فارس نوشت:

یک نماینده در ائتلاف دولت قانون در عراق تاکید کرد که این ائتلاف، معرفی هر نامزدی از سایر فراکسیونها را برای عهده دار شدن پست نخست وزیری نخواهد پذیرفت.
به گزارش السومریه نیوز، «علی المالکی» نماینده ائتلاف «دولت قانون» از کاندیداتوری نوری المالکی به عنوان نامزد نخست وزیری خبر داد.

این مقام عراقی گفت: ائتلاف دولت قانون در روز جلسه پارلمان (پنجشنبه 16 مرداد) «نوری المالکی» نخست وزیر کنونی عراق را به عنوان نامزد نخست وزیری معرفی خواهد کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: ائتلاف دولت قانون معرفی هر نامزدی از فراکسیون دیگر برای عهده دار شدن این منصب را نخواهد پذیرفت.

علی مالکی ضمن اشاره به پایبندی ائتلافش به مدت زمان تعیین شده برای تشکیل کابینه، گفت: «فواد معصوم» رئیس جمهور جدید عراق دولت قانون را به عنوان بزرگترین فراکسیون، مامور تشکیل کابینه خواهد کرد.

قرار است فردا پنجشنبه جلسه پارلمان عراق برای مامور کردن نامزد فراکسیون بزرگتر پارلمان که بر اساس انتخابات پارلمانی، دولت قانون به رهبری مالکی است، تشکیل جلسه بدهد.

طبق موعد قانونی نخست‌وزیر عراق می‌بایست تا یکشنبه آینده مشخص شود هر چند که برخی دیگر در تفسیری دیگر می‌گویند پایان این مهلت جمعه است.

همچنین نوری المالکی نخست‌وزیر عراق نیز در این خصوص در سخنان هفتگی خود اعلام کرد که فردا پنجشنبه، پارلمان عراق باید نامزد بزرگترین فراکسیون پارلمان را مامور تشکیل دولت جدید کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    1 0
    يعني اين مالكي نمي خواد به خاطر عراق و نابودي داعش،پست و مقام را رها كنه
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    1 0
    اینم مثل اسد دست از سر مردم برنمیداره.آقا بیخیال شو نمیبینی مردمت در حال کشته شدنن؟