تسنیم نوشت:

روزنامه القدس العربی از توافق‌ بر سر نامزدی "جان قهوه‌چی" فرمانده ارتش لبنان برای تصدی پست ریاست جمهوری خبر داد و بازگشست غیرمنتظره سعدالحریری رئیس جریان المستقبل به بیروت را در این راستا ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری القدس العربی، بر اساس گمانه زنی‌های موجود در خصوص تشکیل دولت لبنان برخی معتقدند که بازگشت سعد حریری به کشور در ارتباط با انتخاب رئیس جمهور بوده و توافق‌هایی برای به ریاست رسیدن "جان قهوه‌چی" فرمانده ارتش و نخست وزیری سعد حریری وجود دارد.

بر اساس این گمانه زنی‌ها سرتیپ "شامل روکز" فرزند "میشل عون" فرمانده ارتش خواهد شد.

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار القدس العربی قرار دارد، شرایط توافق بر سر رئیس جمهور تاکنون فراهم نشده است و به نظر نمی رسد که این شرایط تا فردا و پیش از آغاز جلسه انتخاب رئیس جمهور نیز محقق شود.

بر اساس این گزارش، میشل عون رئیس جریان آزاد ملی(78ساله) که از وی به عنوان مطرح ترین نامزد پست ریاست جمهوری یاد می شود، تاکنون راضی به کوتاه آمدن از پست ریاست جمهوری نشده است.

هنوز جریان 8 مارس (حزب الله و طرفدارانش) موافقت خود را با نامزدی قهوه‌چی اعلام نکردند. جریان 8 مارس میشل عون را بهترین و مطرح ترین گزینه در شرایط فعلی برای تصدی پست ریاست جمهوری می‌داند.

در گزارشی که اخیرا روزنامه لبنانی السفیر از جزئیات دیدار ولید جنبلاط رئیس دروزی های لبنان با دبیرکل حزب الله لبنان منتشر کرده از حمایت قاطع سیدحسن نصرالله از عون خبر داده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 1
    لبنان یک کشور عربی است . در لبنان "قهوخ چی" را چگونه می نویسند و چگونه می خوانند ؟؟؟