۰ نفر
۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶

ایسنا نوشت:

معاون رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست رهبران آفریقا و آمریکا مقابل 50 تن از رهبران جهان و همراهانشان آفریقا را یک "کشور" خطاب کرد نه یک قاره!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در سخنرانی خود در نشست اقتصادی آمریکا ‌- آفریقا برای "کشور آفریقا" به شدت ابراز امیدواری کرد.

وی گفت: اگر دولت و موسسات آفریقا بتوانند مردم خود را در موقعیتی متناسب با امکاناتشان قرار دهند ثروتمندی و موفقیت این "کشور" حد و حصری ندارد! هیچ دلیلی وجود ندارد که "کشور آفریقا" نتواند در سال‌های پیش رو به ثروتمندترین و موفق‌ترین کشورهای جهان بپیوندد!

آفریقا قاره‌ای متشکل از 54 کشور مجزا از جمله کشورهای جزیره‌ای خط ساحلی‌اش است.

بایدن در این نشست اقتصادی یک شرکت کننده بسیار فعال بوده است. وی در روز سه شنبه در حاشیه این مراسم با جاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، منصف المرزوقی، رئیس جمهوری تونس و گودلاک جاناتان، رئیس جمهوری نیجریه دیدار کرد.

وی همچنین در مراسم شام همان روز با حضور تمامی رهبران کشورهای آفریقایی شرکت کرد.

درست چهار سال پیش بود که بایدن در نشستی دیپلماتیک اشتباها به جای پدر برای مادر برایان کوون، نخست وزیر ایرلند طلب آمرزش کرد.

وی گفت: خداوند مادر شما را بیامرزد اما مادر شما که هنوز زنده است. در حقیقت پدر شما فوت کرده خداوند او را بیامرزد!

بایدن در سال 2012 نیز در سخنرانی مقابل بیش از 1600 خاخام در آتلانتا صلیب بر سینه‌اش کشید.

وی در سال 2008 میلادی نیز به خبرنگاران گفت که از یک "زاغه موفق" بازگشته است در صورتی که وی به یک محل دفن زباله رفته بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =