مقایسه اولین استیضاح در دولت احمدی نژاد با دولت روحانی قابل توجه است.

به گزارش خبرآنلاین، بعد از چند ماه کش و قوس مجلس و دولت بر سر وزارت علوم، در نهایت طرح استیضاح وزیر علوم صبح امروز از سوی هیئت رییسه مجلس و با 51 امضا اعلام وصول شد.{اینجا}  عدم پذیرش و سرگردانی پذیرفته شدگان قانونی بورسیه های تحصیلات تکمیلی، منصوب نمودن عناصر دارای سابقه مشخص در فتنه 88 در مسئولیت های مهم ستادی ‌وزارت خانه و عزل برخی اشخاص، عدم مواجه درست با تحرکات سیاسی ضد انقلاب و ضد نظام برخی عناصر فعال در دانشگاهها از جمله دلایل مطرح شده از سوی این 51 نماینده در طرح استیضاح وزیر علوم بود.

در همین راستا سایت نامه نیوز در مطلبی به مقایسه اولین استیضاح در دولت احمدی نژاد با استیضاح وزیر علوم دولت روحانی بعد از 9 ماه عملکرد پرداخته و نوشته است: 

با اعلام وصول استیضاح وزیر علوم دولت یازدهم، مشخص شد که ستاره اقبال این وزارت خانه برای دولت روحانی مطابق نیفتاده است و رئیس جمهور ایران، در کنار مشکلات عدیده داخلی و خارجی با یک پدیده دیگر به نام وزارت علوم مواجه است.

این استیضاح در حالی که هنوز دولت به یک سالگی خود نرسیده است، بازهم اذهان عمومی را به سمت رابطه مجلس و دولت احمدی نژاد سوق می‌دهد که چگونه است همین اصول گرایان در مجلس هفتم، رفتاری به غیر از این با دولت احمدی نژاد داشتند.

اولین استیضاح در دولت محمود احمدی نژاد مربوط به وزیر کشاورزی در مهرماه 85، یعنی یک سال و چند ماه پس از روی کار آمدن دولت نهم. استیضاحی که با رای منفی نمایندگان به سرانجام نرسید و محمدرضا اسکندری توانست همچنان سکاندار وزارت کشاورزی در دولت نهم باقی بماند. از زمان وزارت اسکندی 14 ماه می‌گذشت و این در حالی است که فرجی دانا تنها 8 ماه سکان هدایت وزارت علوم را به عهده گرفته است.

دومین استیضاح دولت احمدی نژاد نیز در اردیبهشت 86 یعنی در سال دوم دولت نهم اتفاق افتاد. فرشیدی وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی نژاد توسط نمایندگان استیضاح شد که این استیضاح نیز رای نیاورد.

اولین استیضاح موفق مجلس در قبال دولت نهم، مربوط به وزارت کشور و مرحوم علی کردان در آبان سال 87 بود. یعنی سه سال بعد روی کار آمدن دولت و آنهم نه به دلیل عملکرد بلکه به علت دروغ گویی وی به نمایندگان در مورد مدرک تحصیلی.

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افتضاح A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    45 12
    این افتضاح هستش، نه استیضاح
  • بی نام IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    22 3
    ادب مرد به ز دولت اوست
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    1 7
    وای چه کاربدی کرده این مجلس