حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد می‌گوید رایانه نشریات می‌تواند تا سه برابر افزایش پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارشاد، حسین انتظامی،‌معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد در پایان دومین روز از نخستین اجلاس سراسری مدیران کل ارشاد استان‌ها، درباره مسائل و چالش های مربوط به حوزه مطبوعات در استان‌ها گفت: «یکی از موضوعاتی که ما در استان‎ها با آن مواجهیم موضوع آگهی‌های دولتی است. شاید در روزگار کنونی دخالت در آگهی‌ها کار وزارت ارشاد نباشد اما این موضوع جز اهداف تعیین شده برای ماست و ما موظفیم قانون را در هر شرایطی اجرا کنیم. در این زمینه ما با این مشکل انتشار آگهی‌های دولتی در نشریات غیر سراسری مواجه بودیم به همین دلیل علاوه بر نظارت بر این موضوع فهرستی از 27 نشریه که اداعای سراسری بودن داشتند را در اختیار استان‎ها گذاشته و به این نشریات اعلام کردیم اگر همه استان‌ها پخش نشریه شما در استان‎ها را تایید کنند شما نشریه سراسری محسوب شده و می‌توانید آگهی دولتی منتشر کنید.»
انتظامی همچنین با انتقاد از رواج روحیه کمی‌گرایی در ۸ سال گذشته اظهار داشت: «متاسفانه وجود این روحیه موجب شده بود آمار نادرست و عجیبی در همه زمینه‌ها منتشر شود که تیراژ روزنامه‌ها یکی از آنها بود. من صادقانه اعلام می‌کنم که تیراژ روزنامه‌های ما کمتر از یک میلیون است و تیراژهای میلیونی که در سال‌های قبل اعلام شده صحت ندارند.»
معاون امورمطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر ارشاد با اشاره لزوم شفاف‌سازی در مه زمینه‌ها افزود: ما اصرار داریم که در همه جشنواره‌های مطبوعات اسامی همه داوران و همچنین مبنای انتخاب داوران از پیش اعلام شود تا شرکت‌کنندگان بدانند با چه کسانی مواجه خواهند بود. در زمینه نشریات نیز در هر نشریه باید اسامی مسئولان، نشانی دفتر نشریه و نشانی چاپخانه آن ذکر شده باشد.

انتظامی همچنین درباره بیمه خبرنگاران نیز توضیح داد: دولت قبل روش نادرستی را برای بیمه انتخاب کرده بود. در دولت یازدهم بنای ما این است که بنگاه‎های مطبوعاتی فعال شده، استقلال خبرنگاران حفظ شود و ضمن اجرای قانون هویت صنفی بخش‌های مختلف مطبوعات شکل گیرد. در 8 سال گذشته بیش از 20هزار نفر در سایت سمان برای دریافت بیمه خبرنگاری ثبت نام کرده بودند درحالیکه تعداد واقعی خبرنگاران در کشور 6هزارنفر نمی‌شود. 14 هزار نفر دیگر به دلیل سیاست‌های اشتباه دولت قبل به وجود آمده‌اند. به همین دلیل ما به زودی تاریخ ثبت نام دوباره خبرنگاران در سایت سمان را اعلام خواهیم کرد. به علاوه دستورالعمل صدور کارت جدید خبرنگاری نیز در سایت معاونت مطبوعاتی اعلام خواهد شد.

وی درباره آموزش در بخش مطبوعات نیز گفت: آموزش رایگان تخصصی به خبرنگاران یکی از وظایف ماست که باید به آن توجه شود. ضرورت این موضوع به این دلیل است که باید در بالندگی خبرنگاران نقش تاثیرگذاری داشته باشیم.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد همچنین افزود:کشور به دلایلی با مسائل امنیتی مواجه است. این مسائل بسیار مهم هستند و هیچکس در دولت با آنها شوخی ندارد به همین دلیل ادارات ارشاد استان‌ها در جدار مرزی وظیفه دارند نشریاتی که رویکرد واگرایانه دارند را به سرعت به ما معرفی کنند تا به هیات نظارت بر مطبوعات معرفی شوند.

انتظامی در پایان سخنان خود درباره یارانه مطبوعات نیز گفت: در زمینه افزایش یارانه‌ها توجه به چند اصل می‎تواند موجب کمک به نشریت شود به این معنا که اگر 60 درصد مطالب هر نشریه‌ای به توجه به قرآن، اصول 24گانه قانون اساسی، فرهنگ ایثار و شهادت، ‌اقتصاد مقاومتی، ‌زبان فارسی به عنوان عنصر هویت بخش و... اختصاص داشته باشد رایانه او سه برابر خواهد شد.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    3 0
    تیراژ باید هم کم باشه شما حساب کن من نوعی که فقط یه خواننده هستم ، به علت هزینه ی بالایی که شرکتی مثل پست به ارسال هفته نامه ها یا ماه نامه ها قرار داده ، باید هزینه ای معادل نصف هزینه ی مجله رو برای پشت سفارشی بدم این انصافه ؟ خیلی از مجله ها هم به شهر های دیگه حتی مراکز استان بزرگ هم نمیرسه یا نامنظم میرسه البته جز یکسری روزنامه ی معلوم الحال که مجانی هم گاها بین مردم تکثیر میشن