تسنیم نوشت:

وزیربهداشت با اشاره به اینکه درباره منابع طرح تحول سلامت تا پایان امسال دغدغه‌ای وجود ندارد، گفت: نحوه آموزش به‌ورزان و سایر همکاران بهداشتی برای سیاست‌های جمعیتی تغییر کرد، مجلس و دولت نیز اعتبارات لازم برای مشوق‌های جمعیتی را لحاظ کنند.

سیدحسن هاشمی با اشاره به این که بیشترین تمرکز بر طرح تحول سلامت بر روی پیشگیری و اجرای بسته بهداشتی است، اظهار داشت: به هر حال همیشه نگرانی‌هایی در مورد تامین و تخصیص منابع این طرح وجود داشته است، ولی امیدواریم در ادامه مسیر همانطور که جزو اولویت‌های کاری دولت یازدهم است، مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

نحوه آموزش خدمت رسانان عرصه بهداشت به نفع سیاست‌های جمعیتی است

هاشمی در مورد تصمیمات دولت و مجلس در بحث سیاست‌های جمعیتی نیز عنوان کرد: عوارض سیاست‌های کنترل جمعیت مربوط به سال‌های گذشته هنوز وجود دارد. البته چیزی نزدیک به بیش از ۳۰ هزار به‌ورز در کشور فعالیت می‌کنند که نحوه آموزش به آن‌ها و سایر همکاران بهداشتی در کشور متفاوت شده است.

به گفته وزیر بهداشت البته تغییر رویه چندین ساله یک شبه امکان‌پذیر نیست، ولی به هر حال تغییر در محتوای آموزش‌ها باعث شده که به‌ورزان و خدمت‌رسانان عرصه بهداشت درست عکس آن‌چه که در طول ۲۰ سال گذشته آموزش داده شده، عمل کنند.

به گزارش وزارت بهداشت، هاشمی در حاشیه نشست افتتاحیه سند راه کارهای اجرایی سیاست‌های کلی سلامت ادامه داد: اما به هر حال برای اجرای سیاست‌های جمعیتی مشوق‌هایی در جامعه نیاز است که قانون می‌خواهد و امیدوارم هم دولت و هم مجلس طبق اسناد ابلاغی تصمیماتی را بگیرند تا ما در بودجه سال‌های ۹۴ و ۹۵ و برنامه ششم توسعه شاهد اجرایی شدن آن‌ها باشیم.

بالغ بر ۷۵۰ پزشک در بیمارستان‌های سراسر کشور مقیم هستند

به گفته وزیر بهداشت از آغاز طرح تحول سلامت تا کنون، در حدود یک میلیون ۷۰۰ هزار نفر مورد بستری داشتیم که فرانشیز ۵ درصدی و ۱۰ درصدی این طرح در مورد آن‌ها اعمال شده است. البته در بخش‌های بستری بخش دولتی این فرانشیز گاهی به کمتر از ۸ درصد نیز کاهش پیدا کرده است. در عین حال در مورد ماندگاری پزشکان در مناطق محروم در حدود ۳ هزار پزشک در این طرح مشارکت دارند که بالغ بر ۷۵۰ پزشک نیز در بیمارستان‌های سراسر کشور مقیم هستند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سحر IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    1 0
    شما دغدغه ندارین، ما داریم