ایسنا نوشت:

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «وندی شرمن» و «جک سولیوان» در هیأت آمریکایی برای مذاکرات با مقامات ایرانی در ژنو به سرپرستی «برنز» حضور دارند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: معاونان وزارت خارجه ایران و آمریکا در ژنو امروز (پنج‌شنبه) با یکدیگر بر سر مذاکرات هسته‌ای دیدار و گفت‌وگو می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: «ویلیام برنز» معاون وزارت خارجه آمریکا سرپرستی هیأت آمریکایی را بر عهده دارد. در این هیأت وندی شرمن معاون وزیر خارجه و جک سولیوان مشاور امنیت ملی «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور حضور دارند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا، جزئیات اندکی درباره مذاکرات روز پنج‌شنبه اعلام شده است.

به نوشته این بیانیه، این مذاکرات دوجانبه در راستای مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ به سرپرستی «کاترین اشتون» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

به نوشته خبرگزاری رویترز، دو تن از مقامات کلیدی آمریکا که در مذاکرات هسته‌ای شرکت دارند انتظار می‌رود که امسال دولت اوباما را ترک کنند.

برنز که پیشتر نیز مذاکرات دوجانبه ایران و آمریکا را بر عهده داشت در ماه اکتبر بازنشسته می‌شود. همچنین سولیوان انتظار می‌رود در دانشکده حقوق دانشگاه یل حضور یابد و مشخص نیست که این افراد پس از خروج از دولت اوباما باز هم نقشی در مذاکرات داشته باشند یا نه.

به گزارش ایسنا، گفت‌وگوهای دوجانبه هسته‌ای ایران و آمریکا امروز (پنج‌شنبه) در ژنو در سطح معاونان وزیر خارجه برگزار می‌شود که در این مذاکرات سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی به عنوان هیأت مذاکره‌کننده ایران قرار است در رأس هیأتی برای مذاکرات با آمریکا شب گذشته عازم ژنو شدند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =