ایرنا نوشت:

نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارایه طرح استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آیا انتظار ملت به تنگ آمده از بحران اقتصادی، فشار قیمت‌ها و بیکاری فزاینده جوانان تحصیل کرده از مجلس استیضاح وزیر علوم بر فرض خطایی از آن وزارتخانه است؟

محمد دامادی روزچهارشنبه در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه درشرایط فعلی برای ما دلواپسی و لرزش ایجاد می‌کند نه متلک‌های سیاسی، بلکه سفره‌های کوچک شده مردم است باید سمت و سوی نگران مردم ما به جوانان دکترا گرفته بیکار باشد؟

وی در ادامه تصریح کرد: همه ما دلواپس دستاوردهای انقلاب هستیم، اما مردم می‌خواهند دلواپس دغدغه‌های آن‌ها و بیکاری جوانان که جبران خسران سال‌های گذشته است، نیز باشیم.

وی مجلس را عصاره فضایل ملت قلمداد کرد و افزود: مجلس خانه احزاب سیاسی نیست که در آن کشمکش‌های جناحی را دنبال کنیم. ملت به ما امید بستنه‌اند تا گوشه‌ای از مشکلاتشان را حل کنیم و یاورشان باشیم.

این نماینده مردم ساری درمجلس نهم گفت: حمایت مقام معظم رهبری از دولت و تاکید ایشان برهمکاری مجلس و دولت برای همه ما باید به معنی تلاش برای بازگرداندن آرامش روانی واقتصادی به جامعه و خانواده‌های ایرانی باشد.وی با تاکید برجلب اعتماد مردم، گفت: باید نگران اعتماد مردم بود تا در جدل‌های بی حاصلی که به آن نه گفته می‌شود رنگ نبازند.

دامادی با بیان اینکه جوانان لیسانس و فوق لیسانس ما ناتوان نیستند گفت: این که مین بیکاری زیر پای جوانان ما در حال ترکیدن است جای نگرانی دارد!وی همچنین بر نگرانی بحران آب که بزودی به فاجعه‌ای بزرگ بدل خواهد شد، تاکید کرد.

این نمانیده مجلس گفت: نگرانی درباره بیکاری واژه‌ای رنگ و رو رفته است ولی وقتی به آن اشاره می‌شود تازگی را باز می‌یابد. رنگ و رو رفته است چون به شعارهای تبلیغیاتی آلوده شده است، چرا این همه سخن از بیکاری به نتیجه نرسیده است؟ دلیلش چیست؟ ما برای اشتغال چه کردیم؟

نماینده ساری با طرح این سوال که نظام بانکی برای اشتغال و متقاضیان کار وام تعریف کرده است نتیجه این وام‌ها چه بوده است، گفت: درهمه این اقدام‌ها اصل مزیت نسبی است، ما برای مزیت نسبی چه کرده‌ایم؟ خرمای ایرانی همیشه یکی ازکالاهای دارای مزیت نسبی بوده است الان حال نخلستان‌های اروندکنار و وضعیت اشتغال در تولید خرما در چه وضعیت است؟ حال فرش و خرما و خاویار ایرانی چگونه است؟

وی ادامه داد: حال و روز اشتغال در حوزه چای گیلانی، برنج مازندارانی و سیر همدانی چگونه است؟

دامادی با اشاره به صنعت گردشگری نیز گفت: این صنعت با افزایش شرکت‌ها و کسب و کار محلی حجم عظیمی از اشتغال را بدنبال خواهد داشت و مالیات خوبی را روانه دولت خواهد کرد و توانایی مردم را بالا خواهد برد. این صنعت در بخش بزرگی ازنیروی کارش بیشتر از سرمایه محور، کارمحور است و در همه نقاط کشور پتانسیل دارد ما برای این صنعت چه کرده‌ایم؟

دامادی گفت: عدم توازن‌ها از بخش مالی پیشی گرفته و بخش مالی را با مشکلاتی مواجه کرده که حاصل آن فساد ناشی از مداخلاتی است که درتوزیع منابع واعتبارات بانکی شاهد آن هستیم.

وی افزود: شکل‌گیری ده‌ها شعبه بانکی که بهترین شاخص این فساد تقریب یکصد هزار میلیارد تومان دیون بانکی است که در اختیار افراد سفارش شده قرار گرفته که هنوز بازپس داده نشده است.

وی گفت: آنان که در ۲۴ اسفند و ۱۲ خرداد حماسه بزرگ را رقم زده‌اند معلمان حقیقی نسبت به انقلاب بوده‌اند نه آن‌هایی که صرفا ادعای دلواپسی دارند که اگرچنین بود حماسه نمی‌آفریدند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    5 25
    من دلواپس ایجاد حاشیه در دانشگاه ها و بازماندن از پیشرفت علم هستم.
    • فاطمه DE ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      13 0
      آیا دلواپس غارت بیت المال با بورسیه کردن افراد غیر واجد شرایط در دولت قبلی هم بوده اید آیا علاقه ای به پیگیری این موضوع دارید و یا پیگیری آن دلواپستان می کند ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    23 1
    دمت گرم نماینده واقعی ملت
  • گیلانی A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    20 0
    آفرین به این نماینده شجاع
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    15 0
    ممنونیم ازتون متاسفانه یک موجچی ایجاد شده نماینده های موجسوارم فکر میکنن با سوار شدن بر این موج میتونن دوره بعد پا به مجلس بذارن اتفاقن کاملن برعکس هوچی گرها به مجلس بعدی راه پیدا نخواهند کرد
  • بی نام EU ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    15 0
    درود به شرفت
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 15
    به جهنم .
  • شهرام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    12 0
    قربون آدم چيز فهم
  • رضا کارشناس ارشد بیکار IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 20
    از این دولت انتظار بزرگ شدن سفره وایجاد اشتغال نداشته باشید یکسال گذشت فرا فکنی کردند و روجانی هم که به صراحت گفت خرابی های 8سال گذشته انقدر زیاد است که 8سال وقت میبرد تا درست بشه پس بی خیال بشیم بهتره
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    15 1
    وای به حال اصولگرایان اگر وزیر علوم در استیضاح رای قبولی نیاورد .
  • قنبر A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    3 0
    فقط افسوس برخودم
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    6 0
    خوب گفته
  • داود IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    15 0
    بنده مهندس کشاورزی بیکار هستم که از روی پدرکارگرم خجالت میکشم که با زحمت خرج تحصیلاتمو داده و الان بیکارم واقعا با این استیضاح همه چیز حل میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مری IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    10 1
    خدا پدرت را بیامرزه که مردم را درک میکنی
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    8 0
    مجلس در محک افکار عمومی است. نماینده رای دارد و ما نگاه می کنیم که چگونه رفتار خواهید کرد. اتفاقا محک خوبی برای این مجلس است.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    7 0
    دست شما درد نکنه حرف مارو زدی
  • شهروند A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    12 0
    چه استیضاحی؟ که عده ای تندرو و پس مانده دولت قبلی در جهت سنگ اندازی و تلافی شکستشان میخواهند جلوی پای دولت روحانی سنگ اندازی کنند؟ این عده آنقدر درگیر کینه شدید خویش هستند و جناحی عمل می کنند که به مهمترین مسایل روز و مشکلات مردم بی توجه شده اند همین مساله آب آیا اگر آب قطع شود اینها نمیدانند چه فجایاعی رخ خواهد داد؟چرا جلوی مصرف بی رویه آب را که با ساخت و سازهای بی رویه و مجوزشهرداری انجام میشود و آب شرب را برای ساختمان سازی بکار میبرند نمی گیرند در حال حاضرمهمترین مساله این است نه مسخره بازی در آوردن جند نماینده که مردم هم دیگر قبولشان ندارند بخاطر همین کارهایشان اینها مهمترین مسایل ومشکلات کشور را دارند فدای شکستهای خودشان میکنند؟
  • مازني A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    15 0
    كاش 4 سال قبل ابتكاري داشتيد تا امروز دلواپس نشويد انهم دلواپس مقام نه مردم مسلمان
  • شهروند A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    8 1
    بروند احمدی نژادووزیرنیرویش رامحاکمه کنند که با آن همه دلارهای نفتی وقتی کارشناسان میگفتند باید لایروبی صورت گیرو و لوله ها فرسوده شدند آقایان فکر کل کل کردن و بگم بگم بودند آنقدر در این عقده ها غرق بودند که از وظیفه اصلیشان دور ماندند و نسبت به مهمترین مساله حیاتی مردم، کوتاهی ورزیدند آیا فقط با حرف زدن مشکلات حل میشد؟متاسفم انگار در کشور ما تا مساله به حادترین مرحله نرسد مدعیان دست از خرابکاریهایشان بر نمیدارند. نماینده های شکست خورده آیا الان موقع این است که در این شرایط حساس سنگ جلوی پای دولت روحانی بیاندازید برای اینکه اهمال کاریهای دولت دهم را از دیدمردم مخفی کنید؟اگر انسانید مسلمانید و اخلاق دارید بنشینید سرجایتان شماهامیخواهیدخرابکاری دولت دهم را بپوشانید و بسشمانمانده مردم نیستید
  • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    6 0
    ۲۴ اسفند هیچ حماسه ای نبود۰۰۰۰ رسایی با چند رای نماینده تهران شده
  • بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    6 0
    شماها اگه کارتون در هشت ساله گذشته درست انجام می دادید ،الان به این روز نیفتاده بودیم
  • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    6 0
    ملت؟......... مگه دلواپس ها واسه ملت دنبال استیضاحند؟..
  • ززز A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    3 0
    کسانی به فکر مردم هستن اما کسانی هم از همین اشخاص که به علت طرفداری از قشر ضعیف شکایت میکنن...ونمیگذارند اینها به داد مردم برسن..
  • حامد IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    3 1
    واقعا که شیر پاک خورده ای احسنت یکی پیدا شد حرف دل ما رو بزنه
  • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    4 0
    حاج اقا خود دلتمردان هیچ نظارتی بر کالا گران فروشی ونظارت بر بانکها ندارند وجیره خوار بانکها هستند حساب وکتابی وجود ندارد شما ها نظارت کنید همه ما مسئول هستیم
  • بی نام A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    2 0
    خدا پدرت و بیامرز بابا این به نمایدها بگید حالا چه فرقی میکنه اقای رهبر رفته اقای حسینی اومده بخدا مشکلات اقتصادی پدر مارو در اورده خانواده ها در حال فرو پاشین یه فکری کنید تو رو خدا فکر مردم باشید چرا ادعای بزرگ میکنید و خودتونو دوره بریهاتون و غنی و بقیه هیچ بخدا جواب باید بدید به همه باور نمیکنید ببینید ایراد از کدوم لقمه مردم بدبخت و میخورید که گوشستان نیز کر شده
  • ازساری IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 8
    بله اقای نماینده ساری ملت خواهان استیضاح هر وزیر یا وکیلی هستند که به ملت خیانت میکنند .اگر خیانت نشه سفره مردم کوچک نمیشه
  • بی نام A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 0
    خب بجای نطق کردن دو تا طرح درست حسابی بده
  • بی نام FI ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 15
    به حال چنین نماینده ای باید گریست.هر موضوع جای خودش رو داره.چون سفره ی مردم کوچک شده باید بی خیال خاله بازی سیاسی و صدمه دیدن روند علمی کشور باشن.من میدونم خیلی زیرکانه با این حرفا کارهای خودتون رو دارید به پیش میبرید و.......خبرانلاین واقعا مردانگی کن نظرمو بذار
  • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    6 0
    درود برشما نمایند مردم که خوب گفتی
  • بی نام US ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    6 2
    ليست بورسيه هاي غير قانوني را منتشر كنيد. و نسبت افراد رو.
  • بی نام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    8 0
    آفرین بر این نمایده ی دلسوز . ما هم می دانیم استیضاح های پیش رو سیاسی و صرفا باندی است نه برای مصالح کشور
  • کاوه A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    19 4
    عجب رویی دارند. خیلی واضح است که مسئول این همه فقر و بیکاری دولت گذشته است که هشت سال مملکت را به حراج گذاشت.
  • سیدجلال IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    3 14
    جناب نماینده درست بیکاری گرانی وتورم ورکود اقتصادی ازمشکلات اصلی است اما این دلیل نمیشه که وزارتخانه علوم که مهمترین مرکز فرهنگی کشوراست را بحال خود واگذاریدتاهرکاری میخواهند بکنند وبرخلاف اراده مردم هرکه رامیخواهند اخراج کنند وهر رانده شده ای را بانجابرگردانند وبریش نمایندگان بخندند