فارس نوشت:

معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور گفت: ان شاءالله پیش از ۱۵ آذرماه لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ با روش جدید بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد و با حذف تبصره‌های تکراری به مجلس تقدیم خواهد شد.

محمدباقر نوبخت در جلسه علنی امروز مجلس ۲۲ مرداد ماه ۹۳ و در دفاع از لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت گفت: این لایحه در جهت خواست عمومی نمایندگان و پیگیری دولت تهیه شده و گامی به سمت اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور را فراهم آورده است.

وی افزود: با توجه به زمان محدودی که آئین‌نامه داخلی مجلس برای بررسی بودجه توسط نمایندگان در نظر گرفته بخش قابل توجهی از وقت نمایندگان به مباحثی در خصوص احکامی که در تبصره‌ها وجود دارد و هر ساله همان تبصره‌ها تکرار می‌شود صرف می‌شود به همین جهت نمایندگان از دولت توقع داشتند تا در راستای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور تمامی تبصره‌هایی را که تکرار می‌شوند طی یک لایحه به صورت یکجا به مجلس تقدیم کند و به قانون تنظیم‌بخشی از مقررات مالی دولت که در همین راستا تهیه شده اضافه شود.

سخنگوی دولت اظهار داشت: انشاءالله پیش از ۱۵ آذرماه لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ با روش جدید بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد و با حذف تبصره‌های تکراری به مجلس تقدیم خواهد شد و این اقدام برای شما نمایندگان فرصتی را فراهم می‌کند تا به جای اینکه به مباحث کلامی در این احکام که هر ساله در حال تکرار است بپردازید به مباحث اصلی بودجه از جمله اینکه اجزای درآمدی چیست و در کجا بنا است هزینه شود و تأثیر بودجه سنواتی بر اقتصاد و خانوار چیست و ... بپردازید.

نوبخت با اشاره به قید فوریت لایحه مذکور خاطرنشان کرد: ما تا زمان ارائه بودجه فرصت چندانی نداریم و اگر این لایحه تا زمان ارائه بودجه در مجلس به تصویب نرسد بودجه بار دیگر ناچارا با ذکر تبصره‌ها به مجلس ارائه می‌شود و با توجه به این زمان محدود تقاضا دارم تا با فوریت، این لایحه را مورد رسیدگی و تصویب قرار داده و نتیجه آن را به دولت ابلاغ کنید تا لایحه بودجه سال ۹۴ که کمتر از سه ماه دیگر به مجلس تحویل داده می‌شود، حاوی این تبصره‌های تکراری نباشد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =