ایسنا نوشت:

 وزیر خارجه فرانسه با رئیس اقلیم کردستان عراق در اربیل دیدار و تاکید کرد: اگر شورای امنیت از ما بخواهد به مداخله نظامی در عراق بپردازیم، پاریس برای مداخله نظامی اقدام می‌کند.

به گزارش شبکه خبری المسلة، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در شهر اربیل تاکید کرد که اگر شورای امنیت ما را به اتهام عملیات‌ نظامی در عراق مکلف کند، پاریس برای مداخله نظامی در عراق اقدام می‌کند.

وی گفت: ما به ارائه کمک‌رسانی‌های خود به اقلیم کردستان ادامه می‌دهیم و ظرف روزهای آتی اقدامات لازم را برای احداث پل هوایی جهت ارائه کمک‌رسانی‌ها به آوارگان در اقلیم کردستان اتخاذ می‌کنیم.

لوران فابیوس همچنین در مصاحبه‌ای که با شبکه 2 فرانسه از اربیل داشت، گفت: پاریس و کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا مسلح کردن نیروهای پیشمرگ کردستان و نیروهای عراقی را برای مقابله با گروه داعش مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی گفت: ما باید به هر روش ممکن عراقی‌ها و از جمله کردها را به تجهیزات نظامی برای دفاع از خود مجهز کنیم.

فابیوس اظهار داشت: مساله مسلح کردن نیروهای عراقی و پیشمرگ‌ها ظرف روزهای آتی مورد بررسی قرار می‌گیرد بویژه اینکه مسئولان کرد و عراقی به من ابلاغ کرده‌اند که گروه داعش به سلاح‌ها و تجهیزات ارتش عراق دست یافته است.

فابیوس همچنین با مسعود بارزانی در اربیل در خصوص نسل کشی داعش و اقدامات این گروه علیه اقلیت‌های عراقی در استان نینوا و اوضاع هزاران تن از ایزدی‌ها که در محاصره داعش قرار دارند بحث و گفت‌وگو کرد.

از سوی دیگر مسعود بارزانی در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: اقلیم کردستان به زودی در جنگ خود پیروز خواهد شد.

مسعود بارزانی نیز از جامعه جهانی خواست تا پیشمرگ‌ها را به سلاح مجهز کنند.

وی با بیان اینکه اقلیم کردستان با دولتی تروریستی و نه یک سازمان تروریستی می‌جنگند، گفت: ما از هم‌پیمانان و دوستان خود نخواستیم فرزندانشان را به عراق بفرستند تا کشته شوند.

بارزانی تاکید کرد: جنگ با ترورریسم مساله ماست و ما به خاطر این مساله می‌جنگیم اما ما برای مقابله با گروه داعش که پیشروی آن‌ها در شمال عراق موجب نگرانی بغداد و کشورهای غربی شده، نیاز به سلاح داریم.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =