ایسنا نوشت:

دبیر کل سازمان ملل ضمن محکوم کردن کشتار بیش از 2000 فلسطینی در نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که صحنه‌های کشتار جمعی در فلسطین جهان را شوک زده کرده و ننگی برای جهانیان به شمار می‌آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که به منظور بررسی اوضاع وخیم انسانی در نوار غزه برگزار شد خواستار مجازات رژیم صهیونیستی به خاطر حملات مکرر آن به ساختمان‌ها و تاسیسات این سازمان در نوار غزه شد.

وی این حملات را "غیرقابل توجیه و نقض قوانین بین‌المللی "خواند و خواهان بازجویی های بین‌المللی در خصوص نقض قوانین بین‌المللی در حق ملت فلسطین شد.

وی همچنین تاکید کرد که بحران غزه مستلزم این است که جهان برنامه‌های امدادرسانی سازمان ملل در نوار غزه را عملی کند و اولویت کنونی فراهم کردن نیازهای ضروری، درمان مجروحان و آسیب دیدگان روحی، پناه دادن به خانواده‌های آواره و همچنین تعمیر ساختارهای زیربنایی ویران شده به ویژه در مدارس و بیمارستان‌ها است.

بان کی مون عنوان داشت: جامعه جهانی باید همه تلاش خود را برای حفظ آتش‌بس کنونی در نوار غزه به کار گیرد. از تمام کسانی که در دستیابی به این آتش‌بس سهیم بودند به ویژه آمریکا، ترکیه، قطر و مصر قدردانی می‌کنم.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: این آتش‌بس امکان بررسی ریشه‌های بحرانی را که نوار غزه هم‌اکنون شاهد آن است فراهم می‌سازد. ما خواهان توقف پرتاب موشکهای فلسطینی،گشودن گذرگاهها و لغو محاصره نوار غزه و باز گرداندن سیطره بر نوار غزه توسط یک دولت یکپارچه فلسطینی که به تعهدات سازمان آزادی بخش فلسطین پایبند است هستیم.

وی افزود: راهکار سیاسی تنها راهی است که به برقراری امنیت و صلح فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها کمک می‌کند.

براساس این گزارش نشست مجمع عمومی سازمان ملل به دنبال برقراری آتش‌بس سه روزه‌ای که با طرح مصر و موافقت رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی انجام شد به منظور دستیابی به توافق نهایی آتش بس برگزار شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    بان کی مون کی کلمه "علیه رژیم صهیونیستی" رو بکار برده که شما اینطور تیتر زدید؟ علیه؟ کسی ندونه فکر میکنه بان کی مون تا حالا از اسرائیل و جنایاتش دفاع نکرده.
  • هادی IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    از نتیجۀ تحقیقات جنگ قبلی اسرائیل علیه غزه گلدستون چه گلی به سر مردم دنیا زدید که حالا این یکی رو میخواین دنبالش برید. اینا همش سیاه بازیه،سازمان ملل و اسرائیل و بقیۀ آدمکشها همشون سرشون تو یه آخوره
  • بی نام A1 ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    بعضیا میگفتن بان کی مون مهره آمریکا و صیهونیسته... کجان الان اون بعضیا ؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    آقای بان کی مون .بعد 60 سال تازه یادش افتادید؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    دم سازمان ملل گرم. حکومت ها باید مسئولیت پذیر باشند و نمی تونن الکی مردم را به کشتن دهند. همینجا باید جلوشون ایستاد.
  • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    آقای بان کی مون این لکه ننگ که ازش صحبت کردی بر روی پیشانی شما و شورای امنیت و سازمان ملل نیز تا ابد وجود خواهد داشت که هیچ اقدام جدی برای محکوم کردن اسراییل انجام ندادین... یک چوب خشک میذاشتن از شما فایدش بیشتر بود
  • سید علی A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    بانکی مون؟ وراجی نکن چون حنای تو سازمانت برای دنیا رنگی ندارد. خودت خیلی خوب می دونی که متحد اصلی اسراییل امریکاست واون بهشون چراغ سبز نشون داده اونوقت برای تبرئه خود و سازمان ملل صد تا مثل اینگونه بیانیه صادر می کنی واسراییل هم پوستش کلفت تر از این حرفهاست که به حرفها توجه کنه.چطور سازمان ملل برای جنایات چک ها دستور بمباران را به ناتو صادر کرد ولی برای فلسطین که خیلی مظلومانه تر واقع شد اقدامی عملی صورت نمی دهد ؟ اختیار خود سازمان ملل دست امریکاست وتمام اون نمایندگان فرمالیته هستند
  • بی نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    لعنت به بانکی مون
  • حمید IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 0
    سازمان دروغین حقوق بشر انها تا الان 2000نفر ازمردم بی دفاع وکودکان بی گناه وبیمارستان هارا به راحتی کشته وتمامی قوانین دروغین حقوق بشر را زیر پا گذاشته اند بعد آقای بان کی مون درسخنانش می گوید مقاومت بایدخلع سلاح شود خودشان هم می دانند چقدر بیشعور هستند ولی دست ازمنافع اسرائیل اشان دست بر نمی دارند.