ایسنا نوشت:

دبیر کل سازمان ملل از ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواست تا فورا تنش‌های به وجود آمده در منطقه مورد مناقشه ناگورنو- قره‌باغ را کاهش دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سخنگوی بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: بان کی مون نگرانی‌های خود را با روسای گروه مینسک، سازمان امنیت و همکاری اروپا و دیگر شرکای بین‌المللی درباره افزایش تنش‌ها و درگیری‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان و منطقه ناگورنو- قره‌باغ در میان گذاشت.

در این بیانیه آمده است: بان کی مون از تمامی طرفین درگیر خواست تا به توافق آتش‌بس احترام گذاشته، از خشونت‌های بیشتر اجتناب کرده و خودشان را به کاهش فوری تنش‌ها و ادامه مذاکره برای دستیابی به یک راه حل سیاسی صلح‌آمیر فوری متعهد کنند.

دبیر کل سازمان ملل همچنین حمایت کامل خود را از تلاش‌های گروه مینسک، سازمان امنیت و همکاری اروپا و تمامی گروههای که برای حل این وضعیت خطرناک همکاری می‌کنند و به دنبال سازشی صلح‌آمیز در درگیری موجود در ناگورنو - قره باغ هستند، ابراز کرد.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان در خصوص این منطقه کوهستانی که در سال 1991 میلادی توسط نیروهای تحت حمایت ارمنستان تصرف شده، دچار مناقشه هستند. در سال 1994 میلادی آتش‌بسی اعلام و پس از آن مذاکرات صلح‌آمیزی برگزار شد.

گزارش شده که روسای جمهور آذربایجان و ارمنستان قرار است در چند روز آتی برای مذاکره درباره منطقه ناگورنو - قره باغ در سوچی، روسیه با یکدیگر دیدار کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =