خبرگزاری تسنیم نوشت:

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» با اشاره به شرایط کنونی دولت پاکستان نوشت: افزایش تظاهرات ضد دولتی و نارضایتی ارتش پاکستان از برخورد نخست وزیر این کشور با پرویز مشرف شرایط را برای کودتای نظامی مهیا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «دیلی اوصاف»، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» با اشاره به شرایط کنونی دولت پاکستان نوشت: تظاهرات ضد دولتی «طاهر القادری» و «عمران خان» همچنین نارضایتی ارتش پاکستان از برخورد نخست وزیر این کشور با پرویز مشرف شرایط را برای کودتای نظامی مهیا کرده است.

نیویورک تایمز نوشته که برگزاری تظاهرات ضد دولتی حزب «تحریک عوامی» به رهبری طاهر القادری و حزب «تحریک انصاف» به رهبری عمران خان وضعیت را برای دولت پاکستان دشوار کرده و نارضایتی ارتش نیز احتمال کودتای نظامی را افزایش می‌دهد.

ارتش پاکستان از دولت نواز شریف بخاطر صدور دستور پیگرد و عدم اجازه خروج از این کشور به پرویز مشرف رئیس جمهور و رئیس سابق ستاد ارتش پاکستان، ناراضی است.

به نوشته این روزنامه، برخی از کارشناسان پاکستانی پشتیبانی تظاهرات ضد دولتی در روز استقلال پاکستان را ارتش می‌داتند تا از این طریق دولت نواز شریف زیر فشار قرار گیرد.

این در حالی است که درگیری‌های ایالت «پنجاب»، احساس بحران سیاسی در دولت نواز شریف را افزایش داده و در عین حال نظر مردم معطوف به رهبری و چگونگی تصمیم‌گیری ارتش این کشور است.

روزنامه نیویورک تایمز در این گزارش تاکید کرد: روشن است که با عدم اجازه خروج به مشرف از سوی دولت پاکستان، ژنرال «راحیل شریف» رئیس ارتش این کشور؛ ناراضی است.

بر اساس این گزارش، برخی مردم پاکستان نیز ضمن ابراز نگرانی از احتمال رابطه نزدیک طاهرالقادری با ارتش این کشور، می‌گویند: در صورتی که القادری و عمران خان موفق نشوند، ارتش پاکستان وارد عمل خواهد شد و مسئولیت قدرت یابی مجدد ارتش، به عهده نواز شریف است.

این در حالی است که عمران خان و القادری رابطه خود را با ارتش پاکستان بارها رد کرده‌اند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، برخی احزاب موافق دولت پاکستان برای عدم برگزاری تظاهرات روز استقلال (14 اگوست) در این کشور با احزاب اپوزیسیون مذاکره کرده‌اند که موفقیت چندانی در پی نداشته است.

حزب تحریک انصاف و حزب تحریک عوامی قرار است در 23 مردادماه (14 آگوست) با عنوان «آزادی» و «انقلاب» علیه دولت پاکستان تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کنند و شهر «لاهور» را به قصد «اسلام‌آباد» ترک کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =