ایرنا نوشت:

روزنامه دیلی تلگراف در شماره روز شنبه اش نوشت دولت انگلیس برای جلوگیری از نسل کشی در عراق ، حمله هوایی به مواضع گروه تروریستی داعش را مد نظر قرار داده است.
 
این روزنامه نوشت: منابع دولتی گفته اند درصورتی که شرایط کنونی در عراق منجر به نسل کشی شود، بریتانیا به حملات هوایی آمریکا علیه گروه افراطی داعش خواهد پیوست.

این روزنامه با اشاره به حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در روز جمعه به دنبال اظهارات باراک اوباما رییس جمهوری این کشور، افزود: این برای نیروهای انگلیسی قابل درک است که فقط در زمانی می توانند در حملات شرکت کنند که شرایط در عراق بدتر شود.

دیلی تلگراف به نقل از یک منبع نوشت: ما نگران وضعیت کنونی در عراق و شواهد حاکی از وقوع کشتار جمعی دراین کشور هستیم.

این روزنامه اضافه کرد: نخست وزیر انگلیس که از سوی نمایندگان ارشد پارلمان برای بیان اقدام نظامی درعراق تحت فشار قرار دارد، تاکنون دراین خصوص به باراک اوباما سخنی نگفته است.

به گزارش ایرنا، مقامات انگلیسی به رغم اعلام حمایت از حملات محدود نظامی آمریکا علیه مواضع داعش درعراق، گفته اند که حمایت آنها از این حملات تنها جنبه بشر دوستانه و لجستیکی خواهد داشت.

ˈمایکل فالونˈ وزیر دفاع انگلیس روز جمعه در گفت وگو با شبکه اسکای نیوزگفت: ما از آنچه آمریکایی ها انجام می دهند استقبال می کنیم؛ بویژه آنکه در راستای کمک های بشردوستانه و نیز جلوگیری از بروز تلفات و آسیب های بیشتر است.

فالون اضافه کرد: اما تمرکز ما بر روی کمک به مأموریت بشردوستانه با استفاده از نیروی نظامی در حمایت از آمریکا، از جمله در زمینه سوخت رسانی و نظارت و کمک رسانی غذایی به آوارگان عراقی از طریق هوا است.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز صبح روز جمعه ضمن ابراز نگرانی شدید از ˈوضع ناامید کنندهˈ صدها هزار نفر از مردم شمال عراق به دنبال حملات ˈگروه تروریستی داعشˈ، از پیشنهاد باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای حمله هوایی محدود با هدف کمک به نیروهای عراقی حمایت کرد.

کامرون ضمن محکوم کردن ˈحملات وحشیانه گروه تروریستی داعش در سراسر منطقهˈ گفت: بشدت از وضع ناامید کننده ای که صدها هزار نفر از مردم عراق با آن مواجه هستند، نگران هستم.

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد: من از مسئولان کشور خواسته ام در اسرع وقت مشخص کنند که در شرایط فعلی، به آنهایی که در مناقشه عراق بیشترین آسیب را دیده اند و به ساکنان منطقه سنجار که به کمکهای غذایی فوری نیاز دارند، چه کمک هایی می توانیم برسانیم. انگلیس حملات وحشیانه گروه تروریستی داعش را در این منطقه به شدت محکوم می کند.

با این حال، سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس تاکید کرد: لندن قصد ندارد در عراق مداخله نظامی کند.

تروریست های داعش از 9 ژوئن (19خرداد) بخش هایی از شمال عراق را به تصرف خود درآورده و تهدید به تجزیه این کشور کرده اند. این گروه در پیشروی های اخیر خود در شمال و مرکز عراق، مرتکب جنایت های بی سابقه ای شده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =