مهر نوشت:

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: ۴۵۰ هزار میلیارد ریال تاکنون در طرح مسکن مهر کشور هزینه شده که این مبلغ ۹۰ درصد اعتبار مصوب این بخش است.

احمد اصغری مهرآبادی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه تامین مسکن و حمل و نقل آذربایجان غربی افزود: کل اعتبار مصوب برای طرح مسکن مهر، ۵۰۰ هزار میلیارد ریال است.

وی گفت: ۴۸ هزار میلیارد ریال برای خدمات روبنایی، مدارس، مساجد و کلانتری‌های طرح‌های مسکن مهر نیاز است که در دستور کار قرار گرفته است.

اصغری مهرآبادی افزود: ۵۶ هزار میلیارد ریال نیز برای خدمات زیربنایی طرح مسکن مهر نیاز است که تا پایان شهریورماه جاری ۱۰ هزار میلیارد ریال آن تخصیص می‌یابد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: دولت مصمم به اتمام پروژه‌های مسکن مهر است و هیچ تعللی را در این خصوص نمی‌پذیرد و با توجه به اهمیت موضوع، مسائل مسکن مهر در شورای اقتصاد به دستور رییس جمهوری مطرح و بررسی می‌شود.

مهرآبادی در خصوص وام‌های افزایش یافته مسکن مهر با عاملیت بانک مسکن گفت: برای تبدیل وام‌های ۲۰۰ میلیون ریالی به ۲۵۰ میلیون ریال، ۲۰ هزار میلیارد ریال و برای تبدیل وام‌های ۲۵۰ میلیون ریالی به ۳۰۰ میلیارد ریال، ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که پرداخت می‌شوند.

وی افزود: سیاست کلی دولت این است که این تسهیلات پس از مرحله نازک‌کاری پراخت شود و متقاضیان مسکن مهر می‌توانند پس از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه، خانه‌های خود را تحویل بگیرند که این منوط به پرداخت آورده توسط اعضا است.

مهرآبادی خاطرنشان کرد که توجه ویژه‌ای به حل مشکلات مسکن مهر با توجه به اهمیت آن در حوزه مسکن داریم که در این خصوص از ادارات امور مالیاتی می‌خواهیم که رعایت حال طرح‌های مسکن مهر را بکنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از پایان سال ۹۴ به عنوان موعد اتمام پروژه‌های مسکن مهر در آذربایجان غربی یاد کرد و افزود: در صورت عزم دستگاه‌های خدمات‌رسان، تعاونی‌ها و اعطای تسهیلات به موقع توسط بانک‌های عامل در پایان ۹۴ پرونده مسکن مهر آذربایجان غربی بسته می‌شود.

۳۶ هزار واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی ساخته می‌شود که از این تعداد افزون بر ۲۴ هزار واحد آن توسط تعاونی‌ها و حدود ۱۲ هزار واحد دیگر به صورت خودمالکی ساخته خواهد شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =