مسائل و مشکلات تشکلها و بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور تشکل ها و نمایندگان مجلس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این جلسه برهانی نماینده کانون شورای اسلامی کارگران گفت: اصول و قواعد سه جانبه گرایی در مدیریت حاکم بر سازمان تأمین اجتماعی به هیچ عنوان رعایت نمی شود.

او گفت: متاسفانه از حوزه های درمانی، بیمه ای و اقتصادی هیچگونه جایگاه نظارتی و سیاست گذاری در این سازمان وجود ندارد و دولتی شدن حاکمیت ساختاری سازمان تأمین اجتماعی که متعلق به سهامداران است با چه هدفی هر روز پررنگ تر می شود؟


همسان سازی حقوق

در ادامه، بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی از عدم اجرای طرح همسان سازی مصوب سال 88 مجلس شورای اسلامی توسط مدیریت سازمان به شدت انتقاد کرد.

او گفت: از تکالیف ویژه و برجسته دولت، مجلس و سازمان تأمین اجتماعی است که به این موضوع بسیار مهم توجه خاصی داشته باشد.

او تاکید کرد: چرا صاحبان اصلی این خانه هیچگونه اثری در تصمیم سازی ها ، تصمیم گیری ها و خط مشی دهی و نظارت عالیه بر اموال و املاک و دارایی و سرمایه های خود ندارند.


دفاع از تشکل های قانونی

در ادامه حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی از نگاه تیزبینانه شرکای اجتماعی و صاحبان مجموعه سازمان خشنود شد و گفت: مطمئن باشید اکثریت نمایندگان از تشکل های کانون های قانونی و رسمی کارگری که به طور قانونمند حق اعلام نظر دارند دفاع می کنند.

او ادامه داد: چنانچه غفلتی در این زمینه وجود دارد بنا به تراکم کاری و عدم تعمق به مسائل و خواسته های جامعه بزرگ بازنشستگان و کارگران کشور در حوزه سازمان تأمین اجتماعی است.

ثروتی دیگر نماینده مجلس شورا و عضو کمیسیون اجتماعی گفت: با اتصال به مرکز پژوهش های مجلس نسبت به تهیه اساسنامه مناسب با شأن، جایگاه و اصالت وجودی این سازمان اقدام و در بین اعضای کمیسیون های مرتبط مجلس مطرح کنید و مطمئن باشید با ممارست و پیگیری یقیناً به اهداف متعالی که شما عزیزان دارید می رسید.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =