وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان گفت که ایران خواستار تحت پیگرد قراردادن رژیم صهیونیستی در محاکم بین‌المللی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "علی جنتی" وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاریهای اسلامی ( OIC ) در شهر جده عربستان سعودی ,پیرامون بررسی حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین درغزه تشکیل شده، شرکت نمود.

در این نشست وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی طی سخنانی مواضع کشورمان در خصوص جنایات ددمنشانه صهیونیستها علیه مردم غزه را تبیین و برآمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم فلسطین و بویژه ساکنین غزه تاکید کردد.

علی جنتی ابراز امیدواری کرد تا در این نشست تصمیمات و راهکارهای عملی برای کمک به مردم بی دفاع غزه، تامین نیازهای اضطراری بشردوستانه وفراهم نمودن تمهیدات لازم برای بازسازی ویرانیهای ناشی از حملات رژیم صهیونیستی اتخاذ شود.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی نسبت به ضعف وانفعال مجامع بین المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل برای برخورد با رژیم متجاوز صهیونیستی انتقاد نمود و اضافه کرد :با توجه به اینکه مسئله فلسطین مهمترین اولویت امت اسلامی وسازمان همکاریهای اسلامی می باشد بنابراین از این سازمان انتظار می رود اقدامات موثری را در جهت رفع وکاهش مصائب و مشکلات مردم فلسطین ایفا نماید. وی افزود :سازمان همکاریهای اسلامی با توجه به ظرفیت بالای کشورهای اسلامی از توان مضاعفی برای ایفای نقش موثر تر در یاری رساندن به مردم غزه و استیفای حقوق مسلم ملت مظلوم فلسطین برخوردار است.

علی جنتی خاطر نشان ساخت : جمهوری اسلامی ایران به سیاق اقدامات گذشته، از ابتدای این بحران با الهام از آموزه های اسلامی و وظیفه انسانی خود برای ارسال هر چه سریعتر کمکهای بشر دوستانه مانند تجهیزات پزشکی،دارو و غذا اعلام آمادگی کرد که امیدواریم با بازگشایی گذرگاهها این خواسته محقق شود. وی در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همصدا با آزاد اندیشان جهان، ضمن تاکید بر لغو کامل محاصره نوار غزه بر بازگشایی هر چه زودتر تمامی گذرگاههای مرزی به منظور ورود کمکهای بشر دوستانه ودسترسی پزشکان وامدادگران به مجروحان تاکید می نماید.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران خواستار اعزام هیات تحقیق و تفحص به غزه برای بررسی ابعاد این فاجعه انسانی و تحت پیگرد قراردادن رژیم صهیونیستی در محاکم بین المللی می باشد واز وحدت و مبارزات گروههای فلسطینی علیه رژیم اشغالگر حمایت می نماید.

کمیته اجرایی سازمان همکاریهای اسلامی به درخواست کشورهای اسلامی در جده عربستان برای بررسی اوضاع غزه ودیگر سرزمینهای فلسطین تشکیل جلسه داد ودر آن کشورهای عضو در سطح وزراء،معاونین وزراء وروسای هیاتها شرکت داشتند.قرار است بعد از بحث وبررسی موضوع توسط وزراء بیانیه ای در این رابطه صادر شود. در نشست سازمان همکاریهای اسلامی برای بررسی تحولات غزه در ترکیب هیات ایرانی که ریاست ان با علی جنتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی بود , بعیدی نژاد مدیر کل امور سیاسی وامنیت بین المللی وزارت امورخارجه و دهقانی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان همکاریهای اسلامی نیز حضور داشتند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 7
    چرااقای ظریف ریاست هیات ایرانی رابهده نداشتند؟
  • بی نام A1 ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    3 1
    مراقب باش ابولا نگیری
  • بی نام IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    5 1
    شما از بابات اجازه گرفتی رفتی اونجا
  • صادق A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 2
    جنتی کجاهم رفته خواستار تحت پیگرد قراردادن رژیم صهیونیستی در محاکم بین‌المللی شده عربا خودشون دوست آمریکا اسرائیل هستند ازشون میترسند بعد بیان شکایت کنن؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 4
    رفتی عربستان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بعد از این همه جنایت که اینها کردند؟
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
    3 1
    راستی ایران از فلسطینی هایی که در جنگ ایران و عراق در ارتش بعثی بودند و ایرانی ها را کشتند هم شکایت می کند؟