۰ نفر
۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۲

ایسنا نوشت:

اعضای کنگره آمریکا در حال از دست دادن صبر و بردباری خود مقابل نخست وزیر ترکیه هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعضای دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا در نامه‌ای شدید اللحن به رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه درباره آنچه که اظهارنظرهای ضد یهود وی بوده، هشدار دادند.

ترکیه نیز همانند چند کشور دیگر به انتقاد شدید از حملات نظامی اسرائیل علیه غزه پرداخته است. اردوغان اسرائیل را به "سرکوب وحشیانه هیتلری" متهم کرده است.

اعضای کنگره آمریکا در این نامه با اشاره به این مساله که اظهارنظرهای اردوغان برقراری ارتباط با ترکیه را در یک مسیر مثبت دشوارتر کرده، اضافه کردند: اظهارنظرهای اخیر شما نشان‌دهنده یک دیدگاه ضد یهود و به وضوح ضد اسرائیل است.

قانونگذاران آمریکایی در نامه 29 ژوئیه خود نوشتند: مقایسه اسرائیل به رژیم نازی توسط ادوغان از لحاظ تاریخی نادرست و تحریک‌آمیز است.

آن‌ها از این مساله ابراز تاسف کردند ترکیه زمانی در اقدامات صلح خاورمیانه همکاری داشت، اما اظهارنظرهای اخیر اردوغان هیچ کاری برای پایان خشونت‌ها نمی‌کند بلکه باعث دامن زدن به آن می‌شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    هر دو طرف هنرپیشه های خوبی هستند
    • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
      20 2
      هر دو طرف به فكر منافع كشور خودشون، كشوري كه بهش تعلق دارند و در قبالش مسوولند، هستند
  • بی نام IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    17 13
    اردوغان براي جمع كردن راي در انتخابات رياست جمهوري اين حرف ها را ميزنه وگرنه بعد از انتخابات دوباره اسراييلي ميشه
  • بی نام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    17 1
    راست می گن بدبختها هیلتر اینجوری می کشت اسرائیل اونجوری می کشه فرق می کنه دیگه
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    16 11
    وقت جمع كردن راي شده 4 تا فحش و بد وبيراه به آمريكا و اسراييل به اردوغان كمك ميكنه. بعد كه خرش از پل گذشت با آمريكا واسراييل ميشن جيجي باجي و خواهر خونده ... دنياي سياست پدر و مادر نداره اونهم از نو عثمانيش. اين يارو اگه پاش بيفته واسه چارتا راي كفش بشار اسد رو هم واكس ميزنه.... فقط ميدونم تو استراتژي دفاعي تركيه ايران جزو دشمنان شون دسته بندي شده... چه اين راي بياره چه طرفداران گولن اتفاق خاصي براي ما نميوفته
  • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    16 8
    آخه دولت آمریکا اگه مردم خودش با بچه هاشون وسط خیابان با خمپاره بمیرن خوشش می یاد حالا اردوغان یه انسانه که از غزه حمایت کرده والله بدم نگفته این اسرائیلی ها خیلی قاصب و زورگو هستن و همانگونه که مستحضرید خدا در قرآن می فرماید که بنی اسرائیل از زمین ارث نمی برد برای همینه که همیشه جنگ می کنه و زور می گه ... خدا لعنتشون کنه.
  • بی نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    17 3
    تنها جرم اردوغان اینه که در مورد سوریه با ما اختلاف نظر داشت و شد آدم بد برید در کشور های اسلامی از شمال آفریقا تا همین عراق و جایگاه او رو نزد مردم ببینید.
  • بی نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 8
    ترکیه کم از اسراییل نداره تو حمایت و تجهیز داعش که سنگ تموم گذاشته
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    0 3
    اردوغان دلقک امریکا و صهیونیزم است. قبلا هم از اینکارخا ها کرده. جلوی دوربین بود. همه دیدند. امام بعد هوادار انها شد یعنی بود. الانهم داعشی هارا طرفدار است
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    اردوغان یه دلال بین المللی است که حاضره با همه و در مورد همه چیز دادوستد بکنه . رابطه با اسرائیل ، عضویت در ناتو ،کمک مستقیم به وحشی های داعش ، سنگ اسلام را به سینه زدن ، این ها شگردهای خرید و فروش است. ترکیه تحت هیچ شرایطی قابل اعتماد نیست. همین حرفی که زده و روزنامه ها فقط نوشتن توهین کرده ،،،، آیا همین همنوائی با سعودالفیصل کافی نیس ... این ماهیت اردوغان است مواظب این چهره عوامفریب که درپشت نقاب آماده ضربه زدنه نرمال نیس