ایرنا نوشت:

نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه غیرعلنی امروز قاطبه نمایندگان در واقع به دنبال انتقادات شدید نبودند و تعداد اندکی هم بودند که مقاصد سیاسی خود را پیگیری می‌کنند. مظلومیت رییس جمهور امروز مشهود بود که تعدادی به وی حمله کردند و آن‌ها می‌خواهند این وضعیت ادامه داشته باشد.

ابراهیم نکو امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: اگر این صحبت‌ها از زبان دولت و رییس جمهور قبل شنیده می‌شد واکنش‌ها این‌گونه نبود و شاید تعجبی هم نداشت و به خاطر همین هم بود که بین برخی نمایندگان حساسیت‌هایی ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه غیر علنی امروز قاطبه نمایندگان در واقع به دنبال انتقادات شدید نبودند بلکه تلاش کردند انتظارات خود و جامعه را بیان کنند.

نکو همچنین گفت: انتظار می‌رفت رییس جمهوری که محبوبیت ویژه‌ای در جامعه دارد الفاظی به کار ببرد که مبادا خدای نکرده جایگاه رییس جمهوری صدمه بببیند.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منتقدان دولت به دنبال این هستند که رییس جمهور را هر روز زخمی‌تر کنند گفت: طی یک سال و نیم گذشته رییس جمهوری در معرض انواع اهانت‌ها قرار داشته است.

وی در عین حال گفت: بیان این صحبت‌ها مسائل و مطالبی بوده که نباید از کنار آن به راحتی گذشت. یک سال و اندی است که مخالفین، رییس جمهور را مورد انواع اهانت‌ها قرار می‌دهند و از تریبون‌های مختلف با صداهای متفاوت رییس جمهور را کوبیدند؛ به هر حال رییس جمهور هم انسان است و ممکن است واکنشی در قبال این اهانت‌ها داشته باشد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آن‌ها تلاش می‌کنند رییس جمهور هر روز زخمی‌تر شود و از آن خوشحال و راضی می‌شوند، ادامه داد: درخواست‌کنندگان جلسه غیرعلنی مجلس دو گروه بودند؛ تعداد بسیار زیادی از امضاکنندگان، نمایندگان دلسوزی بودند که اعتقاد داشتند نباید جایگاه رییس جمهور زیر سوال برود.

وی در عین حال گفت: تعداد اندکی هم بودند که مقاصد سیاسی خود از جمله انتخابات دهم را پیگیری و تلاش می‌کنند جایگاهی برای خود پیدا کنند و امروز هم متاسفانه این‌ها مطالبی را مطرح کردند که ملت هم از این‌ها چنین انتظاری ندارد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: در همین مجلس هم شاهد بودیم که دولت در آغاز کار خود با انواع هتاکی‌های بی سابقه مواجه شد که در هیچ زمانی سابقه نداشته است و امروز هم اگر رییس جمهور عصبانی است باید دلایل آن را در این مساله جست و جو کرد.

وی افزود: مظلومیت رییس جمهور امروز مشهود بود که تعدادی به وی حمله کردند و آن‌ها می‌خواهند این وضعیت ادامه داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم را ناشی از انتقام جویی عنوان کرد و گفت: متاسفانه بحث استیضاح در شرایطی مطرح می‌شود که دولت متحدتر و با برنامه‌تر از همیشه در مسائل مختلف از جمله اقتصادی تلاش می‌کند و امروز هم این گونه انتقام‌جویی‌ها مردم را نگران می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر چه تعداد استیضاح کنندگان قابل توجه نیست اما آن‌ها ابزارهای نامعقول و غیرعقلانی در اختیارشان است؛ هر چند در بین آن‌ها شخصیت‌های بسیار بزرگ مورد احترامی هم وجود دارد اما اقلیت محدودی در مجلس می‌خواهند جلسه روز استیضاح غیرعادی شود.

وی خاطرنشان کرد: در آن مقطع مردم اخلاق این مدعیان را خواهند دید و قضاوت خواهند کرد که رییس جمهور در بیان این مطالب حق داشته است.

به گفته نکو، در حال حاضر هر کدام از طرفین کارت‌هایی در دست دارند؛ یک کارت در جیب نمایندگان است و یک کارت که در جیب وزیر، واحتمال دارد در روز استیضاح این کارت‌های رو نشده تکلیف استیضاح را روشن کند؛ هرچند فضای مجلس در روز بررسی تقاضای استیضاح را نمی‌توان پیش بینی کرد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    26 7
    زنده باشی آقای نکو که جانا سخن از زبان ما گفتی♥
  • بی نام IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    6 29
    ای چاپلوس ادب مرد به از دولت اوست شد زندگیت لنگ؟ نه این گفته دروغ است حیف است اگر نشنوی از من، به جهنم ما جمله چنینیم، لذا معتدلانیم گویم به شما البته جمعا، به جهنم
  • بی نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    14 3
    امروز داشتم فکر می کردم که رییس جمهور بعد از افشاگری روزنامه حریت ترکیه اینطور عصبانی شد. ایشان شاید به اطلاعات جدیدی در مورد باند زنجانی دست پیدا کرده که او را عصبانی کرده .
  • ملت ایران A1 ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    28 8
    درود بر روحانی....روحانی مچکریم...محبوبیت مردمی شما هزاران برابر شد.
  • علی IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    3 29
    این آقا بر خلاف ادعای اعتدال کوچکترین جنبه انتقاد راندارد... به جهنم رفتن ها رو به دشمنان این مردم و انقلاب و ایران بگو نه به هم وطن های منتقد خود ... آنها هم برای انتقاد خود در سیاست خارجی دلیل دارند ... تعداد زیادی از این ترسوها همان خانواده های شهدایی هستند که از کیان این مملکت دفاع کردند تا شما امروز در مسند قدرت هستید ... می لرزند که نکند در پشت پرده بر سر خون جوانان این مملکت معامله ای صورت گیرد ...
    • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      0 0
      جهنم لایق هرکس که به این مردم به این خاک وبه کشور خیانت کند است جهنم لایق کسانی است که به نام مردم وبه نام ملت برای رسیدن به قدرت از هیچ عملی دریغ نمیکنند ، و جهنم لایق کسانی است که هشت سال تضییع حق مردم را دیدند ودم نزدند . دشمن که دشمن است علی آقا ولی دوستی که خنجرش را پشت سرش پنهان کرده و در زمان کمک به تو مردم بر تو میزند باید به خدا پناه برد
  • محمد IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    24 5
    روحانی دوستت دارییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    5 19
    واقعا اشتون وابواما هم مظلوم بودند
  • زمان A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    22 4
    روحانی دمت گرم صحبت دل مردم و گفتی
  • حسن A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    4 30
    رییس جمهور مظلوم احمدی نژاد بود نه اینا
  • امین A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    4 2
    خوبه آدم اگه آدم باشه اشتباه را بپذیره
  • کوثر IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    17 4
    یک سال است که روحانی در فشار است و تریبون عمومی که بتواند حرفهایش را بزند ندارد صدا و سیما هم تا می تواند علیه او کار می کند عاقبت انسان به حد انفجار می رسد مخالفین هم پآماده مچ گیری هستند
  • بی نام A1 ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    18 5
    به امید خدا در انتخابات مجلس که که خیلی هم دور نیست مجلس هماهنگ با دولت انتخاب خواهیم کرد
  • بی نام A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    16 5
    درود بر علی لاریجانی درود بر روحانی و خاتمی لعنت خدا بر دلواپسان
  • بی نام RO ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    5 12
    آخی بمیرم من الان خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم و متحول شدم
  • چوچانگ A1 ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    4 2
    مهم. نیست باد از چه طرفی بوزد این کوه است که تکان نمیخورد
  • بی نام A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    9 4
    متاسفانه یه عده عوام و بیسواد هم که منافع شون به تهدید افتاده به هر نحوی به دولت حمله ور شدن... ونکته تعجب برانگیز اینه که این دلسوزان کشور ومردم هشت سال گذشته کجا بودن. چرا همه صداها و اعتراضات در نطفه خفه میشد ولی الان همه قصد دارن با صدای بلند فریاد بکشند... اگرچه دولت نهم و دهم هم بسیار برای کشور زحمت کشیدن ولی انسان آزاه همیشه باید منطقی و عادلانه برخورد کنه.
  • بی نام A1 ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    4 1
    آخه با شما جماعت خواب زده چه باید کرد ؟
  • بی نام IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    4 5
    ادب مرد به ز دولت اوست
  • بی نام A1 ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    11 5
    این نمایندگان فقط نشان میدهند که دستشان با دلواپسان و ضربه زننده ها به مردم و نظام تو یک کاسه است اینها خائن هستند به نظام و مردم و کشور باید دستشان را کوتاه کرد تا از سمتشان سوءاستفاده نکنندآیا برای نمایندگان خاطی و منفعت شخصی طلب قاونی وجود ندارد؟
  • بی نام A1 ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    8 4
    این نمایندگانی که قفصد سیاسی دارند را باید محاکمه کردمگر زمان احمدی نژاد تا یکی بههش پیله نمیکرد نمیفرستادش زندان ؟ حالا اینها چون نماینده هستند از هر اقدامی علیه شان بری هستند؟ در صورتی که چون اسم نماینده رویشان است باید با اینها قاطعانه برخورد کرد چون نظم جامعه را بر هم میزنند بخاطر منفعت طلبی خود و همپالاکیهایشان .
  • بی نام A1 ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    6 4
    آفرین .
  • بی نام A1 ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    9 4
    واقعا كه حرف حق گفتي ولي بعضي ها بدانند ما پشوانه رئيس جمهور هستم و خواهيم بود
  • م A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    13 4
    رئیس جمهور خداوند یارت و خسته نباشی .استوار باش بر خواسته هایت. روحانی مچکریم
  • مهران IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    2 8
    قابل توجه ملت همیشه در صحنه که میرن رای میدن خواهشا دقت کنید که دارید به چه کسی رای میدید تا 4 سال از جانب شما حرف بزنه و تصمیم بگیره
  • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    13 5
    روحانی مچکریم
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    9 4
    درود بر رییس جمهور منادی اخلاق و رفقاش
  • بی نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    13 6
    ما که خوشحال شديم اين صلابت و قاطعيت را در رييس جمهور ديديم.راي داديم که با صلابت و محکم از آن محافظت کنند نه اين که با محافظه کاري و سازش با دلواپسان و لرزانان زمان را تلف کنند.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    16 6
    مردم مثل کوه پشت سرش ایستاده اند هر کاری که رئیس جمهور وتیم مذاکره کننده انجام میدهند با هماهنگی شخص مقام معظم رهبریست نمی دانم چرا بعضیها حتی به این قضیه توجه نمیکنند حتما منافع شخصی دارند
  • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 0
    من فکر می کنم آقای رئیس جمهور هم بگونه ای سخن بگویند که بهانه به دست بهانه جوها ندهند این ها همان کسانی هستند که در مقابل احمدی نژاد با آن الفظ نامناسب و رفتار تحقیر آمیزش سکوت کردند که هیچ بلکه تقدس هم به آن دادند. حالا تحمل یک کلمه حرف تند را هم ندارند.
  • سیدجلال IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    0 0
    مظلوم ملت ایرانند که دولتمردانی مانندشماها دارند