تسنیم نوشت:

 پادشاه عربستان بالا ترین مدال این کشور را به رئیس جمهور مصر که به این کشور سفر کرده است، اهدا کرد.
به گزارش پایگاه خبری البدیل، پادشاه عربستان مدال "ملک عبدالعزیز" را که به بزرگان و رهبران عرب و جهان اختصاص داده شده است بر گردن عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر انداخت.

روند اهدای مدال در زمان پادشاهی "فیصل بن عبدالعزیز آل‌سعود" آغاز شد و مدال "ملک عبدالعزیز" با اهمیت ترین و عالی ترین مدال در میان سایر آن‌ها است.

برخی معتقدند که سیستم اهدای مدال از مزایای مالی سالانه بسیار بزرگی برخوردار است ، این در حالی است که اغلب مردم عربستان زیر خط فقر به سر می‌برند.

این مدال تاکنون به روئسای بدنام جهان همچون صدام حسین رئیس جمهور معدوم عراق، جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه اهدا شده است و اهدای آن به سیسی نشان دهنده عمق وابستگی سیاسی مصر به عربستان است .

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر در خصوص سفر السیسی به عربستان که طی آن ملک عبدالله مدال "ملک عبدالعزیز" را به رئیس جمهور مصر اهدا کرده است تصریح کرد که این سفر از لحاظ زمانی و محتوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بیانگر عمق روابط بین مصر و عربستان و موضع تاریخی است که ملک عبد الله در حمایت از ملت مصر اتخاذ کرده است، وی همچنین تاکید کرده است که تمایل متقابل بین دو طرف مصری و عربستانی برای تقویت روابط وجود دارد.

«عفیفی عبد الوهاب» سفیر مصر در عربستان شب گذشته اعلام کرده بود که السیسی به محض ورود به ریاض با ملک «عبد الله بن عبد العزیز» پادشاه عربستان سعودی دیدار و پس از آن نیز در ضیافت شامی که به افتخار وی ترتیب داده خواهد شد، شرکت کرده و دوشنبه عربستان را ترک خواهد کرد.

رابطه گرم السیسی با عربستان


رئیس جمهوری مصر به تمجید از عبدالله بن  عبدالعزیز شاه عربستان پرداخته و به نقش تاثیرگذار این کشور در سرنگونی محمد مرسی اولین رئیس جمهور منتخب پس از سرنگونی حسنی مبارک اعتراف کرده است.

وی لقب "کبیر الامه العربیه" یعنی بزرگ امت عرب را برای تشکر از نقش عربستان در حمایت از مصر در پی آنچه انقلاب 30 ژوئن خوانده، به کار برده است.

اهدای 20 میلیارد دلار از سوی عربستان، امارات و کویت به حاکمان نظامی مصر پس از برکناری محمد مرسی در 30 ژوئن، السیسی را بر آن داشت تا از این کشورهای عربی تشکر و تقدیر کند.

52261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    4 1
    نوکران پول۰۰۰۰
  • علی A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    2 1
    احتمالاً اگر به عقب برمی گشتیم تو این عکسها هیلتر و چنگیزخان مغول و امثالهم رو هم داشتیم
  • ایرانی A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    2 1
    اینم جریان جدیدیه یعنی اتحاد به دستور عمو سام .دیروز امیرقطر او را سرور وبزرگ خواند وامروز سیسی
    • بی نام US ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      1 0
      دوست عزیز قطر و عربستان کاملا ضد یکدیگرند
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    2 2
    ظاهرایک عنایت جزئی هم نسبت به جناب مهاجرانی داشتند ایشان
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    2 1
    به ما هم ارتباطی دارد عایا؟؟ عزیز من اختیار مملکت خودشون رو که دارند دیگه..
    • سحر A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
      0 1
      دوست عزیز ربطش به مااینه که این هندونه زیربغل گذاری هاشون نشونه اتحادشون علیه شیعیانه ساده اندیشیه که ما این عمل رو فقط یک مدال دادن ساده بدونیم اینها به توافقات مهمی دست پیدا میکنن که اینجوری به هم لطف میکنن مدال میدن لقب حکیم اعراب میدن/بصیرت/ فراموش نشود
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    2 2
    خلایق هر چه لایق
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
    3 1
    بالاخره آل سقوط سر السیسی را پائین آوردند