۰ نفر
۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۶

تسنیم نوشت:

یک مقام آمریکایی تصریح کرده عراق در اقدامی بی‌سابقه مهمات در اختیار نیروهای پیشمرگه کرد قرار داده است.

یک مقام آمریکایی می‌گوید دولت عراق طی یک همکاری نظامی بی‌سابقه با نیروهای پیشمرگه کّرد، محموله‌های مهمات یک هواپیما را در اختیار آنها قرار داده‌اند.

  این مقام آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز می‌گوید نیروهای امنیتی عراق یک هواپیمای باری حاوی مهمات سلاح‌های سبک را به شهر اربیل، پایتخت منطقه خودمختار کردستان عراق فرستادند.

وی این اقدام را «بی‌سابقه» خواند.

این مقام آمریکایی می‌گوید: «طی روزهای اخیر شاهد همکاری بی‌سابقه بین بغداد و اربیل بوده‌ایم که این همکاری نه تنها در رده گفت‌وگو بلکه در سطح حمایت‌های واقعی بوده است.»

این خبر در حالی اعلام شده که جنگنده‌های آمریکا امروز دو باره به مواضع گروه تروریستی داعش را مورد حمله قرار دادند.

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد دو جنگنده این کشور توپخانه گروه تروریستی داعش را در نزدیکی شهر اربیل و مقر نیروهای امریکایی در عراق بمباران کردند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، روز جمعه (17 مرداد 8 اوت) گفت حمله‌ هوایی آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان تکفیری داعش پس از آن صورت گرفت که نیروهای این گروه تروریستی در نزدیکی اربیل در شمال عراق گروه‌های کرد را هدف توپخانه‌ خود قرار دادند.

داعش در روزهای اخیر برخی از شهرهای مسیحی و ایزدی‌نشین عراق را نیز تصرف کرده که موجی از آوارگان را به دنبال داشته است.

روزنامه نیویورک‌تایمز روز پنج‌شنبه در گزارشی نوشت باراک اوباما قصد دارد برای کمک به هزاران نفر از مردم عراق که پس از تهدید به مرگ از جانب داعش در منطقه کوهستانی سنجار در شمال این کشور بدون آب و غذا سرگردان شده‌اند دستور حملات هوایی صادر کند.

در این گزارش آمده است اوباما در نشست با تیم امنیت ملی خود گزینه‌های مختلفی از جمله ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به سنجار و حمله هوایی به شبه‌نظامیان داعش را که در دامنه این کوه مستقر هستند مورد بررسی قرار داد.

اوباما روز پنج‌شبه برای آن چه که جلوگیری از کشتار جمعی در عراق توسط نیروهای داعش عنوان شد، مجوز «حملات هوایی هدفمند» به مواضع شبه‌نظامیان را صادر کرد.

این در حالی است که شبه‌نظامیان داعش با ادامه پیشروی‌های خود در عراق موجب وحشت مردم از جمله شیعیان، سنی‌ها، کردها، مسیحی‌ها، ایزدی‌ها و دیگر گروه‌ها شده‌اند.

پیشتر کاخ سفید و وزارت دفاع امریکا گفتند تا زمانی که نوری المالکی، نخست وزیر عراق، از قدرت کناره‌گیری نکند، واشنگتن هیچ اقدام نظامی در عراق انجام نخواهد داد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    7 3
    آمریکا دمت hot
  • بی نام A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    6 6
    آمریکا مدافع عمل گرای مظلومان.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    9 3
    لعنت بر اون جنس خرابتون که این سگ هار دست پرورده خود شماست و تا وقتی به جان شیعیان افتاده بود هیچ کاری نکردید و همین که به مسیحیان رسید وارد عمل شدید.
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    11 9
    قدرت شماره یک عراق کردها هستند
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    4 6
    آفرین به مالکی که به جای کوبیدن بر طبل تفرقه و جدایی، عملا به اتحاد کل عراق کمک می کنه
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    12 1
    این حمایت ها باید زودتر انجام میشد نه الان که کار از کار گذشته و هزاران نفر کشته و اواره شده اند