عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: پروژه ایران هراسی و اسلام هراسی نقشه آمریکا با اجرای داعش است.

اسماعیل کوثری درگفت و گو با خبرآنلاین در خصوص دلایل شکل گیری گروه تروریستی در اطراف ایران شبیه به داعش گفت: این گروهها در اصل دست پرونده امریکا و انگلیس و صهیونیسم و کشورهای مرتجع منطقه با هدف ایجاد ترس از اسلام ناب محمدی ایجاد شده اند.
وی با تاکید بر این که این گروه های تروریستی در واقع معاندین اسلام ناب محمدی معرفی شده توسط امام راحل هستند گفت: این ها مخالفان اسلامی هستند که حضرت امام در اصل در منطقه ارائه دادند و مقام معظم رهبری درحال دنبال کردن آن هستند زیرا از آن اسلام اصیل و ناب محمدی می ترسند.
این عضو کیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایت های داعش گفت: می خواهند اسلام را طوری در ذهن مردم اروپا و امریکا نشان دهند که اسلام دینی خشن و وحشی است و لذا چون ترس از اسلام اصیل دارند این گروه ها را در اطراف ایران شکل داده اند.
وی تاکید کرد: البته مهمتر از همه این ها و در مرحله دوم مساله ایران هراسی است که توسط آمریکا و صهیونیست ها پیگری می شود.
کوثری در خصوص نحوه دیپلماسی ایران در مقابل جنایاتی که در اطراف ایران شکل می گیرد و شیعه کشی در عراق و کمرنگ شدن نگاه ها به این مساله در پی واقعه حمله صهیونیست ها به غزه و این که بر اساس اخبار دریافتی معادل شهدای غزه در عراق در همین مدت از شیعیان کشته شده اند، گفت: به نظر من این طور نیست. در عراق درگیری وجود دارد، ولی این که چنین مساله ای را مطرح کنند و شرایط غزه را با عراق مقایسه کنند خودش از همان نقشه ای نشات می گیرد که آمریکا در حال دنبال آن است.
وی گفت: در صورتی که بحث عراق جای خودش است. عراق دولت و مجلس و رییس جمهور و البته توانمندی دارد و این کشور قادر است از خودش دفاع کند ولی غزه 360 درجه در محاصره قرار داشته و باید توجه ویژه تری به آن جا صورت بگیرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در عراق نیروهای عراقی در اصل در حال سازماندهی و تجهیز هستند تا بتونند عملیات خودشان را در مقابل گروه های تروریستی منطقه انجام دهند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: راهکار جلوگیری از گسترش تروریسم در منطقه این است که فقط در مقابلشان مقاومت کرد و ایستاد و در نهایت آن ها را از بین برد مگر این که خودشان سر عقل بیایند و دست از سرسپرده بودن آمریکا بردارند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =