سخنان روز گذشته رییس جمهور حیرت حامیان و انتقاد مخالفانشان در مجلس را سبب شد.

فاطمه استیری: جلسه علنی امروز مجلس تحت الشعاع سخنان روز گذشته رییس دولت بود. اظهاراتی که نه تنها منتقدان و مخالفان دولت در مجلس، که صدای حامیان روحانی را هم درآورده بود و گلایه خود را در قالب تذکر، اخطار و نطق پیش از دستور و میان دستور خطاب به رییس جمهور اعلام کردند.

رئیس‌جمهور روز گذشته در همایش رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، با انتقاد شدید از کسانی که به گفته وی «مذاکره‌هراسی» را رواج می‌دهند، گفت: «یک عده به ظاهر شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی هستند و تا حرف مذاکره پیش می‌آید می‌گویند ما می‌لرزیم. به جهنم؛ بروید یک جای گرم برای خود پیدا کنید. خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده است.»

امروز استارت انتقاد از رییس جمهور را محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس زد که در نطق پیش از دستور خود تلویحا خطاب به روحانی گفت«مسئولان ارشد نظام بدانند اگر این دغدغه ها نبود قطعاً شما از آرامش برخوردار نبودید، با ادبیاتی که شایسته مسئولان نظام نیست و واژه های تکفیر که انتظار نمی‌رود در ادبیات سیاسی یک نظام اسلامی و دولت اخلاق مشاهده شود منتقدان را از سخن باز نداریم.»

سخنان روحانی؛ امروز پایداری های مجلس را هم فعال و پرتحرک و کمی خوشحال کرده بود، آنگونه که روح الله حسینیان و دیگر دوستانش در جبهه پایداری در بین نمایندگان می گشتند و امضای آنها را برای درخواست برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس با رییس جمهور می گرفتند. درخواستی که بنا بر اخبار اعلام شده نزدیک به180  امضا پای آن خورده بود.

جلسه علنی مجلس امروز حتی پیش از زمان قانونی به پایان رسید و بنا به گفته علی لاریجانی رییس مجلس با درخواست نمایندگان جلسه غیرعلنی شد. گرچه لاریجانی اشاره ای به موضوع این جلسه نکرد اما حضور نوبخت سخنگوی دولت در این جلسه و اظهارات نمایندگان بعد از پایان جلسه غیرعلنی مشخص ساخت که این جلسه هم پیرامون سخنان روحانی صورت گرفته بود.

در جدول زیر به انتقادات مطرح شده از سوی نمایندگان مجلس خطاب به روحانی اشاره شده است:

اسامی نمایندگان

حوزه انتخابیه

انتقاد از سخنان رییس جمهور

ابوترابی‌فرد،محمدحسن

نماینده تهران

* طرح این دیدگاه ها در راستای حراست از منافع ملی و به دلیل این نگرانی است که مبادا در عرصه مذاکرات کمترین زوایه ای با اصول نظام ایجاد شود، باید به این نگاه منتقدانه از موضع مدیر و مسئول به عنوان یک سرمایه نگاه کرد و برای دستیابی به برد بالاتر از آن استفاده نمود.

*مسئولان ارشد نظام بدانند اگر این دغدغه ها نبود قطعاً شما از آرامش برخوردار نبودید، با ادبیاتی که شایسته مسئولان نظام نیست و واژه های تکفیر که انتظار نمی‌رود در ادبیات سیاسی یک نظام اسلامی و دولت اخلاق مشاهده شود منتقدان را از سخن باز نداریم.

ابوترابی، ابوالفضل

نماینده نجف آباد

* جناب آقای رئیس ‌جمهور! شما حقوقدان هستید و می‌دانید که اطلاق لفظ «بزدلان» بار کیفری دارد. از شما می‌خواهم جو آرام کشور را که خود در به وجود آمدن آن نقش داشته‌اید، حفظ کنید.

توکلی، احمد

نماینده تهران

* آقای روحانی این روزها زیاد عصبانی می‌شوید، در برابر منتقدان مذاکرات هسته‌ای صحبت از بزدلی به جهنم می‌شود و هرکس که منتقد روند مذاکرات باشد، بزدل سیاسی است و هرکس که شیفته آن بود، شیردل انقلابی است.

جعفری، قاسم

نماینده بجنورد

* آقای رئیس ‌جمهور! شما دومین مقام قانونی کشور هستید و باید نقش پدرگونه نسبت به همه اقشار داشته باشید.به کارگیری تعابیر «کم‌سواد»، «بزدلان»، «به جهنم» و ... حیات طیبه را برای ملت ما رقم نمی‌زند.

* شما بسته اقتصادی را برای بهبود وضعیت کشور ارائه داده‌اید، اما با فراخواندن منتقدان به جهنم می‌خواهید کشور از چاله درآمده و به چاه ویل افتد.

*امروز همه منتقدان به نقد منصفانه پایبندند، امروز، مشخص شد که همه منتقدان منصف جزو فراکسیون «جهنمیان» هستند.

عثمانی، محمدقسیم

نماینده بوکان

*رئیس جمهور روز گذشته مطالبی را مطرح کرد که سخنان او ادبیات مناسبی برای منتقدان نبود.

*اگر زمانی که رئیس جمهور از خس و خاشاک استفاده کرد، با او برخورد می‌شد، شاید امروز شاهد تکرار اینگونه سخنان نبودیم.

قاضی‌پور، نادر

نماینده ارومیه

* ما درخواست کتبی خود را برای حضور رئیس‌ جمهور در مجلس و در یک جلسه غیرعلنی به منظور ارائه توضیحاتی درباره اظهارات روز گذشته‌اش، به هیأت رئیسه ارائه دادیم و از شما می‌خواهیم با برگزاری این جلسه غیرعلنی موافقت کنید.

محجوب، علیرضا

نماینده تهران

*من موافق انتقاد هستم اما باید فضای انتقاد برای همگان فراهم شود. نمایندگان مجلس یادشان باشد رئیس‌جمهور سابق بارها به ساحت مجلس توهین کرد و آقایان ککشان هم نگزید. اگر مجلس بر اساس کاری که امروز کرده (اشاره به جلسه غیرعلنی) رفتار کند به اعتقاد من گام مثبتی است. زمانی که رئیس‌جمهور قبلی ضبط‌صوت و نوار در مجلس پخش کرد و 17هزار میلیارد به کشور تحمیل کرد، کسی حرفی نزد.

حسینیان، روح الله

نماینده تهران

{با اشاره به جلسه غیرعلنی}: 180  نفر از نمایندگان نامه‌ای را امضاء کردند و خواستار بررسی نحوه ی صحبت‌های رئیس جمهور شدند. نمایندگان تصمیم می‌گیرند که به جهنم بروند یا نروند.هیات رئیسه تصمیم می‌گیرد که به رئیس جمهور تذکر دهد تا از این گونه سخنانی که موجب تنش در جامعه ما می‌شود، بپرهیزد.

*حتی شاه وقتی با مخالفان خود صحبت می‌کرد به آنها نگفت به جهنم بروند بلکه، پاسپورت بگیرند و به خارج از کشور بروند. در واقع این نوع ادبیات رئیس جمهور دیکتاتور مآبانه است که رئیس جمهور باید پرهیز کند.

*رئیس جمهور می‌گوید من مسئول بهشت رفتن مردم نیستم چطور شده الان مسئول جهنم رفتن شده است.

/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 81
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    حسینیان گل گفتی.
    • بی نام US ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      روزگار حسینیان در مجلس به سر آمده، برادر.
    • بی نام US ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      حسینیان از آب گل آلود هم نمی تواند ماهی بگیرد
    • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      من روحانی رو قبول دارم ، اما این رفتار در شان خودش نبود ...
    • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      من فكر نكنم در مجلي بعدي جر 2030 نفر،بقيه نماينده ها راي بيارند،اگر مي خواند راي بيارند بايد خودشان را اصلاح كنند
    • بی نام US ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      روحانی کی گفت "بروید به جهنم"؟؟ "به جهنم که میلرزید" با "برو به جهنم" فرق میکنه. این روش آقایون منافقانه ست که اول حرف یکی رو جعل کنی بعد ازش نتیجه گیری دلخواه بکنی.
    • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      روحاني نگفت بريد جهنم،گفت به جهنم كه ميلرزيد ،بريد يه جاي گرم پيدا كنيد كه نلرزيدنماينده نماها حتي حرفاي بقيه رو هم عوض ميكنند چه برسه به خودشون
    • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      ادبیات اقای روحانی لایق این افراد بود
    • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      چرا در مقابل نظر کارشناسه ارشد یعنی رئیس جمهور احمدی نژاد هم جز نابغه هاست حرف از دیکتاتوری نزدید؟؟؟
    • محمودرضا A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      حرف احمدی نژاد رو که گفته بود نماینده حاضر و آماده ارزونتره رو یادتون رفته؟
    • نسیم A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      11 4
      برای منقدان بی سواد متاسفم برای نمایندگان بی سوادتر متاسف تر . چرا هجمه می کنید؟ کجای کلام ایشان فرمودند بروید به جهنم؟ اگر منظور ایشان این بود که نمی گفتند بروید یک جای گرم برای خودتان پیدا کنید چرا که جهنم بقدر کافی گرم و سوزان می باشد. متاسفم که نشنیده و نسنجیده ایراد بنی اسراییلی میگیرید این است وحدت ملی؟برای یک عمرم شما برای ما ملت جهنم درست کردید صدای کسی در نیامد حال به شما برخورده است ؟ پس هر چند رییس جمهور فهیم و محترمان اینگونه نفرمودند اما از زبان ملت که خود یکی از ایشانم به شما منتقدین و نمایندگان بی سواد و دشمن ملت و حقیقت عرض می کنم همگی بروید به جهنم. امیدواریم در دوره های بعدی انتخابات دیگر شما را نه در مجلس بلکه در هیچ مسند دیگر نبینیم.
    • بی نام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      1 15
      منفیها مشکوک است سایت حامی دولت داشته باش
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    اووووه آقایون ادبیات دان مجلس هشت سال پیش کجا بودند ؟ نه جدا ؟ اون موقع که حرف خس و خاشاک لولو و ... و چیزای دیگه بود . در ضمن به آقای حسینیان بفرمایید نمایندگان باید خودشان برای بهشت و جهنم تصمیم بگیرند اونوقت مردم باید به زور به بهشت هدایت بشوند عایا؟ چرا مگر خون شما چه رنگیه
    • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      عزیز من واقعا داری با خودت لج بازی میکنی. هرکسی هم میداند که روحانی اشتباه بزرگتری کرده. واقعا شما این نوع برخورد را میپسندی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اون یکی به کسانی که جان و مال مردم را آتش زدن و مقابل منافع ملی ایستادن خس و خاشاک گفت نه به منتقدین. اون یکی به آمریکا و ابرقدرتها لولو گفت نه ملت خودش. ثانیا اگر هم گفته باشد بد کاری کرده ولی این آقا که حرف از اعتدال و تحمل منتقد و تدبیر و امید می زد چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا؟؟؟؟؟؟؟؟ هرگز پاسخی نداریم. همه ما در یک کشتی هستیم برادر من
    • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      دوست فهمیده آن ادببیات خطابش به دشمنان ملت بود نه ایرانیان مخالف
    • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      9 4
      دوستان بی نام دوم و سوم میشه لطفاً خفه بمیرید ...
  • بی نام US ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    اینها بازی سیاسی است. مردم را سرگرم می کنند که یادشان برود، نانشان سرد است و آب شان، کم. شکاف سیاسی، سال هاست در این ایران دارد روز به روز بزرگ تر می شود.
    • بی نام A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      13 9
      قدر خاتمی رو ندونستیم گرفتار احمدی نژاد شدیم... ولی در مورد روحانی دیگه این اشتباه رو تکرار نمیکنیم...زنده باد خاتمی زنده باد روحانی
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    توی یک سال یک کلمه به آین آقایان حرف زده شد آقایان ریختند بیرون ولی این نماینده های ملت وقتی کسی به رای دهنده های این کشور گفت خس و خاشاک همه یا لال بودند یا بجای نماینده ملت ، نماینده آقای توهین کننده شده بودند
    • بی نام US ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      90 85
      واقعا چقدر اصلاح طلبان بزدل و ترسو هستن. با یه پخ قالب تهی میکنن و روحانی رو تنها میذارن.
  • بی نام US ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    پایگاه مردمی روحانی بیش از پایگاه مردمی مجلس است. مجلس و روحانی این موضوع را خوب می دانند.
  • بی نام EU ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    دلواپسان لرزان ... بلرزید بلرزید
  • بی نام US ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    رفتن روحانی به مجلس به سود روحانی است. مجلس روزهای آخر را طی می کند.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    اختلافات خیلی بیش ازاندازه شده ومقصراین همه اختلافات مجلسیون هسند که درانتخابات ریاست جمهوری شکست خوردند بهترین راه انحلال مجلس وبرگزاری انتخابات زودهنگام میباشدهمکاری نکردن مجلس بادولت وکارشکنی درانجام کارهای ان کشور رادچاربحران کرده
    • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      2 4
      شما اینجارو با کشورهای دموکرتیک اشتباه گرفتی
    • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      4 2
      تورو خدا بس کنید با چسبیدن به این حاشیه ها ما ملتیم که هر روز داریم بدبخت تر میشیم یه سر به زندگی مردم دیگه دنیا بندازید باور کنید دیگه کاملا از زندگیم نا امید شدم به جای اینکه کاری واسه ما جون ها کنید دارید وقت دولت با جهنم و بهشت میگیرید واقعا مایه مباهاته.
  • رضا IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    275 9
    این نماینده ها حساب کارشون مشخصه فقط تا انتخابات سکوت میکنیم .
  • بی نام RO ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    طرح عدم کفایت سیاسی تمام.
    • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      شما دیر اومدی و زود می خوای بری؟ آقای روحانی حداقل 18 میلیون رای پشت سر خودش دارد.
    • ایلیا GB ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      176 9
      چطور زمان احمدی نژاد همچین طرح عدم کفایت رو خواستار نبودید
  • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    256 9
    این سخن آقای روحانی برگرفته از یکی از آیات قرآن است. بهتر است لرزان ها به جای الکی لرزیدن بیشتر قرآن مطالعه کنند.
    • علی A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      9 58
      مشایی
  • از ملت IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    262 9
    این آقایون نمایندگان معترض در این 8 سال کجا بودند؟ ادبیات دولت قبلی رو ندیدند و نشنیدند؟ توهین ها و سر افکندگی های داخلی و بین المللی این ... رو لو لو برد ... تحریم دونتون در بیاد ... خس و خاشاک و غیره و غیره . ریس جمهور محترم حرف دل ملت را با زبان ملت عنوان فرمودند با همون غلظت ایشان برخاسته از رای ملت هستند. پس بروید به جهنم. خبر آنلاین مدیونی چاپش نکنی
  • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    ...حتی شاه وقتی با مخالفان خود صحبت می‌کرد به آنها نگفت به جهنم بروند بلکه، پاسپورت بگیرند و به خارج از کشور بروند. در واقع این نوع ادبیات رئیس جمهور دیکتاتور مآبانه است که رئیس جمهور باید پرهیز کند....
    • بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      96 4
      حالا دیگه شاه خوب شد و مایه مثال زدن؟ نفرمایید دوست دلواپسم نفرمایید
  • بی نام US ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    روحانی می تازد، پایداری می لرزد
    • بی نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      فعلا ملت دارد می لرزد. از گشنگی و مرض.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    204 9
    رسانه ها لطف کنن اسامی 180نماینده ادعایی رامنتشر کنن وهمجنین 51 نماینده استیضاح کننده فرجی دانا واما روحانی در سخنان دیروزش از ضمیر نامشخصی استفاده کرد چرا بعصی به خود گرفتند
    • محمدرضا A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      197 8
      از قدیم گفتن تو فحش رو بنداز صاحبش برش میداره خخخخ
  • بی نام US ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    166 8
    روحانی باید هر از گاه، در بزنگاه ها، چنین سخنرانی هایی داشته باشد که آرای وی، محفوظ باشد و افزایش نیز پیدا کند. این نشانه سیاست مداری وی است و آن را می پسندم و می پذیرم.
  • ashkan A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    108 6
    آن دسته از افرادی که داخل کشور هستند و مخالف برقراری رابطه ای منطقی و صلح جویانه با دیگر کشورها می باشند همان هایی هستند که موجب خروج سرمایه های میلیاردی از کشور شده اند. این ها همان هایی هستند که با سو استفاده از تحریم ها انواع رانت ها و امتیازها را برای خود ثبت نمودند. از واردات بی رویه تا دست اندازی به سرمایه بانک ها و عزل و نصب های غیرقانونی. باید هم از گفت و گو میان کشورها گریزان باشند. نکته مهم اینکه مانند این قشر در دولت های غربی و اسراییل و عربستان هم هست که مانع از شکل گیری نظم جهانی و صلح در منطقه می گردد چراکه آنان هم از وضعیت کنونی سود می برند. با اصلاح مجلس در انتخابات آینده بخشی از این قشر را از سیاست کشور اخراج می کنیم. آقا منتشر کن سانسورشم نکن.
  • بی نام US ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    124 7
    این رفتار روحانی بسیار مهم و ارزنده، ارزیابی می شود و باید در مقاطع گوناگون ادامه یابد تا پایداری و اصول گراها، بدانند که دولت دست کیست
  • بی نام US ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    86 7
    فراموش نکنیم که برای دولت، مذاکرات مهم ترین بخش کار وی است. ایستادگی دولت در برابر پایداری که توان اجتماعی محدودی دارد، راهگشاست
  • بی نام US ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    دولت روحانی کم بیاورد، آرای خودش را از دست داده. مجلس عمرش کوتاه است و مجلس بعد، با روحانی است
    • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      17 3
      اشتباه منفي دادم
  • عباد IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    137 9
    وقتی اون ممه رو لو لو برد... و اونجاش می سوزه... یا خارو خاشاک ... کجا بودن این اساتید اخلاق و ادبیات... روحانی مچکرم
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    185 6
    هشت سال تمام احمدی نزاد بدترین و زشت ترین حرفها و ادبیات را چه داخلی و چه بین المللی به کار برد هیچکس صداش در نیومد. حالا چی شده همه انقدر مبادی اداب شدند. کلام شون خیلی صریح و جدی بود . روحانی مچکریم.
  • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    آقای عثمانی آن کسی که از خس و خاشاک استفاده کرد برای مخالفان بود؟؟ شرم و منطق که ندارید آیا انصاف هم ندارید؟؟ واقعا این قدر بی انصافی را از کجا آورده اید سخن آن کسی که از خس وخاشاک استفاده کرد این بود که ۴۰ میلیون نفر را یدادند عده ای آمده اند در خیابانها بلوا می کنند و آنان را خس و خاشاک نام نهاد آن وقت شما می خواهید با خس و خاشاک نامیدند بلواییان برخورد کنید
    • علی A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      احسنت برادر
  • داریوش IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    129 6
    حضرات لرزان و دالواپس زمانی که احمدی نژاد به خود ایشان توهین کرد و قضیه انگشت رو دکمه فشار دادن میشن فوق لیسانس و اون جلسه مضحک سوال از رئیس جمهور رو به یک فاجعه بین المللی بدل کرد چرا ساکت بودند آقای روحانی هر چقدر با شما محکم تر برخورد کنند در دل ملت بزرگ ایران محبوب تر و عزیز تر خواهند شد ، ما دیگر به لبمان رسیده است ، بس کنید لطفا
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    90 5
    عجبا در این 17 سال اخیر این افراطیون هر نوع که دلشان خواست و با هر ادبیاتی به جبهه مخالف خودشان تاختن کلمات افراطیون بار حقوقی ندارد توهین و افترای افراطیون همه از روی دغدغه و دلسوزیست اما کوچکترین واکنش و یا سخن تندی با این قشریون جزم اندیش گناه کبیره و مستجوب عقوبت و ناروا میشود صداقت و حریت خیلی وقت است که برای آقایان معنا ندارد و یا اینان لغتنامه ای جدید و دلبخواهی دارند....
  • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    115 5
    به لطف الهی نمایندگان جایشان گرم و نرم است واینکه بچه اشان بخاطر یک بستنی هزار تومانی گریه کند یا کتک بخورد را درک نمکنند لذا راحت اعتراض میکنندو تذکر میدهند چون تحریم در زندگی آقایان تآثیر ندارد ولی توده مردم کمرش شکسته وروحانی می خواهد عزت مندانه این مشکل را حل کندالبته اگر منافع امثال آقایان اجازه دهد
    • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      81 5
      بلی منم با نظر شما موافقم که سواره از حال پیاده خبر ندارد.اما مخالفم با بچه دار شدن کسی که انقدر ندارد که بچه اش رو به خاطر 1000تومن کتک میزند.
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    20 99
    حتی شاه وقتی با مخالفان خود صحبت می‌کرد به آنها نگفت به جهنم بروند بلکه، پاسپورت بگیرند و به خارج از کشور بروند. در واقع این نوع ادبیات رئیس جمهور دیکتاتور مآبانه است که رئیس جمهور باید پرهیز کند.
  • علی A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    من در زمان دولت قبل از خبرآنلاین بعنوان یه خبرگزاری آزاده و مستقل خوشم اومد، ولی هرچی تو این دولت جلوتر میریم یقینم به جیره خور بودن این خبرگزاری بیشتر میشه. آخه این جملات احمدی نژاد چه ربطی به صحبتهای جناب روحانی داره؟ مخاطب صحبتهای احمدی نژاد کسایی بودن که با تحریمهاشون پدر ملت ایران رو دراوردن نه منتقدان داخل کشور که بخوایم نخوایم جزو همین ملتن و دلشون به حال اوضاع مملکت میسوزه. نمیدونم چرا آقای روحانی یک بار این ادبیات رو علیه مستکبران و دیکتاتورهای دنیا بکار نمیبرن؟ مصداق آیه «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» چیه؟ این که بگی همه منتقدان سیاست خارجی آدمهای جیره خور و نفهمین و هیچ کدوم دلشون برای مملکت نمیسوزه و یه سری بیسوادن که باید به جهنم برن، خیلی کوته بینانه است
  • سید علی A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    86 6
    خبر آنلاین آنچه که می نویسم رو منتشر کنید " از آنجائیکه در قرآن کریم به "تبشیر و انذار "به صورت توامان اشاره شده لذا گاهی اوقات بر اساس شرایط جامعه لازم است که از موضع محکم در برابر مخالفان و تندروهای افراطی " داخلی و خارجی" صحبت کرد. یادمان باشد که در زمان خاتمی رافت و مهربانی و کوتاه آمدن در برابر منتقدان بی منطق کارساز نشد و بلکه موجب سوء استفاده سران تندرو افراطی شده بود.
  • مهدی A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    91 4
    رییس جمهور نه از کسی و نه از گروه سیاسی خاص و مشخصی اسم برد که همه این آقایون ضمیر مرجع سخنان رییس جمهور را به خود گرفته اند
  • محمد EU ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    99 11
    روزی که احمدی نژاد تو روی رهبری وایساد کجا بودین؟
  • دیوید IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    68 7
    توی دعوای با دولت، مجلس بازندست.
  • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    50 6
    به نظرم روحانی از مواضعش در این باره عقب نخواهد نشست و راه رفسنجانی رو ادامه می ده. اون نیز در جوانی از این رفتارها داشته
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    75 9
    به جهنم گفتن روحانی بهتره از " ممه رو لولو برد" و آب رو باید اونجایی ریخت که میسوزه چرا اون موقع صداتون در نیومد
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    44 4
    زمان احمدی نژاد مجلس ساکت بود چی شده حالا؟
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    48 5
    ببین کیا حرف از ادبیات میزنن. خوبه پارسال موقع رای به وزرا ادبیاتتونو دیدیم
  • vahid A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    41 5
    جالب است کسانی از ادبیات رئیس جمهور ایراد گرفته اند که خود در 89 سال اخیر از ادبیات بسیار بدتر و رکیک تری استفاده میکردند
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    9 82
    واقعا این طرز صحبت در حد یک رییس جمهوره .بعضی افراد هم که فقط بلدن کورکورانه از افراد دفاع کنند . بازم خوبه نماینده های مجلس هستن والا می خواست چی بشه ؟
  • سعید IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    44 4
    کلاً یه عده ای هستند که خون مردم را تو شیشه کردند و لیاقتشون استفاده از اینگونه ادبیاتی است که آقای روحانی استفاده کرده اند. همونائی که چوب لای چرخ پیشرفت کشور می گذارند و فقط به منافع شخصی خود فکر می کنند.
  • محسن IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    55 5
    آقا این نوع صحبت کردن رئیس جمهور که تازگی داشت قطره ای از دریای ادبیات احمدی نژاد بود. چطور اون موقع همین نمایندگان به به و چه چه می کردند و سرمست می شدند حالا به مذاقشان خوش نیامده؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    54 4
    به نظرم روحانی به منتقیدین نگفت برید به جهنم، بلکه مخاطبش کسانی بود که دائم دارن همایش و کنفرانس و ... میذارن که ما دیگر نمی ذاریم جام زهر را به خورد رهبری بدهند و کلا مخالف مذاکره هستند؛اینها دارن خواسته یا ناخواسته تیشه به ریشه نظام میزنن،دارن امام راحل را تضعیف میکنند
  • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    91 8
    به نظرم ادبیات روحانی لایق این جماعت بود
  • هموطن A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    117 8
    اینقدر ناراحت بشید که ناراحت دانتان پاره شود...
  • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    79 7
    مجلس نازک دلان
  • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    1 4
    درود بر روحانی، دلواپسان باید مثل خودشون باهاشون رفتار کرد
  • میلاد A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    4 2
    آقااااا حسینیان خیلی خوب گفته: رئیس جمهور می‌گوید من مسئول بهشت رفتن مردم نیستم چطور شده الان مسئول جهنم رفتن شده است.
  • داود A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    2 1
    ما پسته خورانیم، شما غصه خورانید در شهر گرانی شده؟ اصلا به جهنم ماشین چو گران است، مکدر شده باشم ماندید چو در له شده آهن، به جهنم ما جمله دل آرام، شدیدا همه شادیم بشنید کسی مطلب موهن؟ به جهنم اندر صف ناجور سبد له شدگانید کم آبی و کم نانی و کلا به جهنم تعلیق شده آنگونه اگر هسته‌ای ما بشنو تو ز من فوری و آنا به جهنم
  • 123 IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    3 2
    گل گفتی روحانی
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    4 3
    نمایندگان پایینتر از اون هستند که بخوان به شخص دوم مملکت برای طرز صحبت تذکر بدهندچطور در زمان محمود همچین اعتراض هایی نمیکردن؟
  • فرزان A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    4 3
    سلام به همه یک خواسته از خبر آنلاین داریم اونم گذاشتن نظرسنجی درمورد اقای روحانی بعد می بنیم همه طرفدار روحانی هستیم.زنده باد روحانی
  • بی نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    4 4
    شما نگار داخل مردم نیستید اگر بودید اگاهی داشتید که وقتی اقای روحانی از کنترل تورم گفت مردم چگونه حرف اورا مسخره کردند میگفتند که کلیدش بد جوری زنگ زده اصلا از سفرها استانی بان استقبال کم باید بفهمید ولی مثل کبک سرتان دربرف است از توهین ها رییس جمهور هم شوکه نشدیم چون ایشون انگار عادت دارند که حرفهایشانرا با توهین بزنند
  • بی نام IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    5 3
    دم روحانی گرم که میداند با این بزدلان چگونه سخن بگوید. روحانی ملت با تو هستند
  • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
    8 2
    برخوردهای نادرست برخی از سیاسیون کشور به ویژه نمایندگان مجلس منجر به بازخوردهای سریع و از روی عصبانیت رئیس جمهور گشته است. برخوردهای درشت تر افرادی مثل احمدی نژاد شریعتمداری، رسایی، کوچک زاده ، مصباح ، حسینیان و بسیاری از تندروهای کشور واکنشهای چنین تندی را در بر ندارد. البته علت را هم در منش این افراد و انتظارات جامعه از آنها می توان جستجو نمود، کسی از احمدی نژاد و مصباح و یاران او در جبهه پایداری انتظار کلام همراه با آرامش ندارد و بنابراین خرده ای هم بر رفتارهای نابهنجار آنها نیست اما از فردی متین و با وقار مثل جناب روحانی همواره انتظار متانت و صبر می رود. نکته جالب این مسأله آن است که دشمنان تندرو اعتدال نیز از رئیس جمهور انتظار متانت دارند حال آنکه در رفتارهای خود به دنبال آن نمی گردند.
  • مجید A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
    0 0
    رییس جمهور خیلی از مردم یا اکثریت صحبت میکند که انگار کسانی که ایشان را قبول ندارند مثلا هزار نفرند شما خود قضاوت کنید 18 میلیو ن رای از 45 میلیون رای دهنده میشود 38 در صد مردم ایران پس 62 درصد مردم ادم نیستند برند به جهنم