رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رفع مشکلات بخش تولید در کشور، گفت: تا برای تولید تعریف مشخصی نشود، مشکلات مردم حل نمی شود.

به گزارش ایرنا، ˈعلی لاریجانیˈ روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری بخش کهک استان قم که با حضور استاندار، معاونان برنامه ریزی و سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مدیران کل استان در بخشداری کهک برگزار شد، افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب، سیاست های اقتصاد مقاومتی را در اولویت قرار می دهند، به آن دلیل است که اقتصاد ما روی پای خود بایستد و دل مشغولی نسبت به تولید در سطوح ملی و استانی به وجود آید.

وی با بیان اینکه تا چرخ اقتصاد مردم در روستاها نچرخد، نمی توان مردم را به زور در روستاها نگه داشت، تصریح کرد: روستاهایی را داریم که تمامی امکانات را دارند، اما با توجه به عدم وجود شرایط اقتصادی شاهد مهاجرت جوانان به شهرها هستیم.

** مجلس با کمک دولت در پی رفع مشکلات آبرسانی به روستاها است

رییس قوه مقننه در ادامه، با اشاره به اینکه در حال حاضر شش هزار روستا در کشور به دلیل خشکسالی با تانکر، آبرسانی می شود، به جلسه مشترک خود با وزیر نیرو اشاره کرد و افزود: وزیر نیرو طرحی دارد برای رفع این مشکل دارد، اما با مشکل بودجه مواجه هستند.

لاریجانی ادامه داد: لذا از رهبر معظم انقلاب تقاضایی کردیم و منبعی را برای اجرای این طرح پیشنهاد کردیم، معظم له پذیرفتند و اکنون در پی مقدمات امور اداری هستیم تا مشکل آبرسانی برای روستاها رفع شود.

** ضرورت توجه ویژه به بخش معدن

وی همچنین خواستار توجه ویژه به بخش معدن شد و افزود: معادن بسیار غنی در کشور داریم، اما برای بهره برداری از آن ها سرمایه گذاری نکرده ایم و تمام فکر و ذهن ما روی نفت و گاز است.

** مسائل و مشکلات بخش کهک، زیربنایی و اقتصادی است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: تردیدی نداریم که استان قم، استانی ویژه است و وجود حوزه علمیه، مراجع تقلید و بارگاه کریمه اهل بیت(س) به عنوان مرکز تشیع مورد توجه شیعیان می باشد.

لاریجانی با بیان اینکه کهک از بخش های مهم استان قم است، افزود: با توجه به سابقه حضور علما و دانشمندانی چون ملاصدرا، این بخش همیشه مورد توجه بوده است.

وی مسائل و مشکلات بخش کهک را مربوط به مسائل زیربنایی و اقتصادی مردم عنوان و اضافه کرد: تا وضعیت اقتصاد این بخش تعریف روشنی پیدا نکند، نمی توان برای جوانان منطقه کهک برنامه ریزی کرد.

وی همچنین خواستار رفع مشکل آب روستاهای منطقه کهک و مشکل جاده های این بخش شد و افزود: کهک به عنوان منطقه گردشگری باید از ایمنی برخوردار باشد تا شاهد ضایعات مادی و معنوی در این بخش نباشیم.

** لزوم مساعدت بانک ها در پرداخت وام در بخش تولید

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه بانک های استان قم در بخش تولید مساعدت جدی نمی کنند، افزود: از استاندار می خواهیم که با بانک ها جلسه مشترک گذاشته و از آن ها بخواهد سهم خود را در بخش تولید ایفا کند.

وی تاکید کرد: اگر کسی می خواهد در گردشگری بخش کهک سرمایه گذاری کند، نیاز به تسهیلات بانکی مناسب دارد و باید برای این کار برنامه ریزی مناسب در استان صورت گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در سفر یک روزه خود به شهر کهک از توابع استان قم ضمن زیارت گلزار شهدای این شهر، در منزل دو شهید به نام های، ˈمحمدرضا ابراهیمی کهکیˈ و ˈرشید چوبکیˈ حضور یافت و با خانواده این دو شهید دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی همچنین در منزل ˈمجتبی علی باباییˈ، جانباز 70 درصد نیز حضور یافت و با وی گفت و گو کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =