۰ نفر
۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۱

ایسنا نوشت:

در جریان یک جلسه پارلمان ترکیه میان تعدادی از نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه و حزب مخالف جنبش ناسیونالیست بر سر حمایت‌ از ترکمان‌های عراق درگیری به وجود آمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، این جلسه پارلمانی در ساعت 2 بعد از ظهر به وقت محلی تحت ریاست عایشه نور باغچه کاپیلی، معاون رئیس پارلمان و برای مذاکره درباره تصویب یک لایحه کلی برگزار شد.

در جریان این جلسه تنش‌هایی میان نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه و جنبش ناسیونالیست در گرفت. در این درگیری تعدادی از نمایندگان به یکدیگر مشت و لگد زدند.

در حالی که پیشنهاد تحقیقات حزب جنبش ناسیونالیست برای حمایت از ترکمان‌های عراق به رای گذاشته شد اما برخی از نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه در این درگیری شرکت نکردند. در نتیجه علی اوزونیرماک، معاون استان آیدن از حزب جنبش ناسیونالیسم فریاد زد: "شما شارلاتان هستید!" وی حزب حاکم عدالت و توسعه را برای عدم حمایت از ترکمان‌های عراق مقصر دانست. سپس نمایندگان از این دو حزب با یکدیگر درگیر شدند.

معاون رئیس پارلمان در زمان رای گیری درباره پیشنهاد حزب جنبش ناسیونالیسم درخصوص شبه نظامیان داعش مدعی شد که تعداد نمایندگان حاضر برای رای گیری کافی است. سپس حزب جنبش ناسیونالیسم خواستار بلندخوانده شدن آراء شد و معاون رئیس پارلمان نیز با صدای بلند قرائت کرد. سپس آن‌ها تنفسی اعلام کرده و ناگهان گولنت توران و حسن کارال از حزب حاکم عدالت و توسعه غایب شدند. این تنفس به جای کاهش تنش‌ها باعث افزایش درگیری‌ها شد.

مصطفی شاهین، معاون حزب عدالت و توسعه از استان مالاتای با علی اوزونیرماک درگیر شده و هر دوی آن‌ها بر روی زمین افتادند. در این رویداد شاهین از ناحیه بینی و اوزونیرماک از ناحیه صورت زخمی شدند. درگیری میان این دو نماینده سپس باعث درگیری میان دیگر نمایندگان شد و این مساله تا زخمی شدن چندین نماینده پایان نیافت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    26 2
    ترکمان های شیعه اصالتا آذری و ایرانی هستند ایران باید مدعی حمایت از اونها باشه نه ترکیه.
  • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    12 8
    این عقب افتاده ها که نمیتونند نظرات همدیگر را تحمل کنند چطور انتظار دارند اتحادیه اروپا این ها را به عنوان یک کشور اروپایی بپذیرند؟
    • بی نام A1 ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      2 0
      جو نده تو هر مجلسی از این اتفاقا میفته از این موارد زیاد دیدم
  • کامی DE ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    5 6
    این عقب افتاده ها بخاطر نخوردن مویز که برای هوش و حافظه خوبه باعث تمسخر و خنده اتحادیه اروپا هستند.
    • بابک IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
      0 0
      شما که بیشتر عقب مونده ذهنی هستید.دعوا در مجلس چه ربطی به عقبموندگی داره؟شما هنوز نه ازادی و نه دمکراسی میدونید چیه؟