رتبه یک کنکور تجربی می گوید کنکو نباید حذف شود. چون آزمون دیگری برای سنجش علمی دانش آموزان وجود ندارد.

طهورا شهبازی: سید شایان پور میر بابایی رتبه یک کشوری آزمون سراسری سال 93 در رشته علوم تجربی فارغ التحصیل از دبیرستان استعدادهای درخشان شهر لنگرود است. کنکور او را از آستانه اشرفیه به تهران و دانشگاه تهران کشانده تا پزشکی را که شده عشقش در این دانشگاه بخواند. 

گفتگوی خبرآنلاین با رتبه یک کنکور تجربی سال 93 را که در حاشیه یکی از مراسم تقدیر از رتبه های برتر کنکور انجام شد را می خوانید؛

 

علت موفقیتت در کنکور چه بود؟

تلاش و پشتکار خودم بود و کمک های والدین و دبیران محترم. من روزانه به طور متوسط 6 تا 7ساعت درس می خواندم.

 

در خانواده فرهنگی بزرگ شدی؟

بله پدر و مادرم هر دو فرهنگی و دبیر زبان انگلیسی هستند.

 

کنکور چطور بود؟

درس های عمومی آسان بود اما درس های اختصاصی از آن چیزی که فکر می کردم سخت تر بود. به طوری که حتی در درس های اختصاصی وقت هم کم آوردم.

 

از تسهیلات یکسری از دانشگاه ها در خصوص جذب رتبه های کنکور آگاهی داری؟

نه اصلا در جریان نیستم.

 

انتخاب اولت چه بود؟

رشته پزشکی دانشگاه تهران.از ابتدا به دانشگاه تهران علاقه خاصی داشتم و از سال دوم دبیرستان به رشته پزشکی علاقه مند شدم.

 

با حذف کنکور موافقی؟

به نظرمن کنکور باشد خیلی بهتر است. به غیر از کنکور آزمون دیگری برای سنجش سطح علمی دانش آموزان وجود ندارد. امتحان های تشریحی از زمین تا آسمان با تستی و کنکور فرق می کند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 60
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    به من ثابت شده اسا سا توانایی ذهنی افراد ربطی به رتبه کنکورشون نداره.حالا ببینید که چه اشفته بازاریه که فعلا بدترین راه شده بهترین راه ممکن.
    • استاددانشگاه ازمناطق محروم A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      324 7
      کنکوراگرحذف شود : 1دانش آموزان بااستعداد مناطق دورافتاده وبدون پارتی ازدایره دانشگاههای برترحدف میشوند. 2بساط نمره گیری پهن میشود ومعلمان نیزدربغ نمیکنند وهمه سعی میکنندمعدل پیش دانشگاهی همه 20میشود. 3ضمناگزینش هاحرف آخرمیزند وبی پناهان ازهمه چیزعقب می مانند
    • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      کنکور خیلی خوبه
    • بی نام A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      هوش و پشتکار 2 عامل مهم موفقیت تو کنکوره
    • بی نام A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      130 3
      قضیه فقط توانایی ذهنی نیست که اگر منظور این بود از تست های هوش استفاده میکردند موفقیت در کنکور و در دانشگاه به تلاش و پشتکار منظم و فراوان نیاز دارد بزرگترین ایراد کنکور این است که اولا برای حل سوالات زمان بسیار محدودی وجود دارد که این بسیار غیر منطقی است و دیگر اینکه طراحان سوالات به شدت سعی میکنند تا داوطلب را هنگام انتخاب گزینه ی درست فریب دهند که این دو مورد از ارزش و توانایی سنجش علمی کنکور میکاهد به نظر من اگر این دو موضوع حل شوند کنکور بسیار علمی تر و منصفانه تر خواهد بود. ولی با وجود چنین ضعف هایی کنکور هنوز هم در شرایط فعلی بهترین شیوه گزینش و رتبه بندی برای کل کشور است و در آن نیاورانی و عبدل آبادی در یک سطح با هم رقابت میکنند هرچند شرایط پیش از کنکورشان متفاوت باشد.
    • پسر شجاع A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      18 34
      مافیا مگه میزاره کنکور حذف شه ؟
    • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      36 6
      بهترین راه ورود به دانشگاه قطعا و قطعا کنکور است ولی ای کاش تاثیر"قطعی"معدل دیپلم را حذف کنن و همان تاثیر "مثبت" معدل را که پارسال و سالهای پیش اعمال می شد لحاظ دهند که این تاثیر قطعی واقعا حق کشی برای بعضی از دانش آموزانی که در دوره امتحانات نهایی مشکلی برایشان پیش آمده است و همین طور از این به بعد نمره بعضی از دانش آموزان در امتحانات عادلانه و واقعی نخواهد بود وقتی نمره ی دانش آموزی که از زیر دستان پدر یا مادر دبیر وارد سیاهی ریز نمرات می شود و این دبیر می بیند این نمره سرنوشت فرزندش هست این نمره و تصحیح این ورقه به احتمال زیاد دست کاری خواهد شد این موقع است که وای به حال دانش آموزی که در مدارس کسی یا پارتی ندارد
    • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      17 12
      هوش و پشتکار نه ، فقط تلاش و پشتکار
  • اهوازی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    345 6
    اگر کنکور حذف شود آنوقت گزینش دانشجو سلیقه ای خواهد شد
    • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      137 3
      بله درسته.اول از همه فرزندان اساتید هر دانشگاه در اولویت قرار میگیرند. درسته که کنکور ما کلی اشکال داره ولی باز برای همه داوطلبان حتی در شهرها و روستاهای کوچک یکسانه
    • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      23 6
      بینام. مگه الان در اولویت نیستن؟ من خودم یکی از دوستام بارتبه 40000 رفت معماری بهشتی. چرا؟ چون باباش تو هیات علمی بوده
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    119 2
    معدل خیلی جاها اهمیت داره و متاسفانه تو ایران چه در دبیرستان و چه دانشگاه ها سیستم منظمی برای معدل وجود نداره. یعنی برخی دانشگاهها و یا رشته های خاصی ازون دانشگاه بدلایل مختلف دانشجوهاش معدل بالایی دارن ولی در برخی دانشگاهها بازم بدلایلی خاص معدلها پایینه. این ممکنه در یک ترم یا یک ورودی هم وجود داشته باشه.
  • زهرا IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    آفرین که از یک شهر کوچک اتفاق بزرگ آفریدی
  • معین IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    59 61
    مدرسه ای که توش درس میخونی تو کنکور خیلی موثره.بکی از دوستام میگفت تو تهران یه سری پیش دانشگاهی هست که معلماش همه از اساتید دانشگاهن و خوب اکثر شاگرداشم تو کنکور رتبه خوب میارن...
    • بی نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      51 4
      حتما همینطور هست، ولی در این مورد میبینید که دوستمون از یک شهر کوچیک رتبه اول رو اورده پس پشتکار و استعداد و نبوغ چیزی نیست که با تعلیم ادم کسبش کنه
    • ناشناس US ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      8 1
      مطمین باشید اساتید دانشگاه نمی توانند دبیران خوبی باشند هیچ رتبه اولی ورتبه خوبی با اساتید به جایی نمی رسند میگید نه دانش اموز تنبل را بدین فکر می کنین ازش چی میسازه؟؟ یه اوراق چی
  • امین IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    152 2
    کنکور اگه حذف بشه بساط پارتی و پارتی بازی واسه نمره گرفتن در امتحانات نهایی باز میشه تازه اگه خیلی مثبت به قضیه نگاه کنیم و نگیم رشوه
  • بی نام EU ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    پرسیدن این سوال از کسی که از سیاست نظام آموزش عالی هنوز سر در نمیاره اساسا اشتباه بود......کنکور باید برداشته شه درسته که ممکن هست بعدش فسادی رخ بده اما الان دیگه تقریبا در هیچ کشوری کنکور برگزار نمیشه و این سیستم اشکالات زیادی داره که گفتنش از حوصله خارج هست
    • ایرانی A1 ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      91 6
      به عنوان یک دانشجوی دکترای دانشگاه تهران به نظرم راهی بهتر از کنکور توی ایران وجود نداره، چون معدل کاملاً سلیقه ایه
    • سعید A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      60 3
      شما که سر در میاری بگو. کیفیت آموزشی مدارس تهران با زاهدان یکیه که تو امنتحان نهایی معدل ملاک باشه؟ تقلب کم صورت میگیره؟ آیا تصحیح برگه ها یکیه؟ اصلا میشه تصحیح تشریحی همسان باشه تو کل کشور؟؟ و... کنکور نباید حذف بشه چون پارتی بازی شدیدی میشه و همه چی میشه پول. بدتر از الان فقط سوالای کنکور باید مفهومی به معنی واقعی بشه. 1 دقیقه وقت برای سوال مفهومی ریاضی مسخرست. چون اون وقت تنها راه پاسخ گویی حفظ کردن راه حله دیگه مفهومی در ار نیست. به علاوه درسی مثل عربی نباید تاثیری در مثلا رشته پزشکی داشته باشه
    • بی نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      39 4
      کی میگه در هیچ کشوری کنکور برگزار نمیشه؟ خیلی لز کشورهای اروپایی هم آزمون ورودی دانشگاه دارن که اتفاقا بهش کنکور هم میگن مثل ایتالیا و فرانسه
    • بی نام EU ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      10 40
      من هم با شماایرانی موافقم که نمره سلیقه ای و پارتی بازی و شاید هم با پول بشه خرید اما این دلیل نمیشه که یک راه منسوخ شده در جهان رو معیار قرار بدیم....بالا هم گفتم در صورت حذف کنکور، فساد به وجود خواهد اومد اما این راهی که باید رفت ........ ما باید اشکالات خودمون رو رفع کنیم نه این که برای حل مسئله، صورت مسئله رو پاک کنیم .....من واقع کسایی که منفی دادن رو درک نمی کنم من نظرم کاملا منطقی هست احساسی که حرف نزدم
    • امین IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      9 3
      دوست عزیز اطلاعات کافی نداری اظهار نظر نکن که ضایع نشی الان در خیلی از کشور های اروپایی و آمریکایی راه ورود به دانشگاه آزمون ورودی هستش جالبه بدونید که در آمریکا نه تنها آزمون ورودی دارن بلکه سوابق تحصیلی و فعالیت های فوق برنامه مانند ورزش کردن و یک رشته ورزشی داشتن در پذیرش دانشگاه ها ملاک قرار میگیره
    • بی نام A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      6 3
      حوصله کن بگو.نیودش 10000 تا اشکال داره
    • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      13 3
      عزیزی که میگین کنکور باید حذف بشه به این حرف چه جواب داری ؟ که یک مادر دبیر از همکار دبیر خود سر جلسه امتحان بعدی سوال می کنه فلانی.... ورقه ها رو تصحیح کردی؟ هوای ...... رو داشته باشی
    • بی نام EU ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      7 6
      من اطلاع کافی دارم از چیزی که دارم می گم در کشورهای پیشرفته برای رشته های پر طرفدار مثل پزشکی امتحان هست البته نه به این شکل، این شکل کنکور اصلا معیار درستی نیستی و اصلا سوابق علمی و پژوهشی افراد رو در نظر نمی گیره تنها نمره و رتبه که نباید ملاک قرار بگیره باید مجموعه ای از عوامل دخیل باشه. این شکل کنکور و رقابتی کردن جز عقده ای بار آوردن جوان هامون هیچ چیزی نخواهد داشت. همون کشور کره هم که دوستان گفتن شکل کنکورش فرق می کنه شما برید ببینید چطور دانشگاه های برترش جذب دانشجو می کنن. دوستان میگن کشور های دیگه هم کنکور هست ولی نمی گن شکل کنکور و جذب دانشجو در اونها به چه صورت هست سوال من این هست آیا در مثلا کامپیوتر شرایط پذیرش دانشجو در ایران با کره ،ایتالیا و امریکا یکی هست؟مواد امتحانی چطور؟
  • محمدرضا A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    57 27
    نفر اول كنكور تجربي ، يعني داداش كارت خيلي خيلي درسته. والا من كه سه ساله سر يه امتحان موندم. واقعا اين نابغه ها رو بايد حمايت كرد و به حرفشون كوش داد
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    116 7
    معدل اصلا ملاک خوبی واسه سنجش دانش نیست مخصوصا اینکه الان والدین به زو از معلمان نمره میگیرن و مدیران هم به معلمان فشار میران تا با بالاتر بردن معدل دانش آموزان به هر طریقی به نحوی مشتری مداری کنند به همین دلیل هم هست که الان معدل ها نسبت به قدیم به طرز باورنکردنی بالا رفته و شاید الان تو برخی مدارس یک دبیرستانی با معدل زیر 16 یا 17 اصلا نتونی پیدا کنی و ای کاش این معدل بازی ها به دانشگاه ها هم کشیده نشه که البته اونم استارتش خیلی وقته که زده شده و تنها چیزی که این وسط جاش خالی میمونه همون علم واقعی هست
    • بی نام EU ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      16 32
      دوست عزیز من نظر شما رو در مورد معدل کاملا قبول دارم اما این دلیل بر این نمیشه که ما از یک سیستم منسوخ شده در جهان به نام کنکور برای ارزیابی استفاده کنیم ما باید کنکور رو حذف کنیم و سعیمون رو بکنیم مشکلات ناشی از اون رو به حداقل برسونیم گرچه سخت هست و پارتی بازی هم رخ خواهد داد ولی این راهی هست که باید بریم....ثانیا علم واقعی هم تا بدرد صنعت و جامعه نخوره دو زار هم نمی ارزه حالا چه با پول باشه چه با فشار مدیر و والدین و چه با سخت کوشی منظورم این هست که اگه فرد دکتراشم بگیره ولی کار بلد نباشه به هیچ دردی نمی خوره این رو خود مردم در آینده خواهند فهمید.
  • بی نام US ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    103 6
    جدا از همه اینها چگونه معدل باید تاثیر داشته باشه؟؟؟تکلیف دیپلمه سالهای قبل چی میشه؟؟؟؟در امتحانات مدارس تقلب بسیار بالاست بسیار فقط با این کار پارتی بازی بیشتر میشه وبس کیفیت آموزش هم پایین تر از این میاد
  • الف IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    29 1
    آقا من درس ریاضی رو با تک ماده سال 88 با نمره 6.25 پاس کردم و معدل کتبیم اون سال 11.87 شد حالا بخام کنکور بدم هر چقدر درس خونده باشم از رتبه ی یک کنکور هم بیشتر ریاضی بلد باشم باز منو تو کنکور با درجه ی علمی پایین می شناسند و حالا فرض کنید کنکور برداشته بشه دیگه هر چقدر هم استعداد داشته باشم مثلا نمی تونم پزشکی قبول بشم به نظرم معدل نباید تاثیر داشته باشه وکنکورم باید باشه زیرا ملاک میزان اندوخته ی فعلی افراد در علوم هستش نه سابقه ی اونها تازه خیلی ها با همین کنکور می فهمند توی این سال ها چی خوندن در صورتی که قبلا بسیاری از مسائل براشون دشوار به نظر می اومد اما برای عبور از این فیلتر باید درس خوند تا بهترین باشی در ضمن آیا راهی برای جبران معدل هست یا که تا ابد باید به پایش بسوزیم
    • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      3 1
      منم یکی از اون خیلی ها بودم که تازه امسال فهمیدم چی خونده بودم تو دوران دبیرستان ولی جرائت ندارم واسه سال بعد هم کنکور بدم چون میترسم سوابق تحصیلیم تو هتلی که درس میخوندم بیشتر بشه
  • محمد IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    9 6
    ای ول گیلان
  • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    25 11
    به نظرم کنکور از اساس آزمون کاملا غلطی هست. درسته ایشون رتبه یک شدن ولی دلیل نمیشه نظرشون درست باشه. البته من خودم تو کنکور سال 88 از رتبه های نسبتا خوب بودم و از نتیجه کنکورم خیلی راضی بودم اما باز میگم غلطه. فقط سیستم آموزشی ما تمام ضعف مدیریتی و نظارتی خودش رو طی 12 سال دوران دانش آموزی رو میخواد با کنکور پوشش بده و به نحوی جبران کنه. چرا دانش آموز بخاطر یک آزمون 4 ساعته نتونه دنبال علاقش بره. چرا دانشگاههای تهران و اصفهان اینقد از نظر آموزشی و امکانات با دانشگاههای مثلا بندرعباس فاصله داشته باشند که علاقه همه به سمت دانشگاههای تهران و اصفهان معطوف بشه و کسی که نتونه این دانشگاهها رو بره از نظر روحی زندگیشو باخته؟ خب این مشکلات ریشه ایه. و بی کفایتی دست اندرکاران باید با کنکور جبران بشه
  • بی نام DE ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    17 30
    من به عنوان رتبه دو رقمی انسانی سال 83 موافقم با این پسر
  • بی نام US ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    19 2
    به نظر من سیستم دانشگاه آزادی خوبه که راحت بری تو اما کسی که بتونه از اون طرف در بیاد شاهکار کرده باشه و باسواد بیاد بیرون، البته پیشنهادم برای دانشگاهی مثل آزاده که راحت بگیره اما سخت کسی بتونه از اون طرف فارغ التحصیل بشه، مثل قیف برعکس بمونه که راحت بری تو دانشگاه و سخت بتونی بیای بیرون. کیفیت فارغ التحصیل ها مد نظر باشه همچنین در ابتدای راهنمایی یا متوسطه ای اول فعلی ، آزمون های سنجش استعداد و سنجش انواع هوش های دانش آموزان به عمل بیاد و بر طبق علاقه و استعدادشون واقعا به سمت رشته هایی سوق داده بشن که توشون استعداد دارن، نه این که اکثر قبولی ها در کنکور یا برای ترس از آینده ی شغلی یا به واسطه ی 100 انتخابی که داشته اند و شانس و رتبه ، در دانشگاه و رشته ای قبول بشن که اصلا مورد علاقشون نی
  • محمد A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    21 14
    من خودم سالها پیش کنکور دادم و رتبه زیر 100 شدم و تو مقاطع دیگه هم موفق بودم. اون موقع میگفتم کنکور خیلی خوبه. ولی الان میگم باید برش دارند. طرح این سوال از کسی که در سیستم آموزش عالی قرار نگرفته و نیازهای دنیای واقعی را نمیدونه غلط هست. کنکور سمت و سو و جهتگیری دانش آموزان را به سمت حفظ کردن فرمول و عدد سوق میده. و مهارتهای واقعی را ارتقا نمیده. به جای کنکور میشه از مقطع دوم دبیرستان تا پیش دانشگاهی تعدادی امتحان رو بصورت امتحان نهایی و سراسری برگزار کرد و معدل این مجموعه امتحانات را بعنوان معیار قرار داد. آموزش و پروش هم همین الان در سوم دبیرستان امتحان نهایی برگزار میکنه که تقلب و پارتی بازی توش خیلی خیلی کمه و میشه اون را به حداقل رسوند.
    • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      8 1
      اونوقت مناطق محروم که نه معلم درست دارند نه آزمایشگاه و کسب مهارت برن بمیرن؟؟همین الانم معدل بیشتر به نفع پولداراست که انواع کلاسا رو برای بچه شون میتونن مهیا کنن.بیشتر از 25 ظلم میشه به کسایی که معلم درستی تو مدرسه ندارن و تو سال کنکور با زحمت خودشون میخونن همه چیز رو دوباره.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    35 2
    کسی که مثلا می خواد کامپیوتر نرم افزار بخونه چرا باید درس هایی مثل عربیشیمی و خیلی از چیزای بی ربط رو بخونه. این برای رشته ها و درس های دیگه هم هست. بنظرم باید یه سری آزمون اولیه بگیرن که تو رشته طرف بدردبخوره. مثلا آزمون مفاهیم کامپیوتر . شبکه . زبان و ... ملاک ورود شخص به دانشگاه باشه. این طوری هم دانش آموز پایه رشتش رو یاد می گیره هم هر دانشگاهی که ملاکش اون آزمون ها بوده رو میتونه انتخاب کنه و نیازی به کنکور جامع نباشه.
  • نخود همه آش IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    54 3
    تأثیر معدل در گزینش دانشجو به معنی آن است که اگر کسی در سال سوم دبیرستان کم درس خواند تا آخر عمر فرصت جبران آن را ندارد. ا
  • امیر A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    35 5
    من دیپلم 87 هستم الان میخوام کنکور شرکت کنم زمان ما امتحان نهایی اصلا مهم نبود و تاثیر نداشت اما الان میگن معدل تاثیر مستقیم داره خدایی کجای دنیا میان سرنوشت یه جوون را با امتحانی که 5 سال پیش ازش گرفتن و اون زمان هیچ اهمیتی نداشته تعیین کنند ببخشید همین الان که کنکوره بازم یه عالمه پارتی بازی من به چشم خودم دیدم وای به روزی که کنکور نباشه
    • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      3 12
      من ٨٥ ديپلم گرفتم و از يك سال قبلش اعلام كردن از اين به بعد معدل تاثير داره،درست نيس همه چيز رو نادرست جلوه بديم
  • بی نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    56 3
    من یک معلم هستم خودم در مدرسه دولتی درس می دادم و فرزندانم در مدرسه غیر انتفاعی درس می خواندند فقط خدا می داند که به خاطر نمره واقعی دانش آموزان چقدر آزار و اذیت شدم و بر عکس در مدرسه غیر انتفاعی فرزندانم سخت گیری به حدی بود که اگر یک جزء قرآن را حفظ نمی کرد یک نمره از 20 قرآن کم می شد و ما به هیچ جا صدایمان نمی رسید تمام دانشآموزان معلم هارا خصوصی می گرفتند و در کلاس نمی گذاشتند فرزندان امثال ما که حقوقمان به زور با قسط به شهریه می رسید سوال کنند به پای فرزندان وزیر وکیل بلند می شدند و امثال ما را بی احترامی می کردند حالا شما فکر کنید اگر کنکور برداشته شود چه ها خواهد شد پول زور زر تزویر برنده خواهد شد
  • بی نام US ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    14 3
    آقايان بي اطلاعي كه فكر ميكنند در هيچ كشوري كنكور وجود ندارد. برويد تحقيق كنيد مثلا استراليا كانادا همگي نوعي امتحان دارند . در كشور ما كه با وجود مقررات 3700 بورسيه غير قانوني داريم كنكور را بردارند . بي پارتي ها اونوقت بايد برن كشك بسابن. بي پول ها كه كشك هم گيرشان نمياد .
  • ammar IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    3 12
    این چه رتبه ی یکیه؟ اگر کنکور حذف بشه خودش میشه آخرین رتبه ی یک تجربی و بیشتر به یاد میمونه.
  • بی نام A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    3 4
    کنکور در ایران عوض ارزیابی کیفیت علمی دانش آموزان کمیت علم اونا رو می سنجه و دانش اموزی موفقه که فرمول بیشتری حفظ کرده باشه و نتیجش هم این میشه که وقتی به دانشجودانشگاه دولتی میگی کامپیوتر رو روشن کن دکمه مانیتورو بزنه یا اینکه مدام از استاد اینو بپرسه که انتگرال به چه دردی تو زندگی می خوره چون واقعا درسو درک نکرده وفقط فرمول حفظ کرده.یادمه داشتم فیلم درس دادن یکی از استادای دانشگاه معروف تهرانی رو نگاه میکردم که یک دفعه یکی از دانشجوها سوالی پرسید در این حد که یک بچه دبیرستانی جواب 22 رو بپرسهبه طوری که استاد گفت فیلمو قطع کن من جواب اینو بدم. واینا همه ناشی ازین میشه که این سیستم نا کار امده وفقط بدرد مشخص کردن صد نفر اول میخوره
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    4 5
    نهايي امسال خيلي سخت بود من دو تارو افتادم فقط دعا كنيد پاس كنم جبر و هندسه
  • نوشین IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    6 3
    ازمونای تستی یه حسن بزرگ دارن اینکه سلیقه ی مصحح تو نتیجه تاثیری نداره.اگر ازمون تشریحی باشه یکی لغتیه یکی کلیت مطلبو بنویسی نمره میده... ولی تو ازمون تستی این تبعیضا نیس.منم مواافقم حالا شیوه شو کمی عوض کنن بهترشه و جزئیات مهم نیس اما حذف کنکور به معنی ورود فله ای با پارتی و پول به دانشگاهای معتبره
  • بی نام A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    8 5
    تنها جایی که فساد تقریبا نداره یا لا اقال کمه آموزش و پرورشه اگه میخواید اونم تو مرداب فساد و رشوه فرو بره و یه عده پولدار جدید که از راه نامشروع پول درمیارن اضافه بشه کنکور را بردارید و با معدل پذیرش کنید
  • حمید A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    6 4
    من یک دبیرم خودم سال 68 کنکور دادم ودخترم هم امسال کنکور داشت مسلمه که کنکور به نحوه فعلی اشتباه است چون بعد کلی زحمت با استرس زیاد وارد سالن امتحان میشوند و نمی تونن تمام یات گرفته ها و قابلیتهاشون رو بروز بدهند یعنی کسی توکنکور موفقه کهداسترس کمتر داشته باشه ایتقدر استرس زیاد شده که جوابها رو روی پاسخ نامه اشتباه وارد میکنند. من یک راهکار دارم دروس اصلی متوسطه بصو ت نهایی و چهار جوابی و کاملا ماشینی تصجیح بسه مثل کنکور و نتایجش رو به صورت رتبه در سال پیش دانشگاهی به رویت دانش اموز برسونند در این صورت نه پارتی بازی هست نه استرس کنکور ضمن اینکه وادار میکنه دانش اموزان از سال عول متوسطه پیوسته درس بخونند.
  • آبدولوچگینی IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    6 5
    فعلا کنکور تنها راه برای سلب مسولیت از دولته که نتونسته این همه جوان در مملکت رو درست هدایت کنه که به کنکور نرسند و یه عده برن دنبال یاد گرفتن حرفه و ... و این طوری نباشه که نفرات اول تب برق شریف و پزشکی دانشگاه تهران و حقوق ... داشته باشند نمونه اش مریم میرزاخانی که نرفت برق رفت ریاضی و حاصل تن ندادن به روال های مسخره ای که داریم رو دیدید که در جهان درخشید. کنکور بهترین راه برای دولته نه برای دانش آموزی که باید آینده اش با یه امتحان مشخص بشه. می شه به راه های دیگه هم فکر کرد مثلا همونطور که یه نفر گفته بود امتحان های نهایی متعدد و معدل گیری از اونها. برای اینکه تقلبی هم نباشه این امتحان ها به شکل تستی باشه که لااقل استرس به حد کنکور نباشه. در ضمن لازم هم نیست سختیش به حد کنکور باشه.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    17 5
    کنکور که حذف شود خیلی ها کاسب می شوند
  • حامد IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    17 10
    سیستم کنکور اصلا خوب و مناسب نیست. این رو همه قبول دارن. ولی حذف کنکور راه بدتریه.
  • بی نام US ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    8 5
    اين بنده خدا خودش از آستانه پاشده اومده لنگرود درس خونده . يعني روزي ٢٥كيلومتر راه رو رفته و ٢٥كيلومتر رو برگشته .اگه امكانات بود توي شهرش روزي ٥٠ كيلومتر توي جاده نبود
  • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    13 5
    يك نفر نيست كه به اين نابغه تبريك بگه همه فقط نظريه ميدهند
  • ... A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
    2 4
    تبریک عرض میکنم
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    2 2
    ای کاش 30 درصد امتحان نهایی کمتر بشه چون امتحان نهایی هم داره سال به سال سخت می شه
  • محمد IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    3 3
    معدلا صدتا پارتی بازی میشه ب والله صدتا پارتی بازی توشه امید مارو نابود کردن با این تاثیر لعنتی یارو جلو خودم برگه سوال عوض میکنه مراقبم ب عمد سرشو میچرخونه اونایی ک دارن قانون تصویب میکنن یعنی خودتون اینارو نمیدونید؟؟؟چرا دارین با دانش اموزا بازی میکنید؟درسای نهایی امسال فوق العاده فرق میکرد با قبلا شما میتونید جواب دانش اموزای بی پولو و پارتی رو بدین؟هی خدا هیچی نیستین فقط میخوایین با این تاثیر معدل جامعه رو بی سواد کنید
  • بی نام A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    3 3
    نباید کنکور برداشته شود زیرا با انجام این کار پارتی بازی به اوج خودش میرسد وداشتن یک فرصت از افرادی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند صلب می شود البته این به این معنا نیست که کنکور هیچ نقصی ندارد
  • فاطمه A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    1 3
    کسی که معدل17 شده رتبه ی یک میشه یانه