مهر نوشت:

معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه هیچ معامله‌ای با بابک زنجانی انجام نشده است، گفت: با مدیریت درست هیچ سهامی از شرکتهای زیر مجموعه به زنجانی منتقل نشد و بدهی 30 هزار میلیاردی وی به تامین اجتماعی صحت ندارد.

نجات امینی در مورد نقش بابک زنجانی در سازمان تامین اجتماعی گفت: وی تفاهمنامه ای امضا کرد مبنی بر اینکه یکسری از شرکتهای زیر مجموعه را خریداری کند اما این تفاهمنامه اجرایی نشد.

او در پاسخ به اینکه بدهی 30 هزار میلیارد تومانی بابک زنجانی به سازمان تامین اجتماعی صحت دارد گفت: این حرف صحت ندارد و وی ادعا کرده بود که پولی را از طریق بانکی در مالزی به حساب سازمان واریز کرده و بانک مسکن نیز تاییدیه آن را انجام داده و سازمان نیز در ازای آن یک چک تضمینی صادر کرده بود.

امینی در پاسخ به اینکه آیا این پول واریز شده است گفت: این موضوع را باید از معاون مالی سازمان پرسید اما در مجموع هیچ سهمی منتقل نشد و هیچ شرکتی نیز خریداری نشده است.

به گفته معاون اقتصادی سازمان تامین اجتماعی، قرار بود معامله ای انجام شود که نشد و در همین خصوص نیز هیچ سهمی از سهام شرکت های زیر مجموعه تامین اجتماعی به بابک زنجانی منتقل نشده است.

او در مورد بازگشت چک تضمینی به سازمان نیز گفت: این موضوع را نمی دانم و باید از معاونت حقوقی سئوال شود ما مسئول سهام بودیم و می دانیم که سهامی منتقل نشده است اما از مابقی قضایا اطلاعی نداریم.

امینی گفت: وی هیچ نقشی در سازمان نداشت به طوری که هیچیک از شرکتهای ما نیز واگذار نشده است و چون سهمی منتقل نشده طلبی نیز از بابک زنجانی نداریم. خوشبختانه بابک زنجانی مدیریت شد و بزرگترین هنر مدیریتی سازمان بود که نگذاشت سهمی منتقل شود.

او در پاسخ به اینکه آیا هر فردی می تواند نسبت به خرید و فروش سهم در سازمان تامین اجتماعی اقدام کند گفت: برای ما فرقی نمی کند که چه کسی این کار را انجام دهد و کار ما خرید و فروش سهم است و هر روز در بازار سرمایه هستیم اما باید پول فرد مراجعه کننده کثیف نباشد که در این صورت باز هم ما نیز وظیفه ای نداریم و نهادهای نظارتی باید این موضوع را کنترل کنند.

امینی در مورد تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و اینکه با واقعیت منطبق است گفت: این تحقیق در حوزه های مختلف انجام شده و یک بعدی نبوده و برخی از مسائلی که به ما منتقل کردند پذیرفتنی است مانند کنترل های داخلی که در شرکتها وجود نداشته که پذیرفتیم و درحال حاضر نیز آن را اصلاح می کنیم.

 

23231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =