تسنیم نوشت:

تلاش‌ها برای مقابله با داعش باعث اتحاد گروه‌های مختلف عراقی برای یافتن راهی به منظور سرکوب داعش شدند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه الرای؛ گروهک موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام "داعش" برخلاف انتظارها باعث شد، ظرف مدت چند روز کاری را که عراقی ها در عرض 11 سال نتوانستند در کنارهم محقق سازند را برای مردم عراق محقق کند، و عراقی ها بعد از گذشت 11 سال سرانجام باهم برای نابودی داعش متحد شدند.
منابع امنیتی عراقی به الرای کویت اعلام کردند: اتاق عملیات مشترک نظامی بین فرماندهان ارتش عراق در بغداد و فرماندهان نیروهای پیشمرگه در اربیل و نظامیان آمریکایی در واشنگتن تشکیل شد، تا با مشورت و برنامه ریزی اقدام به سرکوب داعش در عراق کنند.
این منابع امنیتی در ادامه اعلام کردند: اربیل و بغداد و واشنگتن اکنون برای نابودی داعش در عراق به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه برای نابودی آن استفاده از شیوه داعش است، شیوه‌ای که در برگیرنده حمله هم زمان و گسترده به چند نقطه در آن واحد است.
در این اتاق عملیات پیشنهاد شده برای جلوگیری از متمرکز شدن داعش به یک جبهه واحد همزمان نیروهای آمریکایی و عراقی و کُرد در مناطق مختلف با داعش مقابله کنند، از این رو داعش دیگر فرصت امداد رسانی و کمک به نیروهایش در جبهه های مختلف را از دست خواهد داد.
در این اتاق عملیات مشترک همچنین فرماندهان نظامی عراقی و کُرد و آمریکایی به این نتیجه رسیدند که گسترش و نفوذ داعش در بخش های مختلف عراق می تواند نقطه ضعف آن به شمار آید چرا که با توسعه یافتن حضور داعش در مناطق وسیع تری از عراق امکان ضربه زدن و پاکسازی اراضی عراق از وجود داعشی ها ساده تر خواهد بود.
این منابع امنیتی عراقی به الرای اعلام کردند: هم اکنون برای نیروهای حاضر در این اتاق عملیات تقسیم کار صورت گرفته به این صورت که نیروهای ارتش عراق باید از بغداد به سمت جنوب پایتخت تا منطقه اللطیفیه و جرف الصخر و المیامین که از چند سال قبل به عنوان پایگاهی برای تروریست ها به شمار می آمده پیشروی کنند و تمام این مناطق را پاکسازی نمایند.
در مرحله بعد نیروهای پیشمرگه وارد عمل می شوند، مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در این باره اعلام کرد: نیروهای پیشمرگه کرد برای اولین بار از نقش دفاعی به نقش هجومی تغییر موضع داده اند و قصد ما از این پس مبارزه برای نابودی داعش است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    3 0
    بازم عرضه کرد ها
  • بی نام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    1 0
    باي از بين بردن اين شياطين همه جهان بايد متحد شوند .
  • رضا IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    1 1
    مثل اين بود كه داشتن فيلم سينمايي تعريف ميكردن اخه هر بيسوادي ميدونه كه عملياتهاي نظامي و اهداف جزو اطلاعات طبقه بندي شده هستن.
  • befermatooo A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    2 0
    این چه عملیاتی هست که شیوه و روشش رسانه ای میشه ؟
  • احسان EU ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 2
    چقدر ساده و بدبخت هستن این عراقی ها. مگه کلینتون نگفته داعش را خودمان برای مقابله با دشمنان اسرائیل ایجاد کردیم. حالا می خواد به کمک عراقی ها بیاد تا اونها رو از بین ببره.؟ در حقیقت قصدش کمک به داعش در جهت پیشرفت در خاک عراق و قتل عام بیشتر مردمشون هست. عراقی ها باید هوشیار باشن ولی حیف که .........
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    1 0
    اگر اردوغان در قدرت بماند نا امنی 6 سال دیگر گریبانگیر منطقه خواهد بود شک نکنید هر روز نزاع درگیری و کشتار و بمب گذاری
  • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    1 0
    یه سوال کسی میتونه جواب بده چند روز پیش همین خبر آنلاین تیتر زده بود گروه داهش دست پرورده آمریکا است از زبان اسنودن پس الان این خبر چی میگه کدوم را باید باور کرد
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    1 0
    به امید خدا.
  • ایرانی A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    چقدر ساده اند که انتظار دارن آمریکا با اونا همکاری کنه داعشی که دست پرورده آمریکا و اسرائیل و عربستانه اگه اینطور نبود اونا یه سرعت پیشرفت نمی کردن و این همه تجهیزات نظامی نداشتن داعش حاصل کار یک سال و دو سال نیست مطمئنن از چنین سال قبل تر با تسلط بر افکار یک عده نا مسلمان و شست شوی مغزی آنها زمینه تاسیس اون رو فراهم کردن خدا لعنتشون کنه
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    آخه این چجور اتاق عملیاتیه که کل نقشه عملیات تو رسانه ها چاپ شده؟
  • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    پس نقش امريكا چه شد