خانه ملت نوشت:

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس٬ از بررسی نهایی طرح یک‌فوریتی الحاق یک تبصره به ماده(5) قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در جلسه فردا کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: این طرح در راستای اخذ استعلام‌های لازم از وزارت اطلاعات برای بکارگیری افراد در پست‌های حساس در کمیسیون بررسی می‌شود.

ایرج عبدی از بررسی طرح یک‌فوریتی الحاق یک تبصره به ماده(5) قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در جلسه فردا یک‌شنبه(19 مرداد) کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد و گفت: از آنجایی که بررسی امور استخدامی و مدیریتی از وظایف کمیسیون اجتماعی مجلس به شمار می‌رود٬ تعیین تکلیف طرح گزینش معلمان آموزش وپرورش نیز به این کمیسیون محول شده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه قرار گرفتن در پست‌های حساس نیازمند اخذ استعلام از وزارت اطلاعات است٬ گفت: طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده 5 قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در مورد انتصابات و پست‌های حساس است؛ از این رو کسی که قرار است به پستی در آموزش و پرورش منصوب شود، باید استعلام های لازم را از وزارت اطلاعات اخذ کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه قرار گرفتن معلمان در پست‌های حساس و رتبه‌گیری آنان در جایگاه‌های مختلف باید با اخذ استعلام از وزارت اطلاعات همراه باشد٬ گفت: اگر از نظر وزارت اطلاعات مانعی برای در اختیار گرفتن آن شغل برای فرد نباشد وی می‌تواند برای آن شغل برگزیده شود.

عبدی ادامه داد: نگرفتن استعلام‌های لازم از وزارت اطلاعات برای گزینش افراد یعنی انجام کاری خلاف قانون که فرد متخلف مشمول پیگرد قانونی قرار گرفته و به نوعی به جرم دخالت در اموال دولتی محکوم خواهد شد.

او با بیان اینکه طرح یک‌فوریتی الحاق یک تبصره به ماده(5) قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش مدت‌ها در کمیته تخصصی کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است٬‌ گفت: تصمیم گیری نهایی در خصوص این طرح فردا در کمیسیون صورت خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی٬ از ارجاع طرح یک‌فوریتی الحاق یک تبصره به ماده(5) قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش پس از اتمام بررسی ها به صحن علنی مجلس برای تصویب نهایی خبر داد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    6 1
    اتفاقن جاهای دیگه هم همینطوره و مشکل در اینجاس مثه اختلاسها و غیره که چرا این افراد به ظاهر مطمئن هم نامطمئن شدن؟
  • حميد A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    12 1
    همين مونده بود كه معلمها هم اطلاعاتى بشن. چه شود