ایسنا نوشت:

نوری مالکی امروز (چهارشنبه) در سخنانی اعلام کرد که اصرارش برای ماندن در پست نخست‌وزیری در جهت دفاع از حقوق رأی‌دهندگان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، نوری مالکی، نخست وزیر عراق که دوران ریاستش پایان یافته است، در سخنرانی هفتگی خود اعلام کرد: تاکید برای تصدی پست نخست‌وزیری برای دفاع از حقوق رای‌دهندگان و حفاظت از کشور است.

وی خاطرنشان کرد که دولتش به کار خود ادامه می‌دهد و هرگز تغییر نخواهد کرد مگر بعد از صدور رای دادگاه فدرال.

نوری مالکی عنوان داشت، فراکسیون‌های سیاسی اگر می‌خواهند عراق دارای ثبات باقی بماند باید علنا مخالفت خود را اعلام کرده و نقض قانون اساسی را محکوم کنند.

وی عنوان داشت: نقض قانون اساسی به این معناست که باب نقض‌های امنیتی باز می‌شود و جبهه داخلی ضعیف خواهد بود. وی تاکید کرد: دولت به کار خود ادامه خواهد داد و تنها پس از صدور دستور دادگاه فدرال تغییر خواهد کرد.

مالکی گفت: این نقض قانون اساسی است که روند سیاسی را از بین خواهد برد.

وی از مردم عراق خواست تا نسبت به اینکه شرایط رویکرد خطرناکی پیدا کند محتاط باشند.

مالکی با اشاره به حکم اخیر دادگاه فدرال که ائتلاف دولت قانون را فراکسیون اکثریت در پارلمان معرفی کرد، گفت: دادگاه فدرال نظر خود را در خصوص بزرگترین فراکسیون پارلمانی داده است. همگان باید حکم دادگاه فدرال را بپذیرند و عدم احترام به این حکم دادگاه امری خطیر است.

وی تصریح کرد: برخی از کشورها و در راس آن‌ها آمریکا که لاف دموکراسی را می‌زنند، به نقض قانون اساسی در عراق ترغیب کردند.

مالکی عنوان داشت: این نقض قانون اساسی که رخ داده است، پیامدهایش کمتر از ورود تروریست‌ها به نینوا نیست، بلکه ضرر آن حتی بیشتر هم است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    رای دهندگان هم از تو دست کشیده اند. برو پی کارت دیگه. مگه نمی بینی مردم با چه معضلاتی دارن دست و پنجه نرم می کنند؟ اگر برنامه درستی داشتی که عراق به این روز نمی افتاد.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    اه بيا برو....
  • ashkan A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 0
    برادر شما در یکی از کشورهای عقب مانده خاورمیانه زندگی می کنید و مسوول شده اید. امریکا یا سوییس یا آلمان نیستید. یکی از چند کشور عقب مانده خاورمیانه هستید.اینو تذکر دادم سو تفاهم نشه براتون.