ایرنا نوشت:

وزیر امور خارجه گفت: نگاه ژرف و تیزبین رییس جمهوری به عنوان یک کارشناس ارشد مسایل استراتژیک، هم کار ما را آسان و هم دشوار می کند.

«محمد جواد ظریف» روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه همایش روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران که با حضور حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» برگزار شد، گفت: بیانات رییس جمهوری راهگشای کار ما است و نقشه راه برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی نظام را مشخص می کند.

او ادامه داد: به واقع یکی از سرمایه های بزرگ ما در دستگاه سیاست خارجی نگاه ژرف و تیزبین شخص رییس جمهوری به عنوان یک کارشناس ارشد مسایل استراتژیک است که هم کار ما را آسان و هم دشوار می کند.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران از اعتماد رییس جمهوری به دستگاه و مسوولان سیاست خارجی کشور در عرصه های مختلف بویژه در مذاکرات هسته ای قدردانی کرد.

نخستین همایش روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور امروز با حضور رییس جمهوری در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امورخارجه آغاز به کار کرد.

این نخستین همایش سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در دولت تدبیر و امید است.

در این گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی های ایران در خارج از کشور ضمن دیدار با مسوولان عالی رتبه قرار است به بررسی مواضع استراتژیک ایران درباره اوضاع کنونی در کشورهای محل اقامتشان و تحولات منطقه و جهان از جمله عراق و سرزمین های اشغالی به تبادل نظر بپردازند و در جریان آخرین مواضع و تحلیل های دستگاه سیاست خارجی قرار بگیرند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =