موسس و عضو هیات مدیره انجمن روزنامه‌های غیردولتی طی مراسمی در شهرستان دشتستان گفت: نمی‌دانم علی مطهری چه اشکالی دارد که عده‌ای می‌خواهند او را از عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات حذف کنند؟ نباید نماینده مجلس در این هیات با 40 یا 50 رای انتخاب شود.

به گزارش خبرآنلاین، مصطفی کواکبیان که در آستانه روز خبرنگار و در مراسم جشن انتشار هشتصدمین شماره اتحاد جنوب در محل کانون امام‌خمینی(ره) برازجان با حضور جمعی از فرمانداران شهرهای مختلف استان بوشهر، اهالی مطبوعات، روحانیون، اقشار مختلف و جمعی از مقامات محلی سخن می‌گفت با اشاره به اصل 24 قانون اساسی و اهمیت و جایگاه رفیع مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی و آیینه انعکاس مطالبات و مشکلات مردم بر حق آزادی بیان و مطبوعات تاکید کرد و گفت: هرکس بخواهد مانع برخورداری ‌آحاد ‌مردم از حق آزادی بیان و مطبوعات شود، بینش اسلامی و فلسفه برپایی انقلاب اسلامی را نمی‌شناسد و قطعا با دنیای مدرن امروزی نیز فاصله دارد.

مدیرمسوول روزنامه مردم‌سالاری با اشاره به اهمیت مطبوعات محلی و مردمی و غیردولتی خواستار برقراری نظام صنفی و تصویب قانون جامع اطلاع‌رسانی براساس الزام برنامه‌های چهارم و پنجم پنج‌ساله توسعه کشور شد.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی از سه ویژگی صداقت و راستگویی، شجاعت و ایستادگی و دفاع از منافع مردم را به عنوان ویژگی‌های اساسی خبرنگاران دانست و گفت امیدواریم در دولت یازدهم مشکلات جامعه خبرنگاران حل شود.
نماینده مجلس هشتم با اشاره به این که مجلس این روزها باید نماینده خود در هیات نظارت بر مطبوعات را انتخاب کند، گفت: عده‌ای در مجلس هشتم به اینجانب پیشنهاد کاندیداتوری دادند که گفتم بنده برای کمیسیون ماده 10 احزاب فقط 73 رای آوردم لذا در این موضوع هم در این مجلس رای ندارم و خودم را کاندیدا نکردم و از آقای علی مطهری حمایت کردیم حال نمی‌دانم مگر ایشان چه مشکلی دارند که عده‌ای بنا دارند ایشان را حذف کنند!؟ البته مجلس می‌تواند با اصلاح آیین‌نامه که از داخل صحن علنی هم نمایندگان بتوانند کاندیدا شوند این موضوع را از انحصار عده خاص درآورد. زیرا به هر حال نماینده مجلس باید مظهر رای اکثریت نمایندگان باشد نه آن که فردی مثلاً بخواهد با 40 یا 50 رای انتخاب شود. امیدوارم مجلس نهم فردی را به هیات نظارت بر مطبوعات بفرستد که حداقل نیمی از نمایندگان به او رای داده باشند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    4 1
    چون حق میگوید