سفر معاون دبیر کل سازمان ملل در امور انسان دوستانه به تهران

والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری یکشنبه 26 مرداد ماه جاری به منظور دیدار رسمی 2 روزه وارد تهران خواهند شد.

این دومین سفر رسمی وی به ایران به عنوان معاون دبيرکل سازمان ملل متحد در امور انسان دوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری است. اولین ماموریت ایشان درایران شهریور سال گذشته انجام پذیرفت.

 آموس قرار است در این سفر با جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، جناب آقای دکتر عباس عراقچی و جناب آقای دکتر حسین امیر عبداللهیان معاونان وزیر امور خارجه، جناب آقای اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بلایای طبیعی و جناب اقای دکتر محمد فرهادی رییس هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو نمایند.

همچنین قرار است والری آموس روز دوشنبه 27 مرداد در مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز جهانی انساندوستی 2014 در محل سازمان ایرانی مجامع بین المللی شرکت نمایند.

شایان ذکر است روز جهانی انساندوستی فرصتی جهت شناخت آنانی است که برای کمک به دیگران به استقبال خطر و مصیبت می روند. این روز به وسیله مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتخاب شد و همواره هم زمان با سالگرد انفجار بمب در مقر سازمان ملل متحد در بغداد (19 اوت 2003) گرامی داشته می شود. همچنین روز جهانی انساندوستی فرصتی برای گرامیداشت جوهره ای است که اقدام انساندوستی در سراسر جهان را ارج می نهد.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =