ایرنا نوشت:

وزارت امور خارجه و سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با مقام معظم رهبری در بیانیه‌ای اعلام کردند: حمایت‌های بزرگوارانه رهبری از مجموعه وزارت امورخارجه بار دیگر مسوولیتی سنگین و خطیر بر دوش ما نهاد.

متن کامل این بیانیه به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه بدین شرح است:

خداوند منان را سپاسگزاریم که توفیق عطا فرمود تا بتوانیم به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مد ظله العالی شرفیاب شویم.

بیانات حکمیمانه، جامع و دوراندیشانه معظم له در شرفیابی ما به محضر مبارکشان، بی شک برای همه ما دستور العملی راهگشا و مطاع خواهد بود.

حمایت‌های بزگوارانه ایشان از وزیر، مسوولان و سفرا و مجموعه وزارت امور خارجه بار دیگر مسوولیتی سنگین و خطیر بر دوش ما نهاد تا در دنیای پرتلاطم در حال گذار کنونی بتوانیم با صلابت، دور اندیشی، حزم، درایت و با اتکال به ذات اقدس باری، از سرمایه ملی، منافع ملی، آرمان‌ها و ارزش‌های الهی و اسلامی و تمامیت ارضی کشور صیانت و دفاع کنیم و سیاست تعامل سازنده دولت تدبیر و امید را با خودباوری و شجاعت به پیش ببریم.

ما روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور همگام با مسوولین وزارت امور خارجه، ضمن تقدیم بالاترین و خالصانه‌ترین سپاس‌های خود به محضر رهبر فرزانه انقلاب، دیدگاه ژرف و راهبردی معظم له و هدایت‌های راهگشای ایشان را نصب‌العین خود قرار داده و در عرصه‌های فعالیت خود در زمینه سیاست خارجی و دیپلماسی به کار خواهیم بست.

به گزارش ایرنا، نخستین سمینار سالانه سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در دولت تدبیر و امید از روز دوشنبه با حضور دکتر سحن روحانی رییس جمهوری بطور رسمی گشایش یافت.

سفرا در این سمینار یک هفته‌ای، علاوه بر برگزاری نشست‌های تخصصی به منظور تبیین سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی ایران و بررسی تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای با سران سه قوه نیز دیدار و گفت‌وگو کردند.

عصر روز گذشته (سه شنبه) نیز وزیر امورخارجه و معاونان وی، سفیران و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به مقام شامخ بلند امام راحل (ره )ادای احترام کردند.

مسوولان وزارت امور خارجه و سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور امروز (چهارشنبه) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. این سمینار فردا (پنجشنبه) به کار خود پایان خواهد داد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =