ایرنا نوشت:

شهیندخت مولاوردی رییس مرکز مشارکت امور زنان ریاست جمهوری گفت: تبدیل توده فاقد مسوولیت اجتماعی به شهروندی که دارای حق مشارکت است از کارویژه اصلی جامعه مدنی است.

شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش ملی سازمان‌های مردم‌نهاد که در سالن وزارت کشور در حال برگزاری است گفت: تقارن این همایش را با سالروز استقرار دولت یازدهم به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم این امر موید اراده دولت در تحقق وعده‌هایش به مردم باشد.

وی ادامه داد: تحولات روز افزون در عرصه‌های مختلف و اداره و مدیریت کشورها چالش‌های فراوانی برای شهروندان ایجاد می‌کند که هیچ دولتی ولو توانمند به تنهایی قادر به حل آن نیست و در این زمینه بخش‌هایی مانند دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی باید برای رسیدن به توسعه به هم کمک کنند.

مولاوردی ادامه داد: تبدیل توده فاقد مسوولیت اجتماعی به شهروندی که دارای حق مشارکت است از کارویژه اصلی جامعه مدنی است.

وی افزود: مهمترین کارویژه سازمان‌های مردم نهاد پرورش افراد جامعه با روحیه دموکراتیک است، برای گذار از جامعه مدنی ضعیف به قوی و شاداب و توسعه گرا نیازمند الزاماتی از جمله تقویت سازمان‌های مردمی از طریق واگذاری بخشی از اختیارات دولت به آن‌ها هستیم.

مولاوردی در ادامه گفت: در حوزه زنان باید به این نکته توجه شود که زنان نیز مانند مردان تحت تاثیر چالش‌هایی هستند که ناشی از تحولات اقتصادی و سیاسی است؛ بنابر این ضروری است که در فرایند تصمیم‌گیری‌ها با تمام توان درگیر شوند.

وی ادامه داد: قدرت کشورها درگرو قدرت تشکل‌یافتگی سرمایه انسانی است که این مهم را جامعه مدنی بر عهده دارد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =