ایسنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش به اعلام آخرین خبرها از برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی پرداخت و گفت: ساماندهی نیروهای انسانی انجام شده و هیچ نگرانی برای بازگشایی مدارس در مهرماه سال ۹۳ نداریم.

دکتر علی‌اصغر فانی عصر روز گذشته در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه میان آموزش و پرورش و هلال احمر در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر این وزارتخانه با تعدادی از نیروهای بازنشسته مواجه شده و در دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها با خلاء نیرو مواجه است، اظهار کرد: اگر توجه کنید ساماندهی نیروی انسانی از سیاست‌های آموزش و پرورش است. از ۱۰ ماه قبل بحث ساماندهی نیروهای انسانی را آغاز و پیش بینی کردیم.

نیروهای مازاد امسال به کار گرفته می‌شوند

وی افزود: امسال حدود ۲۴ هزار نیروی انسانی بازنشسته شده‌اند در حالی که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هنوز فارغ التحصیل نشده‌اند. از سوی دیگر با توجه به اینکه در برخی مناطق با تورم نیروی انسانی مواجه بودیم بدیهی است آن نیروی انسانی که قبلا مازاد بر نیاز ما بوده امسال به کارگیری می‌شود.

با نقل و انتقالات معلمان دقیق و حساب شده برخورد می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما امسال با نقل و انتقالات معلمان دقیق و حساب شده برخورد می‌کنیم، اظهار کرد: مناطقی که نیاز به نیروی انسانی داشتند با انتقال نیروی انسانی‌شان موافقت نشده است و در مجموع با برنامه‌ریزی که انجام دادیم نگرانی برای بازگشایی مدارس در مهرماه سال ۹۳ نداریم.

فانی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا ۵۴ هزار نیروی بازنشسته یا مازادی که بارها اعلام شد، امسال مشغول به کار می‌شوند؟ گفت: بحث ساماندهی نیروی انسانی کار یک ساله نیست و سیاستی است که باید چندین سال به دنبال آن باشیم. ما منابع انسانی‌مان را مدیریت کردیم و مشکلی برای بازگشایی مدارس در سال پیش رو نداریم.

برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی همچنان در انتظار تصمیم معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری

فانی درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی اظهار کرد: برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی منوط به داشتن مجوز برای استخدام است، در حال حاضر معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری معتقد است که تمام ردیف‌های استخدامی و حتی بیشتر از ظرفیت قانونی در دولت قبل استفاده شده است و ما همچنان پیگیر این موضوع هستیم که اگر مقدور باشد تعدادی ردیف استخدامی برای آموزش و پرورش در نظر بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دستور العمل‌های ما برای برگزاری آزمون آماده هستند، گفت: به محض اینکه ردیف استخدامی در اختیار ما گذاشته شود آزمون را برگزار می‌کنیم. البته معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری هنوز صراحتا جواب مثبت یا منفی درباره ردیف استخدامی به ما نداده‌اند اما پیگیر هستیم.

نظریات وزیر در مورد بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان

وی در پاسخ به اینکه امسال چه تعداد از معلمان پیش از موعد بازنشسته شده‌اند؟ گفت: بر اساس بخشنامه معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری هیچ کس پیش از موعد بازنشسته نمی‌شود. البته برخی همکاران فرهنگی ما مشکلات خاصی داشتند و درخواست‌هایی ارائه دادند. ما درخواست‌ها را گرفته‌ایم و فهرستی از آن را آماده خواهیم کرد و سعی می‌کنیم موافقت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری را استثنائا برای این گروه از همکارانمان جلب کنیم.

فانی با بیان اینکه امسال تقریبا حدود ۲۴ تا ۲۵ هزار بازنشسته طبق روال عادی ۳۰ سال خدمت داشتیم، عنوان کرد: یک تعداد هم متقاضی بازنشستگی قبل از موعد هستند که اگر آن را به این رقم اضافه کنیم، کمی بیشتر از ۲۵ هزار نفر خواهد شد در حالی که به نقل از بنده گفته بودند رقم بازنشستگان آموزش و پرورش حدود ۳۰ هزار نفر است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید برای بازنشستگی پیش از موعد این گروه از فرهنگیانمان که درخواست داشتند نیز مجوز معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری را باید دریافت کنیم گفت: ما موافقت خود را به این معاونت اعلام خواهیم کرد تا اگر مجوز لازم داده شد این گروه را بازنشسته کنیم.

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش درباره پروژه مهر نیز توضیح داد و گفت: پروژه مهر از حدود ۱۰ ماه پیش کلید خورد و در حال حاضر از آماده‌سازی فضای آموزشی گرفته تا ساماندهی نیروی انسانی و توزیع کتب آموزشی و هر آنچه که برای بازگشایی مدارس نیاز است همگی آماده هستند و اعلام می‌کنیم که مدارس با قوت روز اول مهر بازگشایی خواهند شد.

آماده سازی زیر نظام‌های سند تحول

فانی درباره اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در پاسخ به اینکه آیا قرار است مطابق شنیده‌ها این سند هر پنج سال یکبار بازنگری شود؟ گفت: طبیعی است که وقتی سندی توسط عده‌ای صاحب نظر تدوین شود ممکن است در عرصه عمل نیازی به اصلاحاتی داشته باشد. هنوز به آن مرحله نرسیدیم که اصلاحاتی اعمال کنیم.

وی افزود: اکنون در حال آماده‌سازی زیر نظام‌های سند تحول هستیم. تا آخر سال ۹۳ پنج زیر نظام و تعدادی از زیر نظام‌های فرعی آماده می‌شوند.

وی افزود: حدود ۴۰ راهکار از ۱۴۱ راهکاری که در سند تحول هست امسال عملیاتی می‌شود. هر راهکار از چندین برنامه و هر برنامه از چندین فعالیت تشکیل شده است.

به گفته فانی، آموزش و پرورش وارد این ۴۰ راهکار می‌شود و به تدریج با تمهید مقدمات سایر راهکارها به سمت اجرای سند تحول بنیادین می‌رود.

اجرای طرح تعالی مدارس از مهرماه

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا طرح رتبه بندی مدارس اجرا می‌شود؟ اظهار کرد: امسال برنامه‌ای تحت عنوان طرح تعالی مدارس را داریم که از مهرماه به طور آزمایشی در ۷۰۰۰ مدرسه به اجرا در می‌آید. یکی از خروجی‌های اجرای این طرح رتبه‌بندی است اما قطعا هدف نهایی ما نیست.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    64 2
    طرز حرف زدن این وزیر فقط ایجاد نگرانی و ناامیدی می کند.
  • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    7 21
    خدا خيرتون بده
  • ناظم مدرسه A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    7 23
    آقای وزیرسلام مدیریت ناحیه سه البرز کرج بی جهت شاغلین را جابجا می کند به ایشان ابلاغ کنید احتیاط کند اعتبار شمارا زیر سئدوال می برد شما مرد بزرگی هسیتد
  • حسینی IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    34 3
    آقای وزیر برنامه عملی در مورد معیشت فرهنگیان ندارد و به نوعی مدیریت ایشان گذران دوره تصدی وزرات خانه می باشد.
  • امیر IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    18 2
    از افزایش حقوق معلمان ابتدائی چه خبر ؟ قرار بود در این باره با معاون اول رئیس جمهور صحبت کنند .
  • فرهنگی از اهواز IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    29 3
    اگر آموزش پرورش معیشت معلمان را بهبود دهد هیچ معلمی تقاضای بازنشستگی پیش از موعد نمی دهد چون حقوق ما ناچیز است میخواهیم بازنشسته شویم ودرجای دیگری مشغول بکار شویم آقای وزیرتمام ماجرا همین است بخر ج روزانه نمی رسیم چقدر توی دلمان بگذاریم خودمان هیچ. توقعات فرزندانمان در این جامعه ای که اختلاف طبقاتی زیاد زیاد شده را نمی توانیم برآورده کنیم البته بچه های ما توقعات معمولی دارند
  • بی نام IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
    2 0
    درباره تعطیلی 5شنبه ها و اضافه شدن حقوق ابتدایی چه تصمیمی گرفته شد