ایسنا نوشت:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مساجد پایگاه تربیت فکر صحیح است و روحانیان باید فکر دینی جوانان را تقویت کنند.

علی لاریجانی امروز (پنچشنبه ۱۶ مرداد) در نشست صمیمی با طلاب و مسئولان فرهنگی بخش کهک، گفت: در جلساتی که با مدیران بخش کهک داشتم مشکلات این منطقه بررسی شد که شایسته است با توجه به حضور علمای بزرگ در این شهر و همچنین متبرک بودن این منطقه به نام ملاصدرا به این مسئله رسیدگی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل ترجمه کم آثار ملاصدرا در غرب این فیلسوف بزرگ به طور کامل شناخته نشده است، باید رسیدگی بیشتر به خانه ملاصدرا شود تا جایی برای شناخت افکار او به صورت مشخص بوجود آید.

رئیس نهاد قانونگذاری گفت: کار ساخت مدارس علمیه که به وسیله امام جمعه شهر کهک انجام می‌شود قابل تحسین است و نباید فراموش کرد که برای ترویج تفکر دینی اسلامی ساخت حوزه علمیه لازم است.

لاریجانی ادامه داد: پایه و رکن حفظ دین آموزش‌های فقهی دینی است و نباید عنوان شود که چون این مسائل جزء فروعات محسوب می‌شود باید کمتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر این نکته که تربیت فقیه و دانشمند دینی یک ضرورت است گفت: نبود روحانیت در برخی از روستاهای اطراف کهک و سایر شهرهای کشور یک ضایعه بزرگ محسوب می‌شود، حقیقت فرهنگی در مساجد و حوزه های علمیه وجود دارد.

لاریجانی گفت: قطع شهریه روحانی‌هایی که به روستاها می‌روند کار درستی نیست و حتی باید شهریه آن‌ها بیشتر شود زمانی که مقام معظم ر هبری از این موضوع اطلاع یافتند دستور دادند این مسئله حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مساجد پایگاه تربیت فکر صحیح هستند، گفت: به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و همچنین فرهنگی مجلس تأکید شده که به موضوع حمایت از حوزه های علمیه توجه کنند.

لاریجانی افزود: وظیفه مسئولان حمایت از حوزه‌های علمیه است البته باید این حوزه‌ها مستقل باشند.

وی ادامه داد: فکر ایجاد مراکز دینی فکر صحیحی است و روحانیون باید افکار جوانان را تقویت کنند و مسئولان نیز در زمینه تأمین بودجه باید کمک لازم را انجام دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه بخش کهک منطقه‌ای گردشگری محسوب می‌شود باید به مسائل فرهنگی توجه شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خانه ملت، در ابتدای این مراسم میرمؤمنی امام جمعه بخش کهک گفت: ۳ هکتار و نیم زمین برای ساخت حوزه علمیه امام سجاد(ع) در نظر گرفته شده و از شورای عالی حوزه علمیه در این زمینه مجوز اخذ شده است همچنین در پردیسان قم ۳ هزار و ۴۰۰ متر زمین به نام ۱۴ معصوم(ع) برای ساخت حوزه علمیه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است رئیس مجلس شورای اسلامی از محل ساخت حوزه علمیه امام سجاد(ع) بخش کهک بازدید کرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 1
    دیگه از کلاس اول به بچه ای که هنوز زبان مادریش رو نمی تونه بخونه زبان عربی توی مدارس یاد داده میشه تا دانشگاه هم که این ذرس ها بیشتر از دروس تخصصی روی معدل تاثیر دارن دیگه باید چیکار کرد ؟ یدفه مدارس رو تعطیل کنین بچه ها رو بفرستین مکتب خونه دیگه