۱ نفر
۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱

پس از گذشت 29 روز از بمباران و تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، دوربین العالم برای ثبت گوشه ای از فجایع، به رفح رفح.

 

 

"مصطفی عبدالهادی" خبرنگار العالم از نوار غزه در گزارش روز چهارشنبه خود، خاطرنشان کرد که فلسطینیان غزه بعد از آتش بس به سرعت به محل زندگی خود بازگشتند تا ببینند جنگ افزارهای رژیم صهیونیستی که مانند زلزله همه چیز را ویران کرده، چه بلایی بر سر خانه و زندگی شان آورده است و شهدا و زنده های احتمالی را از زیر آوار بیرون بکشند.
یکی از پزشکان به خبرنگار العالم گفت: تعداد شهدا به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت چون هنوز تعداد زیادی جسد در زیر آوار مدفون است.
دوربین العالم با رفتن به مرکز نوار غزه نیز با صحنه تلاش و جستجو برای یافتن اجساد شهدا در زیر آوار روبرو شد. تیم های تخصصی هم برای تعمیر خسارات وارده به زیرساخت ها وارد عمل شده اند.
یکی از شهروندان به خبرنگار العالم گفت: خانه ای که 8 خانواده در 6 طبقۀ آن با هم زندگی می کردند حالا طوری از بین رفته که گویا وجود نداشته است.
در شمال باریکه غزه که در تمام این 29 روز چندین تُن بمب و گلوله بر سر ساکنانش فرو ریخته و مرگ دسته جمعی زنان و کودکان فلسطینی را رقم زده است، به گفته یکی از اهالی، رژیم صهیونیستی در این حملات از سلاح های ممنوعه علیه مردم استفاده کرده است.
این شهروند افزود: گاهی اوقات بمب هایی به طول سه متر بر سرمان فرود می آمد که همه جا را ویران کرد و خیلی ها به شهادت رسیدند که اغلب زنان و کودکان بودند.
مصطفی عبدالهادی خبرنگار العالم گزارش داد که بعد از بیرون آوردن اجساد شهدا از زیر آوار آمار شهدای غزه به بیش از 2 هزار و تعداد زخمی ها به دهها هزار نفر خواهد رسید.
وی تأکید کرد: اگرچه خانه ها و ساختمان ها ویران و تخریب شده اند اما هنوز پرچم فلسطین در اهتزاز است که همین نشانگر عزم مردم برای ادامه مقاومت تا زمان برپایی کشور مستقل به مرکزیت قدس شریف است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    1 0
    حال ندارید زیرنویس فارسی بگذارید
  • بی نام IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    وحشی تر از اسرائیلی ها موجودی نیست رو زمین
  • بی نام A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    0 0
    غزه ایها به فرم معنوی و با دست خالی پیروز شده اند و همه به بهشت به قول بزرگان ما رفته اند. و باید زندگی را از صفر شروع کنند.