ایسنا نوشت:

سید حسن نصرالله با بیان اینکه گروه داعش نمی‌تواند مدتی طولانی دوام بیاورد و طرح این گروه رو به سقوط است، گفت: داعش نمی‌تواند روی خاک عراق دولتی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه السفیر لبنان در خصوص دیدگاه‌های حزب الله لبنان در خصوص رخدادهای منطقه و جهان عرب نوشت که حزب الله به غزه، عراق، سوریه و لبنان توجه و تلاش می‌کند تا بر این حوادث تاثیر بگذارد و تا حد امکان از وقوع بحران‌ها در این مناطق جلوگیری کند.

با وجود تمامی این دیدگاه‌ها سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نسبت به آینده غزه، عراق، سوریه و لبنان بسیار خوش بین است و معتقد است که برخی همواره بر افزایش تعداد شهدای حزب الله در درگیری‌های اخیر سوریه به ویژه در "قلمون" و مناطق دیگر پافشاری می‌کنند اما حزب الله هیچ گاه اسم هیچ کدام از شهیدان خود را پنهان نمی‌کند بلکه همواره به شهدای خود افتخار می‌کند.

سیدحسن نصرالله شناخت کافی از ساختار گروه‌های تکفیری و روش تفکر آن‌ها به ویژه گروه "دولت اسلامی" (داعش) دارد که به وی اجازه می‌دهد تا به شرح و توضیح گسترده‌ای در خصوص این موضوع‌ها در دیدار و گفت‌وگو با افراد بپردازد همانطور که در دیدار اخیر خود با ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی خواه لبنان در خصوص پدیده تندروی بحث و گفت‌وگو کرد و با توجه به این شناخت گسترده نصرالله پیش از درگیری میان کردها و داعش این حادثه را پیش بینی کرد.

با وجود اینکه گروه‌های تروریستی از جمله داعش توانستند در لبنان دست به عملیات تروریستی بزنند اما نصرالله معتقد است که هیچ گونه مکان واقعی برای این گروه‌ها در لبنان وجود ندارد و داعش نمی‌تواند مدتی طولانی دوام بیاورد و خیلی زود از هم می‌پاشد.

نصرالله همچنین معتقد است تجارب و حقایق ثابت می‌کند که داعش نمی‌تواند دولتی روی خاک عراق ایجاد کند و حتی اهل تسنن حاضر نیستند حکومت داعش را بپذیرند.

سید حسن نصرالله همچنین از اخراج مسیحیان از موصل ابراز نارضایتی و با آن‌ها همدردی می‌کند و معتقد است که حضور آن‌ها در خاورمیانه مساله‌ای اساسی است.

وی همچنین تاکید می‌کند که به شخصه اوضاع مسیحیان در "معلولا" و "قاره" در سوریه را پیگیری می‌کند و تمایل دارد آن‌ها به مناطق و منازل خود بازگردند و به آن‌ها کمک رسانی شود.

این موضوع‌ها محور گفت‌وگوی سید حسن نصرالله و سلیمان فرنجیه، رئیس جریان "المرده" نیز بوده است. فرنجیه معتقد است که رخدادهای سوریه و عراق و هدف قرار گرفتن مسیحیان در این کشورها موجب تحولاتی در رویکرد مسیحیان به ویژه مسیحیان "14 مارس" شده است.

در خصوص مساله ریاست جمهوری نیز سید حسن نصرالله همواره در موضع خود نسبت به حمایت از میشل عون، رهبر جریان آزاد ملی لبنان ثابت است و این مساله‌ای بود که سید حسن نصرالله در نشست اخیر خود با جنبلاط به آن اشاره کرد.

در این نشست جنبلاط به نصرالله گفت که اوضاع مسیحیان در منطقه ضعیف شده است و مسیحیان لبنان در حال ترک این کشور هستند. برای همین باید هر چه سریعتر رئیس جمهور انتخاب شود تا از تشدید اوضاع جلوگیری کنیم.

نصرالله در جواب جنبلاط اظهار داشت که رئیس جمهور در حال حاضر وجود دارد و میشل عون است و ما از وی حمایت می‌کنیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    37 3
    انشاا... داعش و اربابانشون نابود خواهند شد............................
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    31 3
    انشاله سید به حق جدت که همه دشمنان علی وال علی نابود بشن
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    3 3
    سه بار
  • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    28 3
    سلام خدا پشت و پناهت سید ، الحق که سید هستی. سران بی غیرت عرب باید از شجاعت شما خجالت بکشن که یک تنه کاری کردی که با سخنرانی هایت شاخص بورس اسراییل سقوط می کنه. یا الله انت مولانا فانصرنا علی القوم الکافرین
  • بی نام A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    3 6
    درست مثل اسراییل؟؟خبر جون مادرت منتشر کن
  • بی نام A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    6 3
    داعش یک پدیده شوم موقتی است. خشونت گرایی این گروه باعث ترد انها حتی توسط سنی هاخواهد شد.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    امریکا همچین گروه تندرو را به وجود اورده که همه تروریستهاو تندرو های جهان را در یک نقطه جمع نماید و به راحتی ناببود نماید باید عمیقتر تفکر کرد اما حیف وقت ما به جای تفکر به این امور به جای تفکر به پیشرفت هدر گردد چون همه آگاهند بزرگترین قدرت جهان هم نمیتواند به ایران نگاه کند چه برسد به یک گروه کوچک
  • setare IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    0 0
    خداکنه سید نصرالله جون