ایسنا نوشت:

شبکه خبری سی‌.ان.ان در گزارشی اعلام کرد، دولت اوباما بر این باور است که ادوارد اسنودن جدیدی اسناد امنیت ملی آمریکا را در اختیار خبرنگاران قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری سی‌.ان.ان گزارش داد، مقام‌های دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا بر این باورند که فرد جدیدی به عنوان افشاگر، اطلاعات امنیت ملی این کشور را در اختیار روزنامه‌نگاران قرار می‌دهد و همین امر مایه سرافکندگی دولت پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکاست.

مقام‌های دولت فدرال آمریکا پس از آن به این نتیجه رسیدند که مطلب جدیدی درباره جاسوسی‌های انگلیس و اسناد محرمانه آمریکا روز سه‌شنبه توسط گلن گرینوالد، روزنامه‌نگاری که افشاگری‌های اسنودن را در معرض دید عموم قرار داد، در پایگاه اینترسپت (The Intercept) منتشر شد.

طبق گزارش شبکه سی‌.ان.ان، گزارش پایگاه اینترسپت بر پایه اطلاعاتی بود که تاریخ آن به اوت سال 2013 باز می‌گردد و این چند ماه پس از آن است که اسنودن به هنگ‌کنگ و پس از آن به روسیه گریخت تا از اتهام‌های جاسوسی فرار کند. گرینوالد سال گذشته روزنامه انگلیسی گاردین را ترک کرد تا پایگاه اینترسپت را به پشتیبانی یک میلیاردر راه‌اندازی کند.

این اخبار خجالت‌آور برای دولت اوباما با انتشار گزارشی در اینترسپت درباره یک میلیون نام که در پایگاه اطلاعاتی آمریکا وجود دارد و با نام "هویت تروریست‌های محیط دیتامارت" (TIDE) تکمیل شد. طبق این گزارش لیستی از 680 هزار نام وجود دارد که یک بخش از آن را آمریکایی‌ها تشکیل می‌دهند و عنوان آن "غربالگری تروریست‌های پایگاه اطلاعاتی" است.

طبق این گزارش، 40 درصد از افرادی که نامشان در این لیست آمده است، هیچ ارتباطی با گروه‌های تروریستی ندارند. علاوه بر این، لیست اسامی از زمان شناسایی و خنثی‌ شدن عملیات تروریستی سال 2009 در خطوط هوایی دیترویت به دو برابر افزایش یافته است.

سخنگوی دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا درباره گزارش شبکه سی‌.ان.ان اظهارنظری نکرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صادق A1 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    3 1
    لطفا این را هم اضافه کنید که صاحب میلیاردر پایگاه افشاگر اینترسپت کسی نیست جز پی یر امیدیار بنیان گذار ایرانی الاصل وبسایت ای بی