ایسنا نوشت:

دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست چهارجانبه همکاری‌های ترانزیتی وزیران خارجه کشورهای جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، ترکمنستان و ازبکستان با یوسف بن علوی، وزیر مشاور در امور خارجه عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با آرزوی سلامتی برای سلطان قابوس که در حال حاضر برای مداوا در خارج از عمان بسر می‌برد، از برگزاری این نشست چهار جانبه از سوی دولت عمان قدردانی کرد و با اشاره به نقش استثنایی و قرار گرفتن کشورمان در قلب کریدورهای تجاری ابراز امیدواری کرد این بزرگراه ترانزیتی بتواند در ارائه خدمات انتقال کالا از کشورهای خلیج فارس و آسیای میانه نقش مهم خود را در توسعه منطقه ایفاء کندد.

وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان هم‌چنین در این دیدار با تاکید بر وجود روحیه تعامل و همکاری بین دو کشور که الزامات برادری و همسایگی نشات گرفته است، ابراز امیدواری کردند همکاری‌های دو کشور در جهت ارتقاء و گسترش همه جانبه مناسبات توسعه یابد.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه جمهوری ازبکستان در حاشیه نشست مسقط با یکدیگر دیدار و زمینه‌های ارتقاء روابط دو کشور با توجه به مشترکات فرهنگی فیمابین و همچنین ظرفیت‌های موجود برای گسترش روابط را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزرای خارجه دو کشور با تأکید بر دیدگاه رؤسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان در جریان دیدار سال گذشته خود در حاشیه اجلاس شانگهای بر ضرورت ارتقاء همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف تأکید کرده و دیدار مقامات عالیرتبه دو کشور در فرصت‌های مختلف را زمینه ساز فعال سازی هر چه بیشتر روابط دانستند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار اولویت دولت دکتر روحانی در گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه را مورد تأکید قرار داد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =