هدیه روحانی به خبرنگاران:دولت برای اصلاحات مورد نیاز قانون مطبوعات تلاش خواهد کرد

رییس جمهوری با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران کشورمان، اظهار داشت: با اهتمام دولت، آیین‌نامه اجرایی قانون شفاف‌سازی اطلاعات که می‌تواند به کار حرفه‌ای خبرنگاران کمک کند، بعد از سالیان دراز تهیه شده و به زودی اجرا خواهد شد.

حسن روحانی که در پایان سفر به استان چهار محال و بختیاری با خبرنگاران صحبت می‌کردگفت: دولت لایحه‌ای را در زمینه انجمن مربوط به صنف خبرنگاران تهیه خواهد کرد تا این انجمن بتواند در زمینه کار خبرنگاران فعال باشد و اگر تخلفی انجام گرفت، این انجمن در مورد آن اعلام نظر کند.
رییس جمهوری تصریح کرد: دولت با توجه به شرایط جدید، برای انجام اصلاحات مورد نیاز در قانون مطبوعات تلاش خواهد کرد و قبل از تقدیم این دو لایحه به مجلس، نظرات صاحب‌نظران را اخذ خواهیم کرد.
روحانی گفت: در بخش رفاهی برای خبرنگاران نیز اگر در شرایط خاصی مشکل بیکاری برای خبرنگاران بوجود بیاید، نسبت به بیمه تکمیلی آنها اقدام خواهد شد و در روز خبرنگار به وزیر ارشاد و وزیر کار و امور اجتماعی ابلاغ می‌شود که این مسأله را در دستور کار خود قرار داده و عملیاتی کنند.
رییس جمهوری همچنین آموزش رایگان فنی کار خبرنگاری را از دیگر اقداماتی ذکر کرد که دولت به عنوان هدیه آن را به خبرنگاران عزیز کشور تقدیم می‌کند.
روحانی خاطر نشان کرد: خبرنگاران باید بتوانند فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای در سطح استانی و ملی دنبال کرده و رابط خوبی بین دولت، مردم و بخش‌های مختلف تخصصی در سطح استان و کشور باشند.
رییس جمهوری اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع را مورد تأکید قرار داد و گفت: راه مقابله با شایعه‌پراکنی، فعال شدن خبرنگاران و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع به مردم عزیز و شریف کشورمان است.

اهم اظهارات رئيس جمهور به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري در ادامه مي آيد:
* در جریان این سفر به غیر از جلسه عمومی با مردم استان، با نمایندگان روستائیان، عشایر و کارآفرینان در بخش توسعه‌ای استان، جلسات متعددی برگزار شد و مطالبات و نیازها و راه‌های حل معضلات و مشکلات و پیشرفت استان مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات مناسبی در این زمینه اتخاذ شد.
*( با اشاره به بازدید از مجتمع فولاد استان)در سه سال آینده مراحل و فازهای مختلف این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید و همچنین تصمیم گیری شد که در مراحل بعد ظرفیت تولید فولاد استان حداقل به دو برابر افزایش یابد.
* دستور اجرای پروژه راه آهن اصفهان به اهواز که بسیار سنگین و پرهزینه است، صادر شده و توسط بخش خصوصی عملیاتی خواهد گردید و دولت در صورت نیاز تسهیلات لازم را ارائه خواهد کرد.
* با اینکه استان به عنوان صادرکننده آب محسوب می‌شود اما امروز حتی در زمینه آب آشامیدنی با معضلات فراوانی مواجه است و دولت تصمیم گرفته که پروژه بن - بروجن را فعال کند و اجرای این پروژه به مشکل آب آشامیدنی استان کمک شایانی خواهد کرد.
* این استان با توجه به جاذبه‌ها و ظرفیت‌های زیبا و زیادی که دارد باید به یکی از مراکز گردشگری کشور تبدیل شود.
دکتر روحانی اضافه کرد: پروژه دیگری که دولت برای این استان در دستور کار دارد، پروژه راه کارون ۴ است که این پروژه نیز در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.  پروژه‌های مذکور به غیر از ۷۹ پروژه و طرحی است که توسط معاونت راهبردی و برنامه‌ریزی رییس‌ جمهوری برای استان با اعتباری بالغ بر ۲۰۶ میلیارد تومان تهیه شده است.
*(در پاسخ به سوالی درباره بسته خروج از رکود) از کارهایی که دولت در ماه‌های اخیر آن را به طور مستمر پیگیری می‌کند، موضوع خروج از رکود است. از آنجا که در بحث تورم، گام‌هایی برای مهار آن برداشته شده است، بیشترین تلاش دولت، اکنون روی موضوع خروج از رکود متمرکز است.
* بخشی از بسته خروج از رکود نیاز به قانون دارد و در این خصوص لایحه‌ای با قید فوریت تهیه و به مجلس تقدیم خواهد شد و مواردی هم که نیاز به قانون ندارد، از سوی دولت به مجموعه دولت ابلاغ خواهد شد.
*در هفته آینده نشستی با هدف بررسی زوایای مختلف بسته خروج از رکود، با حضور متخصصان اقتصادی تشکیل خواهد شد. مهم‌ترین کار دولت در سال جاری خروج اقتصاد از رکود است البته معتقدم از رکود خارج شده ایم و به فضل الهی امسال رشد اقتصادی ما منفی نخواهد بود، اما اینکه چه زمانی به رونق خواهیم رسید، این موضوع نیاز به زمان دارد و تلاش دولت این است که اولین علائم رونق را در اواخر سال شاهد باشیم.
* به مردم قول داده بودم که تا پایان سال جاری تورم به ۲۵ درصد کاهش پیدا کند، اما در هفته آینده رقم جدیدی را اعلام خواهم کرد که کمتر از رقم اعلام شده است و امیدوارم به جایی برسیم که وضعیت اقتصادی برای مردم امیدآفرین باشد.
رییس جمهوری تصریح کرد: معتقدم هر آنچه در بخش اقتصاد به دست آورده‌ایم در سایه امید، نشاط، حوصله و آرامش مردم بوده است و ثباتی که در بازار حاکم است را ناشی از حمایت و امید مردم به آینده می‌دانم و به مردم اعلام می‌کنم که به آینده بیش از گذشته امید داشته باشند و آینده پرامیدی را پیش‌بینی می‌کنم.
2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =