ایرنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسایل آموزش و پرورش را شناسایی، طبقه‌بندی و اولویت‌بندی کرده‌ایم، گفت: حرکت ما در یک سال گذشته، بسیار منطقی و علمی بوده است.

علی اصغر فانی روز سه‌شنبه درباره مطرح شدن موضوع استیضاحش هر از چند یک بار از سوی برخی نمایندگان و اینکه آیا این رفتار سیاسی است یا نظارتی؟ افزود: نمایندگان مجلس اختیاراتی دارند و ما به این اختیارات احترام می‌گذاریم. اینکه حالا چه نیتی دارند را باید از خودشان پرسید.

وزیر آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه وظیفه آموزش و پرورش خدمت‌رسانی است، افزود: کارهایی که انجام می‌دهیم کاملا درست و صحیح است اما اگر دوستانمان در مجلس به سوال شما پاسخ دهند، هم به واقعیت و هم به مصلحت کشور نزدیک‌تر است.

فانی تصریح کرد: تا زمانی که در این مسوولیت هستم، وظیفه دارم به تعلیم و تربیت کشور خدمت کرده و به این خدمتگذاری افتخار هم می‌کنم.

حل مشکلات آموزش و پرورش با اجرای پنج برنامه

فانی در پاسخ به این سوال که حدود یک سال از عمر دولت یازدهم می‌گذرد، در طی این مدت فکر می‌کنید که موفق بوده‌اید و چه کارهای موثری را انجام داده و برای آینده چه برنامه‌هایی دارید؟ افزود: ما در یک سالی که از عمر دولت تدبیر و امید گذشته است در حوزه آموزش و پرورش، کارهای خود را بسیار منطقی و علمی کارها و برنامه‌های به پیش برده‌ایم.

وی ادامه داد: یعنی مسایل مختلف آموزش و پرورش را شناسایی، طبقه‌بندی و اولویت‌بندی کرده و می‌دانیم که آموزش و پرورش در آینده چه کاری می‌خواهد انجام دهد و به جای اینکه بی هدف حرکت کنیم، برای آینده خود هدف مشخصی را ترسیم کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اولویت‌بندی وزارت آموزش و پرورش براساس پنج سیاست است که بارها نیز اعلام شده است، اظهار داشت: همه فعالیت‌ها و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش حول این پنج سیاست خواهد بود.

وی با برشماری این پنج سیاست وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه مشارکت، ساماندهی نیروی انسانی، عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش و اجرای آزمایشی در تعدادی از مدارس کشور، تمرکز زدایی و ارتقای مدیریت آموزشگاهی پنج اولویت این وزارتخانه است.

وی تصریح کرد: این پنج سیاست با بررسی‌های علمی به دست آمده است که با اجرایی کردن آن، بخش عمده‌ای از مسایل آموزش و پرورش کشور حل خواهد شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =