ابوطالبی: سر و صداها که خوابید مشخص می‌شود دیپلماسی به واقع هنر دکتر روحانی است

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری در توئیتر با اشاره به سخنرانی دکتر روحانی در جمع رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور نوشت: سر و صداها که خوابید مشخص می‌شود، دیپلماسی به واقع هنر دکتر روحانی است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر حمید ابوطالبی با بیان اینکه پیشتر این سوال را مطرح کرده است که چگونه سمینار سفرا می‌تواند با پیام‌های خود، تاثیرات احتمالی منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشد؟ می‌نویسد: بسیاری از کسانی که در هنر دیپلماتیک و توانایی های سیاسی دکتر روحانی تردید داشتند اکنون باید باور کنند که دیپلماسی هنر تمام عیار او است.

نماینده معرفی شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای حضور در سازمان ملل، با اشاره به برگزاری سمینار سفرا می‌نویسد: دکتر روحانی مطالب خود را مطرح کرد و گفت می‌خواهیم با آن‌ها که سالیان درازی است تنش داشته‌ایم درصورت احترام به حقوق ملت ایران واطمینان ازمنافع ملی خود، به روابط عادی برسیم.

ابوطالبی این فراز از سخنان رئیس جمهوری را مهمترین بخش سخنان او دانسته و می‌نویسد که این بخش از سخنان روحانی مخاطبان بین‌المللی داشته است و مذاکرات هسته‌ای،احترام به حقوق ایران و معادله انتقال از تنش‌زدایی به سمت رابطه عادی را در بر می‌گرفته است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در ادامه با مد نظر قرار دادن پیام کلی سخنان رئیس جمهور، می‌نویسد: سخنان ایشان زیرکانه بود و هر کسی از ظن خود شد یار آن. التهابات به زودی فرو خواهد نشست و درایت رییس جمهوری که درسخنان ایشان نقش بسته بود، نمایان خواهد شد.

ابوطالبی چند روز پیش از برگزاری سمینار رؤسای نمایندگای‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در شبکه اجتماعی نوشته بود در جلسه افتتاحیه، رییس جمهور سخنرانی و برای نخستین بار تصویری کلان و یکپارچه از سیاست خارجی و دیپلماسی دولت تدبیر وامید ارائه خواهد کرد.

او یاد آوری کرده بود که این گونه سمینارهای ویژه می‌توانند اثرات قابل توجه داخلی و خارجی داشته و در عین حال حامل پیام‌هایی نیز باشند.

 

29503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 19
    خیانت کنید کسی شما را نخواهد بخشید به خون شهدا احترام بگذارید و دلواپسان را هم درک کنید.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    15 1
    دکتر حسن روحانی، استاد سخن و یکه تاز نثر سیاسی و نطق قاطعانه است .
  • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    2 12
    چه خبر از سازمان ملل هنوز راهت ندادن
  • جاوید IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 14
    آقای ابوطالبی آمریکا چند دهه فعالیتهای شما رو در تسخیر لانه جاسوسی فراموش نکرده و به شما اجازه ورود به سازمان ملل رو نداد .قرار بود عذر خواهی هم کنید ولی باز هم نپذیرفتن.حالا چطور میشه به اونها اعتماد کرد ؟چرا اظهارات نادرست روحانی رو توجیه میکنید؟هنوز خزانه خالی و سبد تحقیر از یادها نرفته.البته تخریب دولت قبل که شبانه روزی ادامه داره.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    9 2
    درود بر دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری که استاد سخن و یکه تاز نثر سیاسی و نطن قاطعانه است.