ایسنا نوشت:

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به مذاکراتش با مقام‌های آلمان گفت: گفتگوهای موثر و سودمندی با مقامات برلین انجام شد.

حسین امیر عبداللهیان پس از بازگشتش از آلمان گفت: مواضع مقامات آمان در قبال تحولات غرب آسیا (خاورمیانه) و شمال آفریقا نزدیک به واقع‌بینی و متفاوت از مواضع برخی کشورهای غربی است.

او گفت: بررسی راهکار سیاسی کمک به مردم فلسطین از جمله مباحث جدی و مورد توجه بود.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ادامه داد: ضرورت مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و مهار پیامدهای اجتناب‌ناپذیر منفی آن بر منطقه و جهان مورد توجه درست مقامات آلمان است. تجارب گذشته از جمله در افغانستان، عراق و سوریه نشان می‌دهد که سیاست به کارگیری گروه‌های تروریستی در راستای اهداف سیاسی برخی کشورها هزینه جبران‌ناپذیری را در عرصه‌های سیاسی، امنیتی و انسانی بر منطقه و جامعه بین‌المللی تحمیل خواهد کرد. به یقین تحرکات تروریست‌های تکفیری در عراق، سوریه و لبنان بدون تسهیلات و کمک‌های خارجی امکانپذیر نیست.

او گفت: امروز عراق و سوریه در خط مقدم مبارزه با تروریزم و تفکرات تکفیری است و تفکرات تکفیری و تروریستی هیچ ارتباطی با اسلام اصیل و واقعی ندارد، بلکه نشان‌دهنده پیوند رژیم صهیونیستی و جریانات تروریستی از جمله گروهک تروریستی داعش است. مشروط کردن کمک برخی کشورها به عراق در مبارزه با تروریسم اقدامی عجیب و تامل‌برانگیز است. مصلحت جهانی ایجاب می‌کند که همه کشورها در روند مبارزه با تروریسم به طور صادقانه و غیرمشروط کمک کنند.

او گفت: در موضوع غزه تاکید شده که سلاح مقاومت مبتنی بر اصل دفاع مشروع در حقوق بین‌الملل است و نقض آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی و عدم توجه به حقوق مردم در غزه و کرانه باختری شرایط را بدتر خواهد کرد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    5 0
    تا ببینیم در عمل چی میشه.