۰ نفر
۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۶

تسنیم نوشت:

نیروهای پلیس ترکیه تظاهرات علیه گروه تروریستی داعش را متفرق کردند که به گفته کارشناسان سیاسی، این امر یکی از دلایل دیگر حمایت آنکارا از گروههای تروریستی به شمار می رود.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه ترکیه‌ای یورت نوشت: پلیس ترکیه تظاهرات در محکومیت داعش را که به همت حزب صلح و دموکراسی ترکیه برگزار شد، به بهانه نداشتن مجوز، با اعمال زور متفرق کردند.
نیروهای پلیس برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان از گازهای اشک آور و خودروهای آب پاش استفاده کرده و با آنها برخورد کردند.
به گزارش العالم، شرکت کنندگان در تظاهرات نیز پاسخ نیروهای پلیس را با پرتاب سنگ، بطری های آتش زا تا نیمه شب گذشته دادند.
احزاب و شخصیت های مخالف ترکیه نیز پیش از این از ارتباط دولت ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان با گروه داعش و حمایت تسلیحاتی وی از این گروه پرده برداشتند و گفتند که شماری از افراد مسلح درحال نبرد با نظام سوریه، بعد از زخمی شدن برای مداوا به بیمارستانهای ترکیه برده شده اند.
روزنامه دولتی الصباح عراق نیز چندی پیش به نقل از منابع خود از آموزش ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در یکی از پادگانهای شهر غازی عنتاب ترکیه پیش از ورود به شهر موصل در شمال عراق خبر داده بود.
پیش از این برخی منابع خبری گفته بودند که ترکیه نفت را برای داعش در بازار بین المللی به فروش می رساند.
خبر دیگر از ترکیه حاکی است، چند گروه از ترک ها در شهر غازی عنتاب با گروهی از مهاجران سوری درگیر شدند که در جریان آن 10 نفر بر اثر اصابت چاقو زخمی شدند که این امر بیانگر شدت گیری اوضاع ترکیه به خاطر سیاست های خصمانه رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه است.
روزنامه جمهوریت ترکیه نوشت: چند گروه از ترک ها که چاقو و چماق داشتند به سوری ها در خیابانها و پارک ها حمله کرده و 10 نفر از آنها را زخمی کردند و چندین خودروی دارای پلاک سوریه نیز در آتش سوخت.
نیروهای امنیتی ترکیه تدابیر امنیتی را در شهر غازی عنتاب برای پایان دادن به این حوادث که در طول شب گذشته ادامه یافت، اتخاذ کردند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    1 0
    مرگ بر اردوغان، همدست داعش.
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    1 0
    وضعيت روحي اردوغان به شرايط وخيم نزديك شده اصلا حال خوبي نداره
  • حمید US ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    2 1
    این تظاهرات مسلما علیه داعش نیست...بلکه احزابی که در صندوق خفه شده اند این بار دنبال ایجاد ناامنی برای پیش برد اهداف خودشون هستند ایجاد حوادثی مشابه پارک گزی و سپس فراخوانی ارتش و دستگاه قضایی برای کودتا... اعتراض به داعش؟ چرا الان؟
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    0 0
    روزی این کک تو خشتک خود ترکیه می افتد. زود باشد زودتر دست از حمایت داعش و ... ، بر میدارند