ایرنا نوشت:

محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه با بیان اینکه به قدرت ملی و توان کارشناسی خود باور داریم، گفت: بر اساس این باور، در مقابل قدرت‌های ظاهری مغلوب نخواهیم شد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، به بیان گزارشی از همایش سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور پرداخت و هدف از برگزاری این همایش را تبادل نظر و همفکری، تنظیم سیاست خارجی بر اساس اسناد بالادستی و بهره‌جویی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.

وی با قدردانی از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقطع کنونی را پیچ ویژه تاریخی خواند و گفت: سیال بودن صحنه بین‌الملل، متکثر شدن منابع قدرت و امکان تاثیرگذاری بازیگران جدید از جمله ویژگی‌های کنونی جهان و منطقه است.

رییس دستگاه دیپلماسی وظیفه دستگاه سیاست خارجی را استفاده از فرصت‌های استثنایی پیش آمده در داخل و خارج توصیف و تاکید کرد: قدرت معنایی جمهوری اسلامی در حال حاضر بر اساس گفتمان امام و رهبری، مردم‌سالاری دینی و آرمان‌گرایی واقع‌بینانه، ایران را به ثبات داخلی رسانده و با تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت منطقه‌ای، از سرمایه مقاومت و گسترش اسلام‌خواهی در منطقه بهره مند کرده است.

وی با اشاره به وظیفه وزارت امور خارجه به عنوان دیده بان نظام، خاطرنشان کرد: ما مصمم هستیم سیاست خارجی طراحی شده از سوی رهبر معظم انقلاب را به بهترین وجه اجرا کنیم و در اجرای آن، به قدرت لایزال و برتر الهی اعتماد داریم و هیچ قدرتی را ابرقدرت نمی‌دانیم.

ظریف همچنین گفت: به قدرت ملی و توان کارشناسی خود باور داریم و بر اساس این باور در مقابل قدرت‌های ظاهری مغلوب نخواهیم شد.

به گزارش ایرنا، صبح امروز (چهارشنبه) وزیر امور خارجه، سفیران و مسوولان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به منظور حضور در نخستین گردهمایی در دولت تدبیر و امید که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، به تهران آمده‌اند.

آن‌ها علاوه بر برگزاری نشست‌های تخصصی به منظور تبیین سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی ایران و بررسی تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای با سران سه قوه دیدار کردند.

عصر روز گذشته (سه‌شنبه) نیز وزیر و معاونین وزارت امورخارجه، سفیران و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به مقام شامخ بلند امام راحل ادای احترام کردند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    2 0
    صحبت های جناب ظریف مایی دلگرمی دل ملت است. در پناه حق انشا ا...
  • علیرضا کاویان IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    2 0
    باسلام خداوند بزرگ است جناب ظریف و زمان مشخص کننده نیت و زحمت دولت و همکارانش :خسته نباشی مرد خدا قوت