هنوز موج واکنش ها به «بی سواد» خواندن منتقدان مذاکرات ژنو فروکش نکرده بود که سخنان رئیس جمهوری در جمع سفرای کشورمان که در آن «تعامل هراسان» را «بزدل» خوانده و از لفظ «به جهنم» علیه مخالفان استفاده نمود؛ موج رفیع تری را در فضای سیاسی و رسانه ای کشور برانگیخت.

اگرچه این قلم در پی تایید یا تقبیح این ادبیات نیست- چرا که اساسا در چنین جایگاهی نیست- اما در پی چند کلمه حرف حساب با آنانی است که از این ادبیات برآشفته و اعتراضشان را تا مرز تشکیل جلسه غیرعلنی در مجلس پیش برده اند. کسانی که روی همین صندلی های سبز مستمع سخنان رئیس جمهوری بودند که یکبار «خلق الله را به خرید گوجه فرنگی از محله خود» فرا خواند و بار دیگر در حالی که به خانه ملت آمده بود تا برای اولین بار در تاریخ پس از انقلاب در جلسه «طرح سوال از رئیس جمهور» حضور یابد خطاب به نمایندگان گفت «شب عید است؛ می‌خواهیم با هم صفا کنیم». او حتی گفت که که اگر نمایندگان به او نمره ای کمتر از 20 بدهند «بی انصاف»، «بی معرفت» و «نامرد» هستند. (جلسه علنی 24 اسفند سال 90/ منبع: خبرگزاری ها)

رئیس دولت پیشین در همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور علی‎رغم توصیه غلامعلی حدادعادل به اینکه از ضرب‎المثل «آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت» استفاده کند از گفتار عامیانه «آن ممه را لولو برد»! استفاده کرد. احمدی‏نژاد در همین همایش خطاب به اوباما و سردمداران غرب گفت: «آب را بریزید همان جایی که می‎سوزد». ادبیات منحصر به فرد احمدی‎نژاد را دربیان نفرتش نسبت به رژیم صهیونیستی در آن همایش دیدیم که گفت: «آن صهیونیست‏های احمق آدم اجیر کردند که مرا بکشد». البته او پیش از این نیز در تشریح غضبش به بدخواهان ملت ایران در آذرماه 87 گفته بود: «اگر بدخواهان به حقوق ملت ایران تجاوز کنند، این ملت با چاقوی زنجان دست و پای آنها را قطع می کند.»

او یکبار برای آنکه پیشرفت‎های علمی ایران را بنمایاند، گفت: «یادتان هست که قدیم‏ها می‏گفتند فلان کشور موشک می‎سازد، ایران آفتابه می‎سازد».

او در جمع مردم آذربایجان غربی در فروردین ماه سال 89 به اوباما گفته بود:«گنده‎تر و گردن کلفت‎تر از تو هم نتوانست غلطی بکند». او همچنین در آذرماه 87 نیز درواکنش به صدور سومین قطعنامه علیه ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل در خوزستان گفت: «آنقدر قطعنامه صادر کنید نا قطعنامه‏دانتان پاره شود». البته احمدی‎نژاد اسفند 85 نیز در واکنش به صدور دومین قطعنامه علیه ایران گفته بود: «ایران ترمز و دنده عقب قطار هسته ای خود را دور انداخته است». او در سومین سفر استانیش به اصفهان که در دولت دهم انجام شد از آمریکا به عنوان یک «چهارپای در گل گیر کرده در باتلاق منطقه» یاد کرد و گفت: ریگان و وزیر خارجه آمریکا جزء بی‎شعورهای عالمند.

احمدی‏نژاد زمانی که کابینه دهم را در رسانه ملی معرفی می‎کرد و از جایگزینی مرضیه دستجردی به جای کامران لنکرانی سخن می‏گفت، در دفاع از عملکرد وزیر پیشین بهداشت و اعلام محبتش به او گفت: «آقای لنکرانی مثل هلو می‎ماند». از این دست مثال ها زیاد است و همه آنها در این مقال نمی گنجد.

جالب اینکه غلامحسین الهام سخنگوی پیشین دولت در دوران زعامت دولت نهم یکبار گفته بود که ادبیات احمدی‎نژاد ویژه است و به ان غبطه می‎خورد. دفتر پژوهش و بررسی‎های خبری خبرگزاری ایرنا در اسفند ماه سال 87،  اعلام کرد: احمدی‌نژاد با ابداع گفتاری به دور از تکلف، قدم در مسیر احیای عزت و اقتدار ملی و افزایش ضریب امنیت می‎گذارد.  

آقایان مجلس نشین که از ادبیات رئیس جمهور به خشم آمده اند، چرا ککشان در دولت قبل نمی گزید؟ چرا یک سوزن به خودشان که عمدتا از حامیان دولت قبل بوده اند نمی زنند، تا بعد نوبت جوال دوز به دیگران شود؟

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 105
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    مجلس دنبال مچ گیری است. می خواهد درد باخت در انتخابات را جبران کند.
    • بی نام EU ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      ادبیات روحانی خیلی نابجا بود
    • بی نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      به روشنفکرها هم گفت اندازه یک بز هم فهم شعور ندارند
    • م ش IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      85 22
      با همه این همه هجمه ها به رییس جمهور ، باز هم ادبیات فهیمانه ایشون قابل قیاس با جناب احمدی نژاد نخواهد بود . گاهی اوقات کمی اینجوری بودن خوبه ، ولی نه به اندازه تند روی محمود احمدی نژاد .
    • بانوی ایرانی... IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      35 4
      سپاس از قلم زیبا و نکته سنج شما...خانوم وزیری،لطفا بیشتر بنویسید...
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    گل گفتی خواهر
    • بی نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      هر چقدر هم گفته این خواهرمون گل باشه اما من دوست ندارم ادبیات آقای روحانی این باشه، من با طرفدارای احمدی نژاد فرق دارم. منتخب من هم باید فرق داشته باشه با احمدی نژاد
    • امین A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      کاملا قیاس اشتباهیه...احمدی نژاد هیچ وقت به منتقداش توهین نکرد...فقط ادبیاتش خیلی عامیانه بود...روحانی داره به منتقداش توهین میکنه....توهین کجا ادبیات عامیانه کجا...در ضمن احمدی نژاد هر توهینیم کرده به امریکا و غرب کرده نه به مردم خودش
    • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      28 48
      امین با نظرت کاملاً موافقم
    • سروش آریا IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      32 8
      امین جان خس و خاشاک به چه کسانی گفته شد؟ کاری ندارم فتنه‌گر بودن یا معترض، اما مردم خودمون نبودن؟ ایرانی نبودن؟ اندازه بز و گوسفند نمی‌فهمند مگر به منتقدین گفته نشده بود؟ اصن مجموعه ادبیات آقای احمدی‌نژاد، از ممه و لولو و قطعنامه‌دونو امثالهم بگیر، تا هاله نور و میخواستن منو بکشن، مگه چیزی جز توهین به شعور مردم بود؟ زجر مردم از اوضاع بد اقتصادی و مواجه شدن با این جمله که «تو محله ما که ارزونه» و لبخندهای متعدد در مقابل مجری‌های بی‌خاصیت، چیزی جز بی‌احترامی به ملت محسوب میشد؟ روحانی خوب یا بد، عملکردش درست یا غلط، اما آرامش اینکه نخوای حرص بخوری که باز امروز چی میخواد بگه و چه آبرویی میخواد در قامت «رئيس‌حمهور ملت ایران» در مقابل مردم و در نگاه بین‌المللی ببره، واسه من یه دنیا می‌ارزه
  • محمد جواد A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    واقعا این یادادشتت در پی تایید ادبیات جناب روحانی نبود ؟:
    • مهران IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      نخیر این یادداشت در پی به یاد اوری ادبیات رئیس جمهور محبوب و البته خدابیامرز شما بود
    • حکمت A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      28 67
      متعجبم از مدعیان ادب و روشنفکری مردونگی وصبوری رو باید باید در میدان به خرج داد نه در کنج خانه
    • یا حق A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      دغل بازی هم حدی دارد. اول می گوید: اگرچه این قلم در پی تایید یا تقبیح این ادبیات نیست چرا که اساسا در چنین جایگاهی نیست بعد در جایگاه تقبیح ادبیات رئیس جمهور گذشته می نشیند و ... راستی این نویسنده از واژه ای بنام «انصاف» هم بویی برده است. ادبیات رئیس جهور قبل بطور 100 مورد تأیید نیست ولی انصافا برخی از موارد یاد شده در این یادداشت چه اشکالی داشت؟ مثلا حمله به اوباما با جمله ««گنده‎تر و گردن کلفت‎تر از تو هم نتوانست غلطی بکند» چه ایرادی دارد؟ و یا ... بله چون به چهره محبوب همفکران شما یعنی اوباما نباید نازکتر از گل میگفت که گفت و شما را ناراحت کرد...
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    حداقلش احمدی نژاد منتقدانش را اینگونه خطاب نکرد .
    • مهدی IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      پس کی بود که منتقدان خودش گفت: ادای روشنفکری در می آرن قدر بزغاله هم نمی فهمند؟؟؟ شما فکر کردی ما یادمون رفته ؟؟؟؟؟؟
    • حمید A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      64 22
      بله ایشون خطاب نمیکردن منتقداشونو بلکه ... ... ...
    • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      کلا نظرت راجع به خس و خاشاک چیه؟
    • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      19 80
      نه چون آنها را بزغاله خواند وبزغاله را که حواله جهنم نمیدهند
    • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      احمدی نژاد مگه میذاشت منتقدانش حرفی بزنن
    • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      61 37
      ایشان گفتند "خس و خاشاک" که فتنه 88 رو رو کرد جناب بی نام...
    • ali IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      20 23
      خس وخاشاک به کی گفته بود به همونائی گفته بود که اما گفته بو مردم ولی نعمت ما هستند
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    به قول علی صادقی: باریک....
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    الان واقعا نمی فهمید که اشکال کار توهین به منتقدین داخلیه. ناسزا گفتن به منتقدان داخلیه نه ادبیات کوچه بازاری چرا سعی می کنید موضوع اصلی بحثو به یه چیزه دیگه تقلیل بدین بعد اونو نقد کنید آزادگی هم گاهی خوبه
    • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      خس و خاشاک رو که دیگه به بیش از 20 میلیون ایرانی گفت. مگه نه سانسورچی؟
    • محمد A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      خس و خاشاک رو به کسانی گفت که تو خیابون آتش به پا میکردند. گفت 40 میلیون ایرانی اومدن رای دادند اما یک عده خس و خاشاک.... یعنی حساب همه رای دهنده ها رو از فتنه گرهای کف خیابون جدا کرد. این رو گفت اما خب شما ها قرار نیست بدانید.
    • بی نام A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      83 15
      خس و خاشاک رو فقط چند ساعت بعد از پیروزی گفت. هنوز هیچ خبری تو خیابونا نبود. اصلا نیرو محرکه این همه بی نظمی و درگیری این حرف بدون تعقل بود
    • محمد A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      42 14
      بی نام جان، این عین جملات احمدی نژاده. بخون ببین داره به کسانی که به موسوی رای دادن میگه خس و خاشاک یا نه: «در انتخابات ایران 40 میلیون نفر خودشان بازیگر اصلی و تعیین کننده اصلی بوده‌اند. حالا چهار تا خس و خاشاک این گوشه ها کاری می کنند بدانید این رودخانه زلال ملت جایی برای خودنمایی آنان نخواهد گذاشت. 70 میلیون ملت ایران و 40 میلیون شرکت کننده در انتخابات همه عزیزند، همه ملت ایرانند و همه همدلند و دولت خادم همه آنان و در خدمت همه آنهاست. رقابت ها به پایان رسید و دوره دوستی‌ها و ساختن‌ها آغاز شد»
  • 1400 A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    اين جمله رو دوست داشتم : " آقایان مجلس نشین که از ادبیات رئیس جمهور به خشم آمده اند، چرا ککشان در دولت قبل نمی گزید؟ چرا یک سوزن به خودشان که عمدتا از حامیان دولت قبل بوده اند نمی زنند، تا بعد نوبت جوال دوز به دیگران شود؟ "
  • اوجان اوغلی A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    احسنت این ادبیات شاید در شان یه رئیس جمهور نباشه ولی در شان دلواپسان هستش دم روحانی گرم
    • جواد IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
      4 4
      با این حرفت با رئیس جمهور شریک شدی متاسفم
  • سام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    85 27
    واقعا احسنت احمدی نژاد درود بر تو اجدادت كه اینگونه ستم كردی به ملت ایران و جوانان
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    30 94
    قلم شما متين اما اين درست نيست كه كار نادرست روحاني را با يادآوري حرف هاي احمدي نژاد رفع و رجوع كنيم. گمان نميكرديم كه قرار است هر چند وقت يكبار بايد منتظر باشيم خصلت‌هاي احمدي نژادي در يكي از سياستمداران اين دولت نمايان شود.
    • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      91 14
      شما مقاله را اگر با حسن نیت خوانده باشی متوجه می شوی که موضوع این مقاله فقط و فقط انتقاد از نمایندگانی است که ایراد گرفته اند.
  • رند A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    مشکلی نیست،ازخجالت این نماینده ها اسفند۹۴درمیایم،قاطعانه ومحکم...
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    60 8
    آفرین
  • محمد اسدی A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    31 79
    با عرض سلام باید عرض کنم که بنده منتقد بسیاری از ادبیات و عملکردهای آقای احمدی نژاد بوده و هستم اما چنین ادبیاتی را برای مردم ایران و منتقدانش نشنیدم اما آقای روحانی که فردی با تجربه در امور سیاست هست و لباس وزین روحانیت به تن دارند چگونه از چنین ادبیات غیر اخلاقی و توهین آمیز و جهنمی کردن انان براحتی استفاده میکنندعلیرغم اینکه ایشان مسئول بهشتی کردن انان نیست. بهتر است اشتباهات هیچکس را با تعصب طرفداری مخفی نکنیم.
    • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      71 17
      خس و خاشاک را ظاهرا فراموش کرده ای.
    • بهزاد A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      32 89
      خس و خاشاک رو به طرفدارای فتنه گفت .حالا شما چرا ناراحتید؟ نکنه شما هم طرفدار فتنه اید؟ احمدینژاد هرچی بود اما در برابر غرب ذلیل نبود.فقط همین.
    • بی نام IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      12 3
      مسئول بهشتی کردن نیستند مسئول جهنمی کردن هم نباشند بهتر بود
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    خانم روشنفکر و آزاده اندیش این ادبیاتی که شما اشاره کرده اید خطاب به مخالفان داخلی احمدی نژاد بود؟؟‌خجالت بکشید که این قدر تشخیص ندارید که ممه را لولو برد خطاب به کی بود آب را آنجا بریزند که می سوزد به کی بود و بی سواد و نفهم و به جهنم الان خطاب به کیست اشداء بر داخل و رحماء بر خارج
    • ساره IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
      2 4
      ادبیات احمدی نژاد شایسته رییس جمهور نبود. چه خطاب به دوست و چه دشمن. نوع ادبیات و دب فردی ربطی به مخاطب نداره. اقای روحانی به حق عصبانی هستند و حتما مسایلی وجود داره که مانع موفقیت ایشون میشه که ما ازش بیخبریم. ولیبهتر بود صحه صدر بیشتری میداشتن و آ تو دست جناح های مخالف نمیدادن تا او کار اصلی مجلس رو تعطیل کنن و ....
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    27 40
    خیلی ها ادبیاتشون اینجوریه، فقط احمدی نژاد نبود.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    66 91
    این قدر بی منطق هستید که احمدی نژاد در مقابل آنانی این گونه سخن می گفت که این ملت را مشتی اوباش و وحشی نامیده اند و این رئیس جمهور دارد مخالفان خودش را این گونهخطاب می کند یعنی ایرانیانی که نظرشان با روحانی یکی نیست خوشم می آد همه شما مستبدانی در لباس دمکراسی هستید یعنی دقیقا می گویید در داخل هیچ کس حق ندارد به نظراتتان ایرادی بگیرد اما با خارجی ها باید مودب بود و هر چه به ما فحش دادند باید به آنها بگوییم تشکر بیشتر فحش بدهید
    • علی A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      22 18
      داخلی و خارجی چه فرقی میکنه؟ وقتی ادب در وجود کسی باشه با منتقدینش هم درست رفتار میکنه. همه اینو میدونیم که هوچی گری و خشونت خصوصیت کدوم طیف سیاسی هست.
  • سارا A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    این حرفای احمدی نزاد خطاب به منقدین داخلیش نبود ولی روحانی ........
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    60 10
    جانا سخن از زبان ما میگوئی .
  • بی طرف A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    29 88
    جالبه خودتونم اگه یه نگاهی بکنید اینهارو همه رو به "دشمنان" ملت گفته بود نه منتقدان داخلیش چرا شما دوست و دشمن رو نمیتونید بشناسید؟
  • نسرین وزیری A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    77 21
    ضمن تشکر از دوستانی که با کامنت هاشون این مطلب رو نقد کردن، بد نیست همسنجا یاداور بشم که آقای احمدی نژاد مخالفان داخلیشون رو هم «بزغاله» و «خس و خاشاک» خطاب می کردن. اینکه در این یادداشت به این موضوع اشاره نشده از دو وجه بود. نخست اینکه دفتر رئیس جمهور این دو حرف را بعدها تکذیب کرد و نمیشد به آن استناد کرد. دوم اینکه آنچه در این یادداشت آمده بدترین الفاظ ایشان به زعم نویسنده است، نه همه آنها. و من الله توفیق
    • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      40 16
      ای خواهر بگوی که سخن از زبان ما میگویی در ثانی خس و خاشاک خواندن ملت که مدرک نمیخواهد کافیست سخنرانی عمومی احمدی نژاد در جمع برخی از مردم بعد از انتخابات 88 را که میلیونها تن دیگر نیز آنرا شنیده اند گوش کنید
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    27 51
    مهم الآنه که ادب مرد به ز دولت اوست
    • علی A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      12 14
      البته با هر قماشی باید با زبون خودشون حرف زد، یادمه دکتر روحانی در جمع اساتید دانشگاهها خیلی قشنگ صحبت میکردند
  • داود A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    19 62
    آقای رئیس جمهوری که راضی نیست با زور و اجبار مردم را به بهشت ببرند چگونه با آن روح لطیف حاضر است عده ای را با عصبانیت روانه جهنم بکند.
  • علی A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    22 55
    دولت اعتدال و ادب تازه ساله اوله
  • بی نام ES ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    29 6
    درود بر شما
  • کم حرف IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    72 5
    فقط میتونم بگم لعنت خدا به آدم هایی که به خاطر منافع شخصی خودشون رنج و بدبختی و بیکاری مردم رو میبینن ولی بازم چشماشونو میبندن و چوب لای چرخ آدم های دلسوز میذارن.حالا اون آدم هر کی میخواد باشه.حتی خودم
  • آزاد IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    40 10
    ارامش دو گيتي مفهوم اين دو حرف است با دوستان مروت با دشمنان مدارا صرفا مصرف داخلي دارد
  • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    20 44
    محمود یادت به خیر تو به دشمنان تکه می انداختی ، عمو حسن هموطنان را به جهنم می فرستد. روحت شاد
  • بي نام ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    23 35
    آقاي روحاني از وقتي سر كار اومده به جاي كار كردن هر روز فقط دنبال اينه كه دولت و رئيس جمهور قبلي رو خراب كنه مگه احمدي نژاد چقد مهمه كه هنوزم همه جا حرفشه انگار آقاي روحاني هر چي حرف در موردش ميزنه بازم آتيشش خاموش نميشه
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    21 36
    هر چند ادبیات احمدی نژاد خوب نبود، اما یادمون نره اون مدل ادبیات را برای دشمنامون به کار برد نه منتقدین داخلی در هر حال اصلا انتظار این مدل از دولت تدبیر وامید نیست دیشب واقعا ناراحت شدم ما به روحانی رای دادیم که ادب و اخلاق برگرده کاش یه معذرت خواهی بکنند حداقل
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    8 1
    سلام چرا تو نرم افزار ايفون نظر ميذاريم نشون داده نميشه در ضمن نميشه نظر مثبت و منفي داد
  • فاطمه IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    26 6
    با سلام یک روز چند تا مجلس نشین پشت تریبون صدا سیما میگویند که اکثر مردم ایران عوام هستند ونمیفهمند حالا نباید با این سخن رییس جمهور ناراحت شوند آنها با حرفها و اعمالشون به هفتاد میلیون مردم دارندتوهین میکنند و حالا این جا فقط دل نازک چند نماینده نازک نارنجی رنجیده این به اون در .
  • مهدی RO ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    13 40
    متاسفم برای طرفدارای روحانی. حرف و عمل بد بده حالا میخواد از دهن هر کسی بیرون بیاد چه احمدی نژاد باشه چه روحانی...تا حالا ندیدم حاکمان آمریکا که انقدر از طرف مردم و دولت ما بهشون توهین میشه و فحش میخورن بیان با ادبیات زننده جواب ما رو بدن...
  • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    20 6
    آقای روحانی عزیز مشکل شما این است که با رانت و فساد اقتصادی با راه قانونی برخورد نمیکنید همه را محاکمه کنید و از فرار رو به جلو دلواپسان هم نهراسید ملت به شما رای داده که فاسدان را محاکمه کنید نه با سخنرانی وقت مردم و مطبوعات را بگیرید۰۰۰مماشات با دزدان بیت المال در حکومت اسلامی به معنای همراهی با آنان است۰۰۰۰یک سال گذشت هنوز یک نفر از فاسدان دولت قبل حتی به جلسه محاکمه نرفته۰۰۰
    • محمد A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
      5 1
      من خودم از نزدیک 3 تا از رانت خوار های بزرگ رو میشناسم الان تو زندان هستند همونایی که توی دولت قبل فقط کارشون دزدی بود
  • عادل IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    36 10
    خوب جهنم چه اشکالی داره کسانی که سردشان است ومرتب می لرزند و دلواپس انرژی هسته ائی هستند می توانند از انرژِی حرارتی سرشار وتمام نشدنی جهنم بهره ببرند ودرعين حال هيچوقت هم سردشان نشود اتفاقا پيشنهاد بسيار خوبی بود من اگر جای آقايان بودم حتما می پذيرفتم ....
  • علي A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    27 35
    اين كجا و آن كجا احمدي نژاد خطابش به دشمنان بود و روحاني تا الان به دشمنان حرف تندي نزده هرچه هست بر سر منتقدين داخلي خالي كرده مدافع احمدي نژاد نيستم و از ادبيات ايشون هم دل خوشي ندارم و دولتي كه ادعاي انتقاد پذيري رو داره نبايد اينگونه جواب منقدين رو بده
  • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    12 27
    اشتباه اشتباه است از هر کس که هست
  • احمد A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    21 36
    گفته های آقای دکتر احمی نژاد را غلط می دانی، پس چرا یک جمله در زشت بودن جملات آقای دکتر روحانی چرزی ننوشتی. پس شما نویسنده محترمه هم با حب و بغض و کینه مطلب نوشته ای.
  • هادی IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    29 34
    احمدی نژاد به اوباما گفته غلطی نمیتونی بکونی همون حرف امام خمینی هست چه ربطی داره به حرف های آقای روحانی؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    20 45
    خبر آنلاین خود دولت اینقدر از صحبتهای رئیس جمهور دفاع نمیکنه که شما میکنید خانم محترم مثلا اومدید احمدی نژاد رو محکوم کنید بیشتر روحانی رو محکوم کردید احمدی نژاد در برابر گستاخی های دشمنان اینگونه سخن میگفت آقای روحانی در برابر هموطنای خودش
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    51 10
    تشکر از خانم وزیری بابت متن فوق که بر اساس عقلانیت نوشته شده، متن بالا نه تأییده نه تقبیح، بلکه یه درده دله، واقعا چرا نمایندگانی که باید تمام همش و حواسشون به مشکلات بی شمار این روزهای مردم باشه نشستن تو مجلس یا خوابیدن یا رسم و غیر رسمی دنبال حرف اینو اون هستن یعنی خداییش انصافه من الانم میگم روحانی مچکریم چون باید بعضیا به خود بیان البته اگر بیان آقای روحانی ممنون که با زبون بی زبونی داری حرفاتو و مشکلات سر راهتو به مردم میگی ما بهت اعتماد کردیم و اعتماد خواهیم داشت چون از دروغ خسته شدیم چون شنیدن حرف درست مدتهاست تو این مملکت آرزو شده ... خدایا خودت به این مردم درد کشیده رحم کن
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    8 16
    این شعار "زنده باد مخالف من" فقط مال زمان انتخابات بود دروغ
  • درسا A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    15 4
    یه پرینت بگیرین بفرستین مجلس جهت یاداوری
  • پایدار FI ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    9 16
    خودتون باانصاف و عدالت اشاره کردیدکه احمدی نژادهمه اون حرفای خشمگینانه رو درباره اسراییل،امریکا و دشمنان ایران میگفت اما جناب روحانی فحش و فضیحتاشونو حواله هموطناشون میکنن،دستشون دردنکنه واقعا.
    • علی A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      8 0
      هرچی حرف سنگین بهتون بزنه حقتونه، تازه کمتون هم هست دلواپسان عزیز.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    11 20
    احمدی نژاد در طول 8 سال این حرفها رو زد ببینید روحانی در طول یکسال چه حرفهایی زده؟
  • میلاد A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    12 17
    احمدی نژاد اگه حرفی هم میزد به خارجی ها میزد نه به هموطنان خودش بگه برو به جهنم از دید شما آمریکا باید با گل خطاب بشه ببینم حتما رهبری هم اشتباه میکنن به اسراییل میگن : سگ هار منطقه؟؟؟
  • احمد A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    12 17
    خبر آنلاین جوون جان مادرت یه بار هم کامنت منه مخالف رو بذار،چرا همش موافقا و یا مخالفایی که بی منطق حرف میززن رو میزاری "یادت باشه احمدی نژاد تمام اون حرفا رو به غیر خودی ها و زورگو ها گفت ولی حقوقدان عزیز مستقیم به نمایندگان مجلس" نظرمو بذار،خووووووب؟
  • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    8 7
    آقای روحانی باید تعادل را برقرار کند. مثلا بگه ای کسانی که از مذاکرات گرمتان شده به بهشت بروید یک جای سرد پیدا کنید تا گرمتان نباشد مثلا زیر کولر...
  • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    10 10
    بايد ديد كه اين تندي نتيجه چيست؟ بر سر او هم حتما هنان بلايي مي آيد كه بر سر خاتمي ميامد و او تحمل مي كرد. يادمان نرفته است... همه مي دانستيم روحاني هم دولت راحت تري از خاتمي نخواهد داشت. آنچه اشك خاتمي را در اورد، غضب روحاني را درآور. مجلسي هاي حساس ما زمان دولت احمدي نژاد حسگرهايشان كار نمي كرد، اما حالا درجه حساسيتشان اينقدر بالا رفته است كه اين خستگي از اعتدال را در روحاني تاب نمي آورند. بحث سر ادبيات نيست؛ هميشه يك سري زير زيري يك نفر را مي چزانند و ملت فقط صداي عصبانيت و تندي همان يك نفر را مي شنوند و لب مي گزند.
  • داریوش A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    10 5
    خس و خاشاک رو روزهای اول یا دوم بعد انتخابات گفت و هنوز اصلا به درگیریهای خیابانی نرسیده بود. خس و خاشاک رو به اونایی گفت که روز اول یا دوم، تظاهرات میلیونی کردند، نه هفته‌های بعد که کار به شلوغ‌کاری و آتش زدن کشید
  • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    9 15
    آفتاب آمد دلیل آفتاب احمدی نژاد اگر هم فحش می داد به خارجی ها فحش می داد نه داخلی ها.
    • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      4 3
      دیدیم پاک ترین دولت بعد ار انقلاب با میلیونهای لیتر سفیدکننده هم پاک نمیشود . از معاون اولش شروع شده به کجا ختم بشه خدا دانند
  • علی A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    17 9
    دوستان توجه کردید به کسانی که اینجا آقای روحانی رو نقد میکنند که چقدر کلمات و جملاتشون شبیه به هم هستش؟ آدم تصور میکنه همشون به یک جا وصل هستن. دوما اینکه مگه زمان احمدی نژاد مگه کسی جرات داشت از ایشون انتقاد کنه؟ همینجوری انتقاد نکرده تکلیف هممون معلوم بود. خس و خاشاک و بزغاله و ...
  • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    14 17
    من طرفدار روحانی نیستم ولی لحن صبحت ایشان با مخالفشان پسندیم این حرف دل ما بود 8 سال خوشبینانه هر چی خواستند گفتند هر کاری خواستند کردند با سیاستهای کثیفشان کشور رو به سمت نابودی بردند اجازه هیچ صبحتی را به کسی ندادند اگر خواستیم از روی دلسوزی حرفی بزنیم محکم تو دهان ما زدند و شدیم جیره خوار دشمن . ای کسانی که منافع شخصی خودتان را به منافع ترجیح میدهید به خودتان بیاید از این مردم صبور که عاشق ایران هستند خجالت بکشید
  • بی نام EU ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    10 7
    ﺍﻳﻦ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﻟﺤﺎﻝ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪدﺩﻭﻟﺖ ﻗﺒﻞ ﻟﻴﺎﻗﺖ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﺤﺘﺮﻣﺎﻧﻪ ﺷﻨﻴﺪﻥ ﺭﻭ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﻭﺳﺮ ﺳﻮﺯﻧﻲ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭﻣﺮﺩﻡ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺑﺮﺍﺷﻮﻥ ﻣﻬﻢ ﻧﻴﺴﺖ.ﺣﻘﺸﻮﻥ ﺑﻴﺸﺘﺮﺍﺯﺍﻳﻦ ﻧﻴﺴﺖ و ﺟﺎﻟﺐ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺍﻳﻦ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻫﺘﺎﻙ ﺣﺎﻟﺎ ﺩﻡ ﺍﺯﺍﺩﺏ ﻣﻴﺰﻧﻦ.ﻃﻨﺰﺗﻠﺦ ﺍﻳﻦ ﺩﻭﺭﺍﻥ
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    0 3
    احیانا شما جز اون کسایی نبودی که می گفتن ادب مرد به ز دولت اوست... حالا ۱۸۰ درجه تغییر نظر دادی....
  • irani FI ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    2 0
    من اعتقادی به شرکت در انتخابات مجلس نداشتم اما با رفتار این افراد به اصطلاح نماینده حتما شرکت میکنم و همه هم باید شرکت کنن تا چنین افرادی برای مردم تصمیم نگیرن
  • فرهاد عشوندی A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    3 1
    ادبیات بد ، بده ؛ فرقی هم نداره که اجمدی نژاد ازش استفاده کنه یا روحانی
  • پوريا A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 8
    روحانى ما يک احمدى نژاد داريم براى هفت پشتمون بسه تو يکى ديگه شروع نکن
  • بی نام A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 1
    امین با نظرت کاملاً مجالفم
  • ایرانی A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    2 2
    حالا دلیل نمیشه احمدی نژاد این حرف ها رو زده روحانی هم باید میزد ادب شخصیت آدم رو نشون میده ظمنا این کشور خیلی وقته که ادبیاتشو فراموش کرده بیچاره فردوسی عجب زنده کردم من این پارسی عجب
  • شهاب A1 ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    4 3
    باید ادب رو رعایت کنند البته طرفدارای احمدی نژاد هم باید یه سرچی تو اینترنت بزنن ببینن چیا گفته بود اگه هدفتون فقط تخریب روحانیه به خاطر اینکه باهاش مخالفین بدونبن شما هم دارین اشتباه می کنین. هدف باید بهبود شرایط باشه نه تسویه حساب با احزاب و افکار مختلف یادتونه احمدی نژاد گفتن:"بعضی ها قیافه روشنفكری می‌گیرند اما به اندازه بزغاله هم از دنیا فهم و شعور ندارند."؟؟؟ پس این جور حرف زدن ها از هر حزب، گروه و شخصی بخصوص کسی که اسم رئیس جمهور رو یدک می کشه ناپسنده چه روحانی چه احمدی نژاد و یا هر شخص دیگری. لطفا وقتی نظر می دیم به درونمون مراجعه کنیم ببینیم هدفمون واقعا چی هس؟ اصلاح و امر به معروف یا استفاده از اشتباه شخصی برای تخریبش.
  • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    2 3
    آقای رییس جمهور نباید از اینگونه صحبت کند و این در شان ملت ما نیست. استفاده رئوسای جمهور قبلی از این گونه لغات هم بد بوده و این مدل تعامل با مردم ،منتقدین و جهان وضعیت کشور را اینگونه اسف بار نموده است. امام علی: آلة الریاسه، سعه صدر، همین الان یاهو و صد خبرگزاری دیگر این گونه موضع گیری رییس جمهور را مخابره کرده اند ما مردم نمی خواهیم حاکمان ما با هم درگیر باشند یااز کوره در بروند یا بی تربیت باشند از هر جناحی لطفا این مورد را سیاسی نکنید
  • یونس EU ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    2 2
    کسی که دزدی نکرده از کسی نمی ترسد وبا اقتدار سخن می گوید
  • مسلم A1 ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    1 4
    حتما رای نمیاورند کسانی که منافع دردولت قبل داشته اند
  • حجت A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    4 1
    بعضی نماینده های مجلس دنبال سنگ انداختن جلو پای دولت هستن حالا میخواد صحبتهای روحانی باشه یا موضوع وزیر علوم...آقایان نماینده لطفآ کار خودتونو درست انجام بدین نه اینکه به هر بهانه ای از جناح مخالف ایراد بگیرید.
  • حسام A1 ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    2 4
    یاد صحبتهای آقای احمدی نژاد بخیر، وقتی که در 16آبان سال 1387 در بیرجند و در جمع ایثارگران و خانواده شهدای خراسان جنوبی گفت: «بعضی ها قیافه روشنفكری می‌گیرند اما به اندازه بزغاله هم از دنیا فهم و شعور ندارند.»
  • ناشناس A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    2 4
    هفت سال دیگه مونده .چه شود..؟
  • محمد IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
    3 3
    قرار نبود این دولت که منتخب رای مردم است بجای حل مشکلات مردم ...هی داد بی پولی بزنه هی داد بزنه دولت قبلی چیکار کرده . این دولت اومده که مشکلات رو حل کنه .. این طوری که پیش میره این دولت هم داره میشه مثل دولت قبلی ....پس مردم چی میشن حق مردم ایران چی میشه ...
  • میثم A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
    1 2
    جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد و یا روحانی نعوذ بالله پیغمبر که نیستند خب آدمیزاد جایز الخطاست هر دو اشتباه کردند ولی شما گول این نظراتی که طرفدار آقای روحانی هستند را نخورید درسته که طرفداران آقای احمدی نژاد توی این نظرات کم است ولی اینا بدونید که نود درصد از طرفداران آقای احمدی نژاد به اینترنت و کامپیوتر دسترسی ندارند که اینجا نظز بدند و اگه این دوره نیومد یک ترفند سیاسی بود چون می دونست وضعیت خرابه خواست یکی را بندازه جلو تا اونم نتونه کاری بکنه در نتیجه محبوبیت خودش بیشتر میشه و انشا الله دور بعد خواهد آمد. در ضمن امام حسینع فرمودند: مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است. ولی روحانی ذلت را پذیرفت و انژی هسته ای ما را از دست داد و خون دانشمندان هسته ای که ترر شدند را پایمال کرد.
    • بی نام A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
      0 0
      افرين
  • مذ US ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
    2 1
    خانوم وزیری احسنت بر شما حرف دل مارو زدی اما کو وجدان بیدار در این زمانه بی هاهوی لال پرست خوشا بحال کلاغای .....
  • مصطفی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۱
    1 0
    واقعا نویسنده محترم این دو رو با هم مقایسه میکنه؟؟؟؟؟؟ نصف حرفهایی که در مورد احمدی نژاد زده شد سند نداره و برداشت اشتباه ازش دارید. در ضمن احمدی نژاد هرگز به کسی توهین نکرد. لطفا دروغ ننویسید