روحانی: فاجعه غزه، نه کشتار انسان‌‌‌ها بلکه قتل عام انسانیت است/ کشتن کودکان، جز عجز اشغالگران نیست

رییس جمهوری روز پنج‌شنبه در پیامی به اجتماع «کودکان غزه، کودکان ایران» تصریح کرد: دولت‌های غربی باید برای جلوگیری از این نسل‌کشی بزرگ، با کنار گذاشتن منافع و مطامع مادی و سیاسی خود، با مردم و کشورهای آزادی خواه جهان همراهی کنند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این پیام با اشاره به حمایت کودکان ایران از کودکان غزه که ریشه در تمدن ،فرهنگ و هویت اسلامی و اخلاق‌مداری و آزادگی ایرانیان دارد، افزوده است: کودکان ایران با این حرکت خود به جهانیان اعلام می‌کنند که «کودکان غزه، کودکان ایرانند».

متن پیام رییس جمهوری به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

تجاوز بی‌رحمانه، کشتار وحشیانه و به خصوص قساوت روزهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و کودکان معصوم و زنان بی‌دفاع غزه، ماهیت پلید این رژیمِ کودک‌کش را بیش از پیش برای جهانیان آشکار ساخت.

بی‌تردید بمباران مدارس و قطعه قطعه کردن کودکان فلسطینی مصداق کامل و عینی نسل‌کشی در جهان امروز است؛ فاجعه غزه، نه کشتار انسان‌ها بلکه قتل عام انسانیت است.

عمق این جنایات اتحادی انسانی و اجماعی جهانی میان مردم و کودکان بسیاری از کشورهای دنیا برای حمایت از کودکان غزه بوجود آورده است. چگونه می‌توان پیکر بی‌جان و آغشته به خون کودکان بی‌دفاع را دید و سکوت کرد؟ پیشنهاد ملت ایران برای ساختن «جهان عاری از خشونت و افراط گری» که سال گذشته در سازمان ملل متحد مطرح شد، پاسخی به هنگام و مسئولانه در قبال انفعال نهادهای بین‌المللی در مقابل کشتاری چنین سبعانه بود.

جهانیان می‌دانند که هیچ منطقی نمی‌تواند از کشته شدن کودکان بی‌گناه و بی‌پناه غزه دفاع کند. کشتار زنان و کودکان بی‌گناه توسط رژیم صهیونیستی معنایی غیر از عجز اشغالگران قدس شریف در مقابله با مردم مبارز و مقاوم فلسطین ندارد؛ بی‌شک نام این مردمان به عنوان نماد مقاومت و ظلم‌ستیزی در تاریخ جاودانه خواهد شد.

حمایت مردم و بویژه کودکان ایرانی از کودکان غزه، ریشه در تمدن، فرهنگ و هویت اسلامی و اخلاق‌مداری و آزادگی ایرانیان دارد که همواره الگویی برای سایر ملت‌ها بوده است. کودکان ایران بر مبنای این نگاه بشردوستانه آلام کودکان غزه را آلام خود می‌دانند و با آن‌ها همدردی می‌کنند و با اقدام شایسته رسانه ملی در تمهیدِ این اجتماع، به جهانیان اعلام می‌کنند که: «کودکان غزه، کودکان ایرانند.»

جهانیان اکنون شاهد دوگانگی در رفتار غرب و برخی نهادهای بین‌المللی به مقوله حقوق بشر هستند و سکوت آن‌ها را این چنین تعبیر کرده‌اند که معنای حقوق بشر در قاموس آن‌ها صرفاً حمایت از حقوق غربی‌ها است.

صدای شما جوانان و نوجوانان و کودکان ایران، صدای زنده بودن «وجدان انسانی» است. صدای محکومیت جنایت و خشونت سازمان یافته دولتی، صدای محکومیت معیارهای دوگانه در مناسبات جهانی، ‌صدای محکومیت بی‌تفاوتی و بی‌تفاوت‌های جهان است.

صدای شما، «صدای افکار عمومی»، صدای جامعه انسانی، صدای جامعه اخلاقی و صدای جامعه اسلامی است. این صدا، صدایی است بلندتر از ظلم ستمکاران و کیست نداند که تنها صداست که می‌ماند.

امروز اگر دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ساکت‌اند، بچه‌ها و جوانانی که وجدان پاک دارند، صدای مظلومیت مردم فلسطین‌اند.

صلح و آرامش و پرهیز از جنگ و خونریزی در جهان، خواست اصلی و حق واقعی و مسلم کودکان جهان و نسلی است که بدنبال افقی روشن، انسان محور و اخلاق‌مدار برای آینده است. انتظار می‌رود دولت‌های غربی نیز در این زمینه منافع و مطامع مادی و سیاسی خود را کنار بگذارند و با مردم و کشورهای آزادی‌خواه جهان برای جلوگیری از این نسل‌کشی بزرگ همراهی نمایند.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مها A1 ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    26 54
    خدا لعنتشون کنه...................اخه با بچه های بی گناه دیگه چیکار دارن؟ خدا لعنتشون کنه....................................................................
    • بی نام IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
      4 0
      شما ها ادم هستید منفی دادین ؟ خدا ظالم و یاور ظالم رو لعنت کنه
    • بی نام US ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
      4 0
      اون کسی که منفی میده بره به بان کی مون هم منفی بده چون خواستار تحقیق علیه اسرائیل شده.اسرائیلی ها حقشونه که در هر دو دنیا عذاب ببینن و عذاب یک دنیا براشون کمه.به همه ثابت شد بربریت در این زمانه هنوز وجود داره.
  • مازنی IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    2 3
    من تو فکر کردهای عراقم که هیچکی هیچ جا به فکرشون نیست, همه داستان شده غزه
  • بی نام IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    4 0
    لعنت الله علی قوم الظالمین
  • قاسم IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    3 0
    فقط یک سناریو پشت این جنایات حیوانات کودک کش هست و این که میخوان این کودکان در آینده جوانهای مقاومت نشوند و در نطفه مقاومت رو خفه کنن.این برنامه بلند مدت اونهاست .انشالله که خون بر شمشیر پیروز است.باور کنید دوستان العان که دارم تایپ میکنم اشکام دارن میان.خدایا انسانیت کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟