وزیر آموزش و پرورش تعدیل پرسنل آموزش و پرورش از یک میلیون به ۸۰۰ هزار نفر را مهمترین عامل رشد و ایجاد انگیزه در سایر کارکنان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک مدیران کل استان‌های کشور و شورای معاونان این وزارتخانه، مهم‌ترین سیاست را تربیت مدیر برای آینده آموزش و پرورش دانست وگفت: جوان گرایی، تربیت نیرو و استفاده از توانمندی خانم‌ها در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی تعدیل پرسنل وزارت آموزش و پرورش از یک میلیون به 800 هزار را مهم‌ترین عامل رشد و ایجاد انگیزه در سایر کارکنان دانست و اضافه کرد: با عملی شدن سیاست تعدیل نیرو، حقوق معلمان 25 درصد رشد می‌کند.

فانی از بازنشسته شدن پیش از موعد 30 هزار نیرو خبر داد و تأکید کرد: با اجرای برنامه افزایش ساعات کار معلمان از 24 ساعت به 30 ساعت و افزایش حقوق آنها به تناسب این افزایش ساعت، از نیروهای انسانی کاسته و حقوق نیز افزایش می‌یابد.

وی بار دیگر بر استفاده از ظرفیت خالی مدارس غیر انتفاعی تأکید کرد و بیان داشت: خرید خدمات آموزشی می‌تواند بار مدارس دولتی را کاهش دهد و به زودی صندوق توسعه ملی وام‌هایی را در اختیار مؤسسان مدارس غیردولتی برای توسعه و تجهیز قرار خواهد داد.

فانی تجمیع فعالیت‌های رفاهی فرهنگیان را یادآور شد و تصریح کرد: با بهره‌گیری از امکانات بخش خصوصی درمانگاه‌ها، فروشگاه‌ها و خانه‌های معلم، توانمندتر از گذشته در خدمت معلمان خواهیم بود.

وی از ثبت نام 86 درصد دانش‌آموزان کشور خبر داد و افزود: در ثبت‌نام دانش‌آموزان دقت کنید تا مردم دچار زحمت نشوند.

وزیر آموزش و پرورش المپیادهای مدارس را طرحی موفق و موجب نشاط آوری در دانش‌آموزان بیان کرد و ابراز داشت: کتاب‌های هشتم و چهارم باز تألیف شده و توصیه می‌شود استفاده از بسته‌های آموزشی در مدارس نهادینه شود.

وی گفت: در ادبیات تعلیم و تربیت دنیا، توجه به فرهنگ از شاخص‌های اصلی است و در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، انتقال فرهنگ از مهمترین کارکرد‌های این وزارتخانه است که ما نیز سعی بر این داریم که در سال تحصیلی جدید به اهمیت موضوع فرهنگ در مدارس به صورت جدی بپردازیم.

وی همچنین گفت: آموزش و پرورش موظف است توجه به فرهنگ و حفظ رسالت ایرانی اسلامی را در قالب برنامه‎های مختلف در موضوعات درسی، فعالیت‌های رسمی و غیررسمی و فعالیت‌های برنامه‌ای و فوق برنامه‌ای بگنجاند.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • درگز A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    64 3
    ببین چقدربه معلم های زحمتکش میرسن که تقاضای بازنشستگی زودترازموعدمی کنن...این ازبیمه طلایی وحقوق ومسکن فرهنگیان که این طور............
  • حسین A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    54 3
    ما که نفهمیدیم این آموزش و پرورش میخواهد چکار بکند ؟ گاهی میگویند تعداد دانش آموزان کم شده گاهی نیروی جدید استخدام میکنند گاهی میگویند نیرو مازاد داریم گاهی هم میخواهند پرسنلشون را پیش از موعد بازنشست کنند خدا وکیلی یکم روی کارهاتون و برنامه هاتون فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید
  • رضا A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    64 3
    من به عنوان یک فرهنگی باید به عرض برسانم که بعد از 20 سال سابقه خدمت احساس میکنم که 20 سال از عمر خود را در این سیستم با توجه به کاستی های فراوان آموزش و پرورش به هدر داده ام. این است وضعیت جامعه ی فرهنگی این روزهای ما
  • حسین EU ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    45 3
    زمزمه های استیضاح فانی جدی شد/ رئیس کمیته آموزش عالی مجلس: نمایندگان در این باره مصمم هستند شامل موضوعاتی مانند مشکلات مدیریتی، انتصابات در آموزش و پرورش، عدم اجرای سند تحول، بیمه فرهنگیان، بازنشستگان و مطالبات فرهنگیان، اجرای ساختار آ‌موزشی و عدم ساماندهی کنکور در سه سال است.
    • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
      25 4
      به امید خدا و همت مجلسیان
  • كارمند A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    3 9
    پس كارمندان ديگه چي مي شوند آقايان وزراي ديگر چرا از كارمندان حمايت نمي كنند و براي بازنشستگي آنان اقدامي نمي كنند .
  • محمد IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    21 1
    سلام اگرخواهان تعدیل نیروههاازطریق بازنشستگی پیش ازموعدهستندچرابازنشستگان پیش ازموعدسالهای گذشته رودوباره بازگشت بکاردادند
  • فردوس توسی A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    15 1
    تا کی حرف؟
    • مهربان توسی A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
      12 2
      طرح خوب بازنشستگی پیش از موعد نیروهای کم کارامد و افزایش حقوق بقیه نیروها کی عملیاتی میشه؟
    • مهربان A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      9 0
      تا حالا که فقط حرف بهبود معیشت بوده انشاا... بزودی موقع عمل هم برسه
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    36 1
    آقای روحانی ؛ریس جمهورمحترم ،دکترفانی بسیارکندوضعیف عمل کرده است کمیته یابازرسی برای بررسی وضعیت وزارتخانه تشکیل دهیدبه این نتیجه خواهیدرسید.
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    19 1
    هر کی میرسه یه سعی خطا جدید هم میاره شد شد نشد یکی دیگه بی توجه به عواقب هر سعی و خطا.
  • حسین A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    17 2
    خبر انلاین این را واقعا پخش کن که : در دور دوم هیچ تظمینی ا از کانال فرهنگی ها به رای دادن به دولت تدبیر نیست
  • بی نام A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    12 5
    آقای وزیر ، آموزش و پرورش پروسه پیچیده ای است اینکه با تعدیل نیرو حقوق افزایش میابد حرف صحیحی نیست چرا که با این کار تجارب ارزنده معلمین نیز از دست شما خواهد رفت . تجربه معلمین متعهد بازنشسته با افزایش حقوق پرسنل باقی مانده کسب نخواهد شد و شما از جای دیگر ضربه به آموزش و پرورش وارد میکنید.
    • همکار استثنایی A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
      10 0
      من کارمند آموزش و پرورش استثنایی هستم خواهشمند است این سنوات ارفاقی را بدهید. با توجه به سختی کار در مدارس استثنایی اختصاص سنوات ارفاقی ما را به باز نشستگی نزدیک تر می کند.
  • شهروند IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    12 0
    با چه مجوزی میخوای موظف همکاران رو سی ساعت بکنی مگه از همکارا اجازه گرفتی .خود صندوق ذخیره بیمه داره برا چی رفتین با اتیه قرارداد بستی همه چیز رفته تا هفتاد درصد بالا اونموقع بیست درصد اضافه شده .شما هم اینده ای نداری
  • هادی 93/5/31 فرهنگی باز نشسته A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    1 0
    تفکر اقایون چرا باید اینچنین باشد که 200هزار فرهنگی پیش از موعد باز نشسته شوندو با حقوق بسیار نا چیز زندگی کنند وبرای بقیه شاغلین حقوقها رو زیاد کنند خود مسئولین که دغدغه مالی ندارند . تلاش کنند شاغلین و بازنشستگان در رفاه زندگی کنند .
  • بهرام از بوکان A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    1 0
    به امید اینکه بازنشستگی پیش از موعد اجرا شود و وزیر محترم جدی باشند در ضمن از وزیر محترم به خاطر منحل کردن مجتمع های شهری سپاسگزارم زیرا سمتی اضافی و تنها افراد بیکار مدارس بودند